REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Ach, ci millenialsi... Jak projektować dla pokolenia nowoczesnych technologii?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 03 mar 2017 15:51
Ach, ci millenialsi... Jak projektować dla pokolenia nowoczesnych technologii?
Uczestnicy sesji Ach, ci millenialsi... Jak projektować dla pokolenia nowoczesnych technologii?
Ach, ci millenialsi... Jak projektować dla pokolenia nowoczesnych technologii?
Ach, ci millenialsi... Jak projektować dla pokolenia nowoczesnych technologii?
Ach, ci millenialsi... Jak projektować dla pokolenia nowoczesnych technologii?
Ach, ci millenialsi... Jak projektować dla pokolenia nowoczesnych technologii?
Ach, ci millenialsi... Jak projektować dla pokolenia nowoczesnych technologii?
Ach, ci millenialsi... Jak projektować dla pokolenia nowoczesnych technologii?
Ach, ci millenialsi... Jak projektować dla pokolenia nowoczesnych technologii?

W Polsce jest ich 9 mln. Mają od 20 do 35 lat. Nie rozstają się z iphone'ami, a życie prywatne łączą z zawodowym. Są wyzwaniem, bo ich gusta trudno przewidzieć. Jak zatem projektować dla pokolenia nowoczesnych technologii? O tym rozmawialiśmy podczas 4 Design Days.

REKLAMA

… pełne wyzwań

Przestrzenie do pracy przeszły w ostatnim czasie nie tyle ewolucję, co prawdziwą rewolucję. Obecnie dużo się mówi o humanizacji biura. O tym, że ma służyć człowiekowi. W opinii Manikowskiej, to nie pracownik dopasowuje się do biura, ale biuro kształtowane jest pod pracownika.

Jakiego jeszcze biura oczekują millenialsi? Zdaniem Manikowskiej, przestrzeń do pracy musi być dla nich wyzwaniem i pozwolić w pełni wykorzystać ich talent. - Dziś biura to nie kilka rzędów stołów i sala konferencyjna. Pojawia się tu mnóstwo stref, tak aby każdy mógł z nich skorzystać wedle aktywności, którą chce wykonywać. Dlatego tworzymy nie tylko miejsca spotkań nieformalnych, pokoje do konsultacji, projektowe itd., ale też chillout-roomy, strefy relaksu, czy wellness-roomy. Fantazja inwestorów jest ogromna.

Jak dodaje, jedną z ciekawszych realizacji był męski wellness-room, gdzie umieszczono playstation, piłkarzyki etc. - Z kolei w pokoju dla pań znalazły się takie elementy jak lustro, kosmetyki, a wszystko umilała relaksacyjna muzyka – mówiła Manikowska.

Zdaniem Zuzanny Mikołajczyk, dyrektor ds. handlu i marketingu, Mikomax Smart Office, millenialsi oczekują różnorodności i wszędzie szukają inspiracji. - Zamknięcie w biurze, nawet w najlepiej zaprojektowanym, będzie przestrzenią predefiniowaną przez naszego pracodawcę. Dlatego trzeba mówić o smart workingu czyli zindywidualizowaniu: jak i gdzie wykonuje się pracę, aby efekty były lepsze, przekładały się na satysfakcję z pracy i efektywność i by pracodawca też był zadowolony – zauważyła Mikołajczyk i dodała, że millenialsi szybciej się nudzą i lubią zmieniać przestrzeń. - Dziś trzeba myśleć o dynamizacji sposobu pracy. Biuro musi być zatem łatwe do zmiany – stwierdziła.

Co może stanowić największe wyzwanie dla projektantów przestrzeni biurowych dla młodego pokolenia? - Dzisiejsze pokolenie ciągle jest w pracy. Gdziekolwiek przebywamy - każda przestrzeń służy kreatywnej pracy. Pijąc kawę w restauracji, pracujemy z laptopem, siedąc w tramwaju, wykonujemy telefony etc. Nie ma rozgraniczeń między strefą dedykowaną do pracy, a strefą prywatną – podsumował Didier Fiuza Faustino, architekt.

Środowisko pracy zmienia się bardzo szybko. Inwestorzy i architekci muszą to tempo „łapać”.  

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.