REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Biophilic design, czyli wszystko o roślinach we wnętrzach

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 26 lut 2020 10:41
Biophilic design, czyli wszystko o roślinach we wnętrzach
Sesja dyskusyjna #designchallenge. Rośliny. Fot. PTWP
Biophilic design, czyli wszystko o roślinach we wnętrzach
Biophilic design, czyli wszystko o roślinach we wnętrzach
Biophilic design, czyli wszystko o roślinach we wnętrzach
Biophilic design, czyli wszystko o roślinach we wnętrzach
Biophilic design, czyli wszystko o roślinach we wnętrzach
Biophilic design, czyli wszystko o roślinach we wnętrzach
Biophilic design, czyli wszystko o roślinach we wnętrzach
Biophilic design, czyli wszystko o roślinach we wnętrzach
Biophilic design, czyli wszystko o roślinach we wnętrzach
Biophilic design, czyli wszystko o roślinach we wnętrzach
Biophilic design, czyli wszystko o roślinach we wnętrzach

Rośliny stają się nieodzownym elementem aranżacji wnętrz komercyjnych. Na 4 Design Days podczas sesji "#designchallenge. Rośliny" rozmawialiśmy o korzyściach, jakie płyną z wprowadzenia zieleni do przestrzeni budynków, usługach związanych z pielęgnacją i dbaniem o zieleń, a także kontrowersyjnym – jak się okazało – temacie sztucznej zieleni.

REKLAMA

W dyskusji wzięły udział: Beata Dziedzic, właścicielka, Wertykalni.pl; Balbina Gryczyńska, prezes zarządu, CALLA Group Sp. z o.o. sp. k.; Katarzyna Jóźwiak, architekt zieleni, Ministerstwo Zieleni; Judyta Pala, architekt wnętrz, Art Director, założycielka, Moood Studio.

Judyta Pala zauważała, że z biophilic design jest tak jak z każdym „modnym” tematem. Zjawisko ma autentyczną wartość, ale coraz częściej natknąć się można na powierzchowne traktowanie tematu. W podobnym tonie wypowiadała się Beata Dziedzic. - Bardzo dużo osób deklaruje, że zastosuje rozwiązania biophilic design, a w rzeczywistości tak się nie dzieje. Wtedy rzeczywiście możemy mówić, że jest to wyłącznie PR – zwracała uwagę.

Uczestniczki dyskusji wymieniały rzeczywiste korzyści płynące z zastosowania roślin w aranżacji wnętrz – od prozaicznych kwestii „cieszenia oka”, przez poprawę wilgotności powietrza w pomieszczeniach (co ma szczególne znaczenie we współczesnych budynkach wyposażonych w systemy ogrzewania i wentylacji), po neutralizację szkodliwych substancji znajdujących się w powietrzu. – Bardzo ważne jest wprowadzanie roślin do przestrzeni, w których stosuje się różne kleje, farby etc. - podkreślała Katarzyna Jóźwiak.

Architekt zieleni wytłumaczyła również, czym jest syndrom chorego budynku, podkreślając rolę roślin w zwalczaniu jego objawów i zaznaczając jednak, że nie są one magicznym panaceum na wszystkie problemy. – Rośliny nam pomogą, ale nie rozwiążą problemu chorego budynku – mówiła Katarzyna Jóźwiak.

Zainteresowanie... rośnie!

Uczestniczki dyskusji pytane były również o zainteresowanie inwestorów wprowadzaniem zieleni do wnętrz oraz o ewentualne zmiany w świadomości Polaków. Judyta Pala zwracała uwagę na rosnącą popularność „zielonych aranżacji” - od roślin w donicach po eleganckie, stworzone z myślą o zapewnieniu komfortu i relaksu ogrody zen. Uczestniczki dyskusji zwracały również uwagę na rosnącą świadomość klientów, którzy podróżując po świecie, mają okazję doświadczać przykładów zieleni we wnętrzach handlowych czy biurowych i po powrocie do kraju interesują się tematem. Wśród rozmówczyń panowała jednak ogólna zgoda, że Polska wciąż pozostaje nieco w tyle w kwestii biophilic design i zieleni we wnętrzach.

W rozmowie poruszony został również problem, z jakim na co dzień stykają się jej uczestniczki. Inwestorzy – choć coraz częściej zainteresowani zielenią we wnętrzach – często traktują ją jako mało istotny element projektu, tym samym nie uwzględniając jej kosztów w budżecie inwestycji. Tymczasem zielona „instalacja” może potrzebować odpowiedniego systemu nawadniania czy dodatkowego oświetlenia, które powinny zostać uwzględnione na wcześniejszym etapie projektu wnętrza. Brak świadomości wśród inwestorów często owocuje również niechęcią poniesienia kosztów takiej instalacji.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.