REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Europejski Kongres Gospodarczy - na żywo

Budownictwo – zielone inwestycje

PRZEJDŹ DO STRONY TRANSMISJI
KATOWICE • MCK
20-22 WRZEŚNIA 2021

Akustyka niewidzialną architekturą biura

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 01 kwi 2021 10:38
Akustyka niewidzialną architekturą biura
Akustyka jest określana niewidzialną architekturą, która wpływa na ludzi na wielu poziomach, fot. Ecophon
Akustyka niewidzialną architekturą biura
Akustyka niewidzialną architekturą biura
Akustyka niewidzialną architekturą biura
Akustyka niewidzialną architekturą biura

Prywatność i koncentracja - oto kluczowe aspekty, które sprawiają, że praca w biurze ma przewagę nad pracą w domu. Jak powinny się zmienić biura, żeby więcej pracowników chciało tam wracać?

REKLAMA


Leesman Index to najbardziej kompleksowe, niezależne badania środowisk pracy. Obejmują kilkanaście tysięcy firm na całym świecie, w tym z Polski. Od czasu wybuchu pandemii specjaliści Leesman skupili się na szukaniu odpowiedzi, w jakim zakresie nowoczesne biura – uruchomione od marca 2020 r. – sprostały próbie, jaką przyniosła „era covid’. Porównują przy tym dane gromadzone w trybie ciągłym, od 2010 roku, na puli ponad 800 tysięcy pracowników, z różnych kontynentów i sektorów gospodarki.

Wyniki ankiet jasno wskazują, że tym, co najbardziej różni dom od biura, są lepsze warunki do pracy w koncentracji oraz do prowadzenia wideokonferencji i zaplanowanych spotkań – a to przekłada się na poczucie większej efektywności. - Jeśli porównamy pracę w domu z głośnym open space, dom prawie zawsze wygra. Niestety, w nowoczesnych biurach przestrzenie open space są często tak zaprojektowane, jakby pracownicy mieli tam wykonywać jedynie zadania, które nie wymagają dużego skupienia. Nic bardziej mylnego - mówi Magda Szubert z Ecophon Saint-Gobain, firmy wdrażającej rozwiązania akustyczne. - Open space, jeśli ma przetrwać, powinien być tak zaprojektowany, by ograniczał hałas, zapewniał większą prywatność i możliwość produktywnej pracy bez zmęczenia nadmiarem bodźców – dodaje.

Na problem hałasu raporty Leesman zwracały uwagę już przed pandemią – z poziomów dźwięku w biurze zadowolonych było średnio 30 proc. pracowników, a 70 proc. bardziej lub mniej narzekało. Akustyka wnętrza była wskazywana jako czynnik decydujący o tym, czy biuro będzie uznane za miejsce wspierające efektywną pracę czy nie. Pandemia tylko więc uwypukliła słabości dotychczasowych środowisk pracy. Biura stoją teraz w dużej mierze puste - nie tylko ze względów epidemiologicznych, ale również dlatego, że pracownicy wybierają pracę z domu. To sygnał, że aranżacja przestrzeni musi się zmienić, by na nowo przyciągać kadry.

Akustyka jest określana niewidzialną architekturą, która wpływa na ludzi na wielu poziomach. Odbiór dźwięku zależy od naszej osobowości i reakcji układu nerwowego. Przy wykonywaniu trudniejszych zadań, co do zasady wszyscy potrzebujemy względnej ciszy. Gdy wykonujemy proste, nużące prace, potrzebujemy zewnętrznych bodźców stymulujących, które sprawią, że łatwiej przebrniemy przez zadanie.

Ważne jest więc, by do projektowania biura podchodzić holistycznie. W obszarze akustyki przekłada się to na zbadanie, jakie są potrzeby pracowników, czy poszczególne strefy biura będą odpowiednio wytłumione, jak daleko będzie sięgał dźwięk oraz jaka będzie pogłosowość sal i stref spotkań. - Dobra akustyka wspiera pracowników, którzy łatwiej i lepiej wykonują swoje obowiązki. Ograniczenie niepotrzebnych dźwięków powoduje, że ludzie lepiej czują się w pracy oraz po niej – mówi Magda Szubert z Ecophon. - Ze swojej strony pomagamy projektować dobrą akustykę w oparciu o rzetelne dane i analizy, na ich podstawie dobieramy skuteczne rozwiązania. Pomagamy stawiać pytania, na które odpowiedzi są ważne dla całościowego doświadczenia biura przez pracownika – podsumowuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.