REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Biura po pandemii. Cztery najważniejsze obszary modernizacji

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 29 gru 2020 12:50
Biura po pandemii. Cztery najważniejsze obszary modernizacji
Fot. Rokfon
Biura po pandemii. Cztery najważniejsze obszary modernizacji
Biura po pandemii. Cztery najważniejsze obszary modernizacji
Biura po pandemii. Cztery najważniejsze obszary modernizacji
Biura po pandemii. Cztery najważniejsze obszary modernizacji
Biura po pandemii. Cztery najważniejsze obszary modernizacji
Biura po pandemii. Cztery najważniejsze obszary modernizacji
Biura po pandemii. Cztery najważniejsze obszary modernizacji
Biura po pandemii. Cztery najważniejsze obszary modernizacji

Trend dotyczący zapewnienia zdrowego środowiska pracy stał się obecnie niezwykle popularny w branży najmu powierzchni biurowych. To skutek pandemii COVID-19. Firmy skupiają się na dobrym samopoczuciu pracowników, bezpieczeństwie i produktywności, które obecnie stanowią podstawę każdej udanej modernizacji.

REKLAMA

Renowacja to inteligentny sposób na zwiększenie wartości najmu i uzyskanie lepszego zwrotu z inwestycji. Nawet wtedy gdy rynek najmu jest przepełniony różnymi rozwiązaniami, wciąż brakuje jakości. Podczas, gdy właściciele firm mogą przebierać w ofertach najmu, ważne jest, aby zapewnić im to, czego oczekują od nowoczesnego i bezpiecznego miejsca pracy. W szczególności przestrzenie do co-workingu będą wymagały dużej dbałości o higieniczne warunki, dobre samopoczucie i akustykę. Mając na uwadze te aspekty, wielu właścicieli nieruchomości będzie chciało szybko przeprowadzić modernizację swoich budynków, kładąc nacisk na tworzenie zdrowych biur, w których priorytetem będzie dobre samopoczucie psychiczne i fizyczne każdego pracownika. 

Producent sufitów akustycznych Rockfon przygląda się możliwościom wykorzystania tego trendu w trakcie przeprowadzania renowacji. Jakich zmian oczekują od współczesnych biur kupujący i najemcy? Oto najważniejsze z nich.

1. Akustyka 

Prowadzenie wideokonferencji zamiast korzystania z sal konferencyjnych generuje większy hałas w biurze. Materiały, które zapobiegają rozproszeniu dźwięku, sprzyjają zdrowiu funkcji poznawczych potrzebnych do produktywnej pracy.

2. Światło dzienne 

W niedawno przeprowadzonym badaniu wykazano, że zdaniem prawie połowy z ponad 1600 pracowników, brak światła naturalnego w pracy sprawia, że czują się oni zmęczeni i przygnębieni. W badaniu okazało się, że dostęp do naturalnego światła i okna z widokiem na zewnątrz to najważniejszy atrybut środowiska pracy, przewyższający, takie zalety jak znajdujące się na miejscu kafeterie, centra fitness czy też przedszkola. Światło dzienne zmniejsza stres, poprawia koncentrację i stwarza dobre środowisko dla roślin. Dlatego inwestowanie w renowacje mające na celu zapewnienie optymalnego oświetlenia zwiększy atrakcyjność budynku. 

3. Elastyczne układy pomieszczeń 

Trend zwany hot deskingiem ustąpił miejsca układowi z biurkami rozmieszczonymi w odpowiedniej odległości potrzebnej do bezpiecznej pracy z zachowaniem dystansu społecznego. Jednak układy na planie otwartym powrócą, jeśli trend pracy zdalnej będzie się utrzymywał, ponieważ firmy starają się zoptymalizować powierzchnię w celu ograniczenia zagęszczenia stanowisk pracy. Najemcy docenią przestrzenne sale konferencyjne i pomieszczenia do współpracy, które można łatwo dostosowywać do żądanej gęstości zatrudnienia. 

4. Projektowanie z myślą o zachowaniu dobrych warunków sanitarnych 

Najemcy będą preferowali materiały higieniczne, bezpieczne i łatwe w czyszczeniu oraz wyposażone w najnowsze systemy HVAC zapewniające odpowiednią wentylację. W najbliższym czasie docenione zostaną otwarte przestrzenie ze schodami, dzięki którym ludzie nie będą musieli korzystać z wind. W dalszym ciągu cenione będą dostępne przestrzenie zewnętrzne. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.