REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Biel, czerwień, czerń, kamienny brąz i błękit - nowa identyfikacja wizualna Muzeum Getta Warszawskiego

  • Autor: PAP
  • 24 kwi 2020 12:09
fot. Shutterstock

Biel, czerwień, czerń, kamienny brąz i błękit - to elementy nowej koncepcji identyfikacji wizualnej Muzeum Getta Warszawskiego, wyłonionej w drodze międzynarodowego konkursu graficznego. Autorami zwycięskiej koncepcji są projektanci z litewskiego studia DADADA.

REKLAMA

Konkurs na identyfikację wizualną Muzeum Getta Warszawskiego, zorganizowany przy współpracy ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej, został ogłoszony we wrześniu 2019 roku. W pierwszym etapie wpłynęło 216 zgłoszeń.

"Konkurs ten od początku budził ogromne zainteresowanie - portfolia zgłaszali do nas projektanci z całego świata. Do drugiego, odpłatnego etapu, zakwalifikowanych zostało 6 studiów/projektantów - w tym trzy studia z Polski. Podczas posiedzenia jury to projekt studia DADADA zyskał wyraźną przewagę głosów" - powiedziała Lena Mitkowa, członkini zarządu STGU, creative in chief w Lenivastudio.

Trzy studia z Polski to: Futu, Redkroft, The Codeine. Ponadto w II etapie znaleźli się graficy z czesko-brytyjskiego studia Little Greta, litewskiego studia DADADA, oraz włoski projektant Francesco Ciampa. Finaliści przygotowali prace w postaci konkretnych koncepcji identyfikacji wizualnych, do oceny kapituły konkursu. Złożono 11 projektów.

Zwycięską pracę wybrała międzynarodowa Kapituła w składzie: wicedyrektor Biura Kultury Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy Małgorzata Naimska, dyrektor Instytutu Adama Mickiewicza Barbara Schabowska, Philippe Boulakia wykładowca z Bezalel Academy of Arts and Design w Jerozolimie, prof. Sławomir Kosmynka z Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi oraz dyrektor Muzeum Getta Warszawskiego Albert Stankowski.

Jak napisano w informacji prasowej, "zwycięska koncepcja litewskiego Studia DADADA przekłada misję Muzeum Getta Warszawskiego z języka oficjalnego na język emocji, odwołujący się do indywidualnej pamięci". "Autorom towarzyszy idea upamiętnienia konkretnych ludzi, image ujęta w haśle +No one can be forgotten+ - musimy pamiętać o wszystkich. Obok stałego logotypu, opartego na nazwie instytucji zaprojektowany został algorytm, dzięki któremu niemal w nieskończoność można tworzyć loga na podstawie konkretnych, historycznych, imion i nazwisk" - dodano.

Podkreślono, że "identyfikacja wizualna, to znacznie więcej niż logo, to kontekst i język form, kolorów, krojów pisma, układających się w przemyślany kod (key visual) charakterystyczny dla marki - w tym przypadku Muzeum Getta Warszawskiego".

Wyjaśniono, że "kolorom identyfikacji przypisane są skojarzenia i znaczenia: czerwony (terror), kamienny brąz (historia), jasnoniebieski (nadzieja)".

Muzeum Getta Warszawskiego poinformowało, że "studio DADADA zaprojektowało unikatowy krój pisma, inspirowany liternictwem hebrajskim, o nazwie +Memotype+". "Jego znaki są wykorzystywane wyłącznie w sygnecie logotypu. Sygnet logotypu zawsze składa się z inicjałów, w formie podstawowej (instytucjonalnej) to skrót nazwy Muzeum Getta Warszawskiego (Warsaw Ghetto Museum), zaś w wersjach upamiętniających ofiary i ocalonych z getta - inicjały ich imion i nazwisk. Integralną częścią logotypu jest pełna nazwa Muzeum, a w wariantach upamiętniających osoby także ich pełne imiona i nazwiska" - dodano.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.