REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Biuro dla serca i rozumu

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 07 cze 2016 10:40
Biuro dla serca i rozumu
fot. Kinnarps

W życiu zawodowym, w którym aż roi się od szybko postępujących zmian nasza kreatywność i innowacyjność są kluczem do sukcesu... jednak jaki wpływ ma aranżacja wnętrza na kreatywność? Co łączy ergonomię i innowacyjność? Badacz zajmujący się ergonomią Rob Stuthridge uważa, że sednem tych pojęć jest stawianie ludzi na pierwszym miejscu.

REKLAMA

Czy istnieje jakiś związek pomiędzy ergonomią a kreatywnością? - Bez wątpienia, jest to silny i oczywisty związek. Najprostszym sposobem przedstawienia go jest fakt, że zarówno kreatywność, jak i ergonomia stawiają ludzi na pierwszym miejscu. Dostosowują pracę do człowieka, a nie na odwrót - twierdzi Stuthridge.

Czy to oznacza, że najbardziej ergonomiczne miejsca pracy to firmy najbardziej kreatywne i innowacyjne? - Rzecz jasna nie jest to aż takie proste. Lub raczej – to zależy od tego, co rozumiemy pod pojęciem ergonomii. Jeśli pojęcia tego używamy jednowymiarowo i rozumiemy pod nim wyłącznie aranżację wnętrza w miejscu pracy, to ergonomia i kreatywność nie będą miały zbyt wiele wspólnego. Ale jeśli zdamy sobie sprawę, że ergonomia nie ogranicza się do tego, jak siedzimy, stoimy czy przenosimy przedmioty, tylko jest całościowym sposobem myślenia o ludziach, organizacjach i technologii – wtedy owszem, ma ona ogromny wpływ na innowacyjność - uważa.

Zachęta dla nowatroskiego sposobu myślenia

W jaki sposób są zatem zaprojektowane miejsca pracy, których sercem są ludzie? Ogólnym wymogiem jest brak widocznej hierarchii w aranżacji wnętrza. W zamian powinna ona odzwierciedlać płaski model struktury organizacyjnej, w którym innowacje mogą powstawać i rozwijać się wszędzie. Zadaniem takiego układu przestrzeni jest zapewnianie pracowników o tym, jak ważna jest ich rola w prawidłowym funkcjonowaniu organizacji i osiąganiu przez nią sukcesów. Takie innowacyjne miejsce pracy nie tylko sprzyja prawidłowemu funkcjonowaniu organizacji i jej zdolności do osiągania założonych celów, na przykład finansowych, lecz także jest miejscem, w którym z przyjemnością się przebywa. Pozwala to ludziom spotykać się w naturalny sposób, tak jak mogliby spotykać się poza pracą. Nawet, gdy każdemu pracownikowi przydzielane są inne zadania, miejsce pracy wcale nie musi być podzielone w sensie fizycznym. Robert Stuthridge uważa, że fizyczny podział przyczynia się do wyobcowania poszczególnych zespołów i działów, podczas gdy powinniśmy stwarzać atmosferę wspólnego zaangażowania w działalność firmy. - Na przykład osoba zatrudniona w dziale sprzedaży może chcieć usiąść obok księgowego, ponieważ dobrze im się razem pracuje lub po prostu lubią tę część biura. Naszym celem jest stworzenie zintegrowanego otoczenia, które pracownicy mogą dostosowywać do swoich upodobań i rodzaju wykonywanych zadań. W ujęciu bardziej szczegółowym może to oznaczać elastyczne umeblowanie i rozwiązania mobilne, które spełnią oczekiwania wszystkich pracowników bez względu na wiek czy możliwości fizyczne. Innym przykładem są obszary, które mogą zostać zmodyfikowane w celu wprowadzenia nowych technologii lub nowych standardów pracy zespołowej - nadmienia badacz.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.