Biedronka testuje proekologiczne rozwiązania w warszawskim sklepie



PAP - 26-11-2019 10:26


Biedronka otwiera na warszawskiej Białołęce sklep, w którym będzie testować m.in. proekologiczne rozwiązania technologiczne - poinformowali przedstawiciele spółki.

Jak podano, najnowszy sklep sieci, z salą sprzedaży o powierzchni o ok. 700 m kw., został zaprojektowany w taki sposób, aby jak najbardziej ograniczyć jego wpływ na środowisko.

Na dachu placówki zainstalowano 160 paneli fotowoltaicznych o mocy 310 Wp każdy, które mają - według szacunków - zaspokoić ok. 20 proc. zapotrzebowania sklepu na energię. Oświetlenie parkingu jest w 100 proc. zasilane energią słoneczną i wiatrową w zależności od pogody. Do dyspozycji klientów jest stacja ładowania pojazdów elektrycznych i stacja rowerów publicznych.

Komunikacja marketingowa w sklepie jest na ekranach LCD, a nie na papierze. Zamiast foliowych torebek do warzyw i owoców będą papierowe torby nadające się do recyklingu.

"Ten sklep pozwoli nam lepiej zrozumieć, które z rozwiązań są efektywne, pomagają naszym pracownikom i klientom. Na tej podstawie będziemy podejmować decyzje co do zastosowania tych rozwiązań w kolejnych, konkretnych lokalizacjach" - powiedział dziennikarzom Paweł Stolecki, dyrektor operacyjny makroregionu w sieci Biedronka.

"Niektóre z tych rozwiązań są obecnie droższe, ale to nie znaczy, że będą droższe w przyszłości. Utrzymanie efektywnego modelu biznesowego jest dla nas kluczowe" - dodał dyrektor.