REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Bezpieczne biuro w czasach pandemii - czyli jakie?

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 09 lis 2020 14:55
Bezpieczne biuro w czasach pandemii - czyli jakie?
Biuro City Space, Kraków, fot. Maciej Lulko
Bezpieczne biuro w czasach pandemii - czyli jakie?
Bezpieczne biuro w czasach pandemii - czyli jakie?
Bezpieczne biuro w czasach pandemii - czyli jakie?
Bezpieczne biuro w czasach pandemii - czyli jakie?
Bezpieczne biuro w czasach pandemii - czyli jakie?
Bezpieczne biuro w czasach pandemii - czyli jakie?
Bezpieczne biuro w czasach pandemii - czyli jakie?
Bezpieczne biuro w czasach pandemii - czyli jakie?
Bezpieczne biuro w czasach pandemii - czyli jakie?
Bezpieczne biuro w czasach pandemii - czyli jakie?

W dobie epidemii praca zdalna jest skutecznym środkiem zaradczym, jednak w długim okresie nie zastąpi całkowicie pracy z biura. Jakie rozwiązania wdrożyć, aby biuro stało się bezpieczne?

REKLAMA

Na plus działają także ostatnie zmiany w strukturach powierzchni biurowych. Na przykład w powiększonym centrum Beethovena w Warszawie nowością jest sektor z własną kuchnią – to przestrzeń biurowa stworzona z myślą o jednej firmie. W nowej strefie jest także sala spotkań na wyłączność, która może posłużyć jako gabinet. Do strefy wchodzi się przez niezależne wejście.
Kolejnym istotnym czynnikiem, wpływającym na wzmocnienie bezpieczeństwa, jest sama koncepcja biur elastycznych. Ich mocną stroną są prywatne pomieszczenia: czy to open space na wyłączność, czy oddzielne gabinety. Innymi pozytywnymi atrybutami są systemy kontroli dostępu do biur oraz własne serwerownie.

Działający w pięciu miastach Polski operator zapewnia bezpieczeństwo nie tylko na płaszczyźnie osobistej, ale także finansowej. – Przez bezpieczeństwo finansowe rozumiemy możliwość podpisywania krótkich umów najmu oraz dostosowywania liczby stanowisk pracy do zmieniającej się często liczebności firmy – tłumaczy Magdalena Śnieżek.

Rozwiązanie uznane przez NASA

CitySpace wprowadził powyższe rozwiązania, podążając za pilotażowym projektem „Zdrowe biurowce” stworzonym przez swojego właściciela – Echo Investment – w odpowiedzi na post-covidowe potrzeby. Projekt powstał na podstawie wyników badań i analiz przeprowadzonych z ujęciem nowych wymogów i zaleceń higienicznych. – Epidemia wymaga od nas myślenia o zupełnie nowych wymiarach funkcjonowania biur. W ostatnich tygodniach obserwowaliśmy zachowania pracowników biurowych, analizowaliśmy sposoby utrzymywania podwyższonych standardów higieny oraz wyszukiwaliśmy punkty, które sprawiały największe trudności. Zebraną wiedzę przełożyliśmy na wprowadzenie do planowanych oraz już budowanych biurowców takich rozwiązań, które eliminują większość ryzyk i wzmacniają bezpieczeństwo użytkowników – mówi Rafał Mazurczak, członek zarządu odpowiedzialny za dział biur w Echo Investment.

Tworząc nowe standardy budynków biurowych w dobie pandemii, Echo Investment używa np. technologii RCI ActivePure oczyszczającej powietrze z wirusów – w tym SARS-CoV-2 – bakterii, grzybów, alergenów, a nawet cząsteczek smogu. NASA uznała tę technologię za jedno z najważniejszych odkryć amerykańskich naukowców. W grupie technologii oczyszczających powietrze jest jedyną na świecie, która posiada certyfikat „Fundacji Kosmicznej”. Jej niespełna 100-procentową skuteczność potwierdzają także badania wielu renomowanych instytucji, takich jak Stowarzyszenie Rozwój Mikrobiologii i Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego.

W Polsce RCI ActivePure stosuje się głównie w szpitalach, ale także w innych miejscach np. Porcie Lotniczym Kraków Balice, w biurowcu Tryton Bussines House w Gdańsku i w gmachu Akademii Muzycznej w Łodzi.  – Jesteśmy pierwszym deweloperem w Polsce, który wprowadza to rozwiązanie do projektów biurowych na tak szeroką skalę – zaznacza Rafał Mazurczak. – Rozwiązania zapewniające czyste powietrze muszą być dostarczane najemcom jako standard – dodaje.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.