REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Biuro ma znaczenie, a zwłaszcza...

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 03 lut 2020 10:07
Biuro ma znaczenie, a zwłaszcza...
Biuro CBRE w Warszawie, fot. mat. CBRE

Za mniejsze pieniądze, ale w lepszej lokalizacji. Tak chcą pracować Polacy! Aż dwie trzecie pracowników przyjęłoby mniej płatną pracę, ale w lepszym i dogodniejszym miejscu. Im bliżej przystanków komunikacji miejskiej, tym lepiej. Już połowa respondentów na dojazd do pracy chce poświęcać max. 20 minut, natomiast 29 proc. jest w stanie zaakceptować półgodzinną podróż do biura – wynika z badania Grafton Recruitment i CBRE. Eksperci podkreślają, że dobra lokalizacja to czynnik, który będzie zyskiwał na znaczeniu, zwłaszcza w coraz bardziej zatłoczonej przestrzeni miejskiej.

REKLAMA

- Rynek pracownika to zjawisko opisywane w ostatnich latach ze wszystkich możliwych punktów widzenia, ale zawsze w kontekście walki o kandydatów. Pracodawcy prześcigają się, aby zrekrutować i zatrzymać tych najlepszych. Okazuje się jednak, że benefity, czy nawet wyższe wynagrodzenie mogą nie wystarczyć. Z naszego wspólnego badania z Grafton Recruitment wynika, że aż 8 na 10 osób poszukujących pracy zwraca uwagę na lokalizację biura. Co więcej, większość zaakceptowałaby mniejsze wynagrodzenie w zamian za wyższy komfort biura i krótszy czas podróży do pracy. To aspekty, które firmy powinny uwzględniać planując własną lokalizację biurową – mówi Jan Banasikowski, doradca ds. HR i analiz lokalizacyjnych CBRE.

Lokalizacja biura pomaga zatrzymać najlepszych

Z badania Grafton Recruitment i CBRE wynika, że już 82% osób poszukujących pracy zwraca uwagę na lokalizację biura potencjalnego pracodawcy. Dodatkowo, 65% byłoby skłonnych zaakceptować mniej intratną ofertę, ale w bardziej dogodnym miejscu. Wszystko po to, aby dojazd do pracy zajął jak najmniej czasu. Co piąta osoba nie chce poświęcać na ten cel więcej niż 10 minut, a 58% akceptuje przedział 10-30 minut. Tylko 19% osób przyznało, że jest w stanie dojeżdżać do biura w więcej niż pół godziny.

Eksperci CBRE zwracają uwagę, że biuro z dobrym dojazdem to najczęściej takie, które mieści się blisko głównych węzłów komunikacyjnych i jest położone w centrum miasta. To istotne nie tylko dlatego, aby szybko dojechać do pracy, ale również mieć więcej czasu po jej zakończeniu.

- Nowoczesne, dobrze wyposażone biuro w dogodnej dla pracownika lokalizacji to bez wątpienia jeden z kluczowych elementów wpływających na satysfakcję z wykonywanej pracy. Nie możemy jednak zapominać o tym, że niezwykle istotna, jeśli nie najistotniejsza, jest ogólna kondycja rynku pracy, a dokładniej postrzeganie tej kondycji przez pracującą część społeczeństwa – komentuje Joanna Wanatowicz, Business Director, Grafton Recruitment.

Komunikacja miejska na pierwszym miejscu

Aż 46% respondentów zapytanych o to, w jaki sposób dojeżdżają do pracy odpowiada, że komunikacją miejską. Na drugim miejscu, 43% osób wskazuje samochód. Nie będzie zatem zaskoczeniem, że na podium najważniejszych rzeczy w otoczeniu biura jest bliskość przystanków komunikacji miejskiej, a następnie dostępność miejsc parkingowych w okolicy budynku. Na trzecim miejscu znajduje się bliskość obwodnicy lub tras ekspresowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.