REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Biuro nowej rzeczywistości. Jak przygotować przestrzeń do bezpiecznego powrotu do pracy?

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 23 kwi 2020 12:46
Biuro nowej rzeczywistości. Jak przygotować przestrzeń do bezpiecznego powrotu do pracy?
fot. Unsplash

Czas najwyższy, aby przyznać się przed samym sobą, że home office jednak nie jest spełnieniem marzeń. Kiedyś możliwość pracy z domu wydawała się rozwiązaniem idealnym. Dziś już dobrze wiemy, że praca z dziećmi obok, nieuniknionymi problemami z łącznością i brak wygodnej, cichej przestrzeni sprawia, że za biurami zwyczajnie tęsknimy. Prawda jest jednak taka, że nie będzie to łatwy powrót.

REKLAMA

Większość obostrzeń i zasad pozostanie z nami na długo, a praca już nigdy nie będzie taka sama. Przed nowymi wyzwaniami stają zarówno najemcy, jak i wynajmujący. Jak przystosować biuro do nowej rzeczywistości i sprawić, aby pracownicy czuli się w nim bezpiecznie? Radzą eksperci Forbis Group.

Dystans przede wszystkim

Nowa rzeczywistość oznacza dla nas większy dystans. Także w biurze. Pierwszym krokiem przystosowania przestrzeni do nowych okoliczności jest reorganizacja miejsc prac.

 - Pomiędzy biurkami powinny być zachowane wymagane odstępy. Problem pojawia się, kiedy przestrzeń jest za mała, aby to umożliwić. Na szczęście przez okres kwarantanny organizacje nauczyły się realizowania zadań w formule home office, dzięki czemu można wprowadzić pracę rotacyjną. W ten sposób mniej osób przebywa jednocześnie w biurze, co gwarantuje większą przestrzeń do aranżacji funkcjonalnej i pozwala na zachowanie dystansu – zaznacza Karolina Dudek, Workplace Strategy Director w Forbis Group.

Rozproszenie stałą formą pracy

Praca w zespołach rozproszonych stanie się naszą codziennością. Dla pracodawcy oznacza to konieczność zapewnienia komfortu pracy. Skoro część pracowników będzie pracować spoza biura, nie pożegnamy się z regularnymi telekonferencjami i potrzebą łączności. Będziemy je wykorzystywali nie tylko do rozmów z klientami, lecz także w zespołach. W biurze niezbędna będzie zatem dobrze wyposażona sala konferencyjna z zapleczem technologicznym, które wyzwoli pracowników od wszelkich, komunikacyjnych ograniczeń. W cenie będą także rozwiązania activity-based workplace, które pozwolą zespołom rozproszonym na komfort pracy, w tym szafki na rzeczy, skrytki na dokumenty czy rozwiązania umożliwiające komunikację wizualną i przekazywanie informacji.  

O technice, która wymaga zmian

Stworzenie bezpiecznego środowiska pracy wymaga wprowadzenia nowych praktyk. W biurach powinny na stałe zagościć płyny do dezynfekcji, nie tylko rąk, lecz także przestrzeni. Istotna jest komunikacja wizualna, która będzie przypominać pracownikom o przestrzeganiu zasad. Kolejną kwestią jest przygotowanie systemów klimatyzacji i wentylacji, które mogą stanowić ewentualne zagrożenie. W cenie będą także bezdotykowe rozwiązania, zwiększające bezpieczeństwo poruszania się po biurze.

 - Rynek oferuje wiele rozwiązań, ale przed podjęciem decyzji, które z nich wybrać, by stworzyć bezpieczne środowisko pracy, konieczna jest analiza techniczna stanu HVAC, możliwości monitorowania jakości powietrza, możliwości monitorowania zdrowia pracowników lub technik wspierania zespołów rozproszonych. Najemcy i wynajmujący muszą tu blisko współpracować aby rozwiązania były komplementarne – wyjaśnia Andrzej Grabowski, Chief Operational Officer, Forbis Group.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.