REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Badanie: 60 proc. turystów oczekuje certyfikatu w zakresie bezpieczeństwa sanitarnego

  • Autor: PAP
  • 05 maj 2020 09:29
fot. Unsplash

Turyści oczekują nowego podejścia do bezpieczeństwa sanitarnego, blisko 60 proc. badanych chce, by powstał powszechnie obowiązujący certyfikat bezpieczeństwa - wynika z badania „Nowe oczekiwania gości hotelowych w czasach COVID-19” na zlecenie hotelarzy.

REKLAMA

Koronawirus wbrew przypuszczeniom wcale nie zmienił nastawienia Polaków do wypoczynku. Większość ankietowanych wcale nie zamierza wypoczywać w odosobnionych miejscach. 55 proc. osób chce wyjechać do hoteli i ośrodków wypoczynkowych. To spadek o 12 p.p. w stosunku do lat ubiegłych - wynika z badania zrealizowanego z inicjatywy Blue Marine Mielno oraz eksperta rynku hotelowego Violetty Hamerskiej.

"Wyraźnie za to turyści oczekują nowego podejścia do bezpieczeństwa w kontekście zdrowia - blisko 60 proc. badanych chce, by miejsca noclegowe były certyfikowane pod tym kątem" - czytamy.

Z badania wynika, że większość respondentów (57 proc.) chce, by powstał powszechnie obowiązujący certyfikat bezpieczeństwa. Jednocześnie 22 proc. potencjalnych gości nie wskazuje wprawdzie na certyfikat, ale oczekuje, że poziom bezpieczeństwa sanitarnego będzie kontrolowany i potwierdzany przez zewnętrzne służby.

Jak wskazał prezes spółdzielni Blue Marine Mielno Maciej Szatkowski, "wyraźnie widać więc, że goście oczekują potwierdzeń co do zwiększonej higieny nie tylko od samego obiektu noclegowego, ale też autoryzowania i czuwania nad tym przez osoby czy instytucje spoza hotelu".

Według autorów badania, goście wskazują bezpieczeństwo sanitarne w jeszcze innym miejscu badania. Ankietowani mogli wybrać 3 najważniejsze strefy i miejsca, które powinny się zmienić.

"Głosy rozkładają się równomiernie, zmiany muszą nastąpić: w przygotowaniu i obsłudze pokoi (53 proc. odpowiedzi), tyle samo uzyskały części wspólne (54 proc.), podobna liczna wskazań pada również na konieczność zmian w obszarze podawania posiłków (50 proc.). Co ciekawe, strefa SPA, miejsca animacji dla dzieci i kawiarnie hotelowe są raczej pomijane w tych rozważaniach" - czytamy.

Z badania wynika ponadto, że pomimo pandemii zwyczaje turystów niewiele się zmieniają. "Nadal spora część zamierza korzystać z gastronomii. Liczba osób zapowiadających rezerwację wyjazdu z pełnym wyżywieniem wręcz wzrosła z 18 proc. w poprzednich latach do 19 proc. deklaracji obecnie. Śniadania także nadal są popularne - 11 proc. osób planuje wypoczynek z opcją porannych posiłków (w latach poprzednich było to 12 proc.) - czytamy.

Według autorów ankiety, "kwarantanna nie tylko dała się we znaki poprzez konieczność gotowania, ale sam fakt zasiedzenia w domach turyści również zamierzają odreagować".

"Praktycznie tyle samo gości co przed pandemią zamierza korzystać z basenów - 17 proc. (wcześniej 19 proc.) oraz strefy saun i jacuzzi - 10 proc. (wcześniej 12 proc.). Co więcej zwiększyła się liczba osób, która planuje aktywnie spędzać czas w hotelowej strefie fitness - wzrost z 3 proc. do 4 proc. ankietowanych. Więcej Polaków planuje też zakup usługi masażu i innych zabiegów SPA - 7 proc. - wcześniej korzystało 6 proc." - podano w badaniu.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.