REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Biura w czasie zarazy: czy design może zmienić zachowania społeczne?

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 18 cze 2020 14:34
Biura w czasie zarazy: czy design może zmienić zachowania społeczne?
Fot. Mat. prasowe Aqina
Biura w czasie zarazy: czy design może zmienić zachowania społeczne?
Biura w czasie zarazy: czy design może zmienić zachowania społeczne?

Jak pokazuje historia wielu zmian, także w obszarze tzw. „worksapce” warto wykorzystać design, do nauki nowych zachowań społecznych. Dobrze zaprojektowane i odpowiednio wkomponowane elementy wyposażenia przestrzeni biurowych mogą ułatwić przestrzeganie wytycznych związanych z fizycznym dystansem i nowych standardów w środowisku pracy.

REKLAMA

Jak dodatkowo zwiększyć bezpieczeństwo higieny pracy? Na dobry pomysł wpadła jedna z największych firm doradczych na rynku nieruchomości na świecie-Cushman & Wakefield. W każdym z 60 biur pracownicy używają papierowych podkładek na biurko i pod stopy. Pod koniec dnia papier jest wyrzucany. Nawet takie proste rozwiązanie co może pomagać w ograniczeniu rozprzestrzeniania się COVID-19. Idealnie nada się do zastosowania w przypadku tzw. stacji roboczych, które wybierają jako nowy model pracy niektóre firmy. W tym rozwiązaniu wszystkie stanowiska pracy są wspólne i każdego dnia pracownik może zająć dowolne biurko.

Architekt i konsultant ds. workplace, brytyjskiego pochodzenia Arjun Kaicker przewiduje, że obecna pandemia radykalnie zmieni kształt mebli biurowych. Jak powiedział The Guardian „Biurka kurczyły się z biegiem lat, z 1,8 metra do 1,6 metra, teraz do 1,4 metra i mniej, ale myślę, że zobaczymy odwrócenie tego, ponieważ ludzie nie będą chcieli siedzieć tak blisko siebie”.

Jak być oddzielnie, ale razem?

Jednym z wyzwań nowej rzeczywistości biurowej jest ograniczenie liczby osób w salach konferencyjnych i innych przestrzeniach wspólnych takich jak korytarze, recepcja, jadalnia, winda. Jak przypominać ludziom, żeby zachowali odpowiednią odległość? Najlepiej umieścić odpowiednie oznaczenia, ale nie tylko te z informacjami. Czy jesteśmy w stanie przez cały czas trwania spotkania zachowywać bezpieczną odległość 2 metrów? Może byłoby łatwiej, gdybyśmy trzymali rozłożone ręce, ale wtedy trudno byłoby pracować.

Odpowiadając na nowe wyzwania współczesności, Milliken stworzył unikalną, funkcjonalną i bardzo praktyczną serię mat Social Factor ułatwiających zapamiętanie i stosowanie się do nowych zasad pracy w biurze w erze COVID-19.

Milliken realizując swoją główną misję, uznał, że nowe standardy higieny i kontaktów społecznych powinny dla naszego wspólnego dobra, stać się stałym elementem rzeczywistości dlatego stworzył produkty, które można łatwo i z pożytkiem dla wszystkich zamontować w każdym biurze, ale także sklepie, galerii, banku, przedszkolu czy innej nieruchomości.

Na nową kolekcję składa się kilkanaście wzorów mat, ilustrujących nowe zasady bezpiecznej pracy i kontaktów międzyludzkich w miejscach publicznych. Znajdziemy w niej m.in. maty ułatwiające zachowanie bezpiecznego dystansu (2 m) pomiędzy pracownikami, osobami w biurze i interesantami etc.

Jednym z największych wyzwań nowej sytuacji, jest konieczność podwyższenia standardów higieny. Mimo tego, że wszyscy o tym wiedza to wg badania stowarzyszenia WIN/Gallup International zrealizowanego w 63 krajach Europy, co 3 Polak nie myje rąk wodą z mydłem po skorzystaniu z toalety.

Każda zmiana nawyków to zmiana na poziomie zachowań, ale i przekonań dlatego warto wykorzystać do jej wprowadzenia w życie, wszelkie dostępne narzędzia zwiększające skuteczność. Jednym z nim może być wykorzystanie obrazu w komunikacji. I tu z pomocą przyszła firma Milliken. W nowej kolekcji znajdziemy m.in. serię przypominającą o myciu rąk i innych standardach higieny ważnych w dobie walki z epidemią COVID-19.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.