Biuro dla 700 pracowników globalnego giganta? Architekci platformy Colliers Define nie mieli łatwego zadania. W krakowskim biurowcu Brain Park zaprojektowali ponad 5 tys. mkw. powierzchni biurowej dla marki PepsiCo. Pierwsze skrzypce w aranżacji grają zieleń, kolorowe grafiki i... przeszklenia.
Jak urządzić ponad 5 tys. mkw. powierzchni biurowej, aby pracownicy wykazywali się wysoką produktywnością? Wydaje się, że projektanci Colliers Define odpowiedzialni za projekt wnętrz i koncepcję designu w biurach krakowskiego PepsiCo, poznali odpowiedź na to pytanie.
Przestrzeń dedykowana dla pracowników obsługujących tak wyraziste marki, odzwierciedla wartości i styl życia, jaki proponują one konsumentom. Odważna identyfikacja wizualna, oparta na mocnym, czystym kolorze i prostych kształtach, znanych w każdym zakątku globu: można traktować te determinanty jako szansę, ale i wyzwanie.
Produkty oferowane przez PepsiCo proponują styl życia, w którym wolność, radość i nieskrępowane wyrażanie siebie wysuwają się na pierwszy plan: projektanci przestrzeni zaplanowanej jako miejsce pracy dla zatrudnionych przez giganta, zdecydowali się nie zdradzać promowanych przezeń wartości. Postawili na kolor, światło i przestrzeń. Efekt okazał się zadowalający, wykreowano przyjazne i komfortowe środowisko pracy, sprzyjające kreatywności. W biurach PepsiCo wprowadzono soczyste kolory, stanowiące kontrapunkt dla spokojnych barw ziemi i naturalnych materiałów, które umieszczono w tle realizacji.
Odpowiedzialni za koncepcję designu projektanci z Colliers Design uwzględnili w projekcie zieleń, strefy relaksu i adekwatne doświetlenie biura, także naturalnym światłem słonecznym. Dzięki tym zabiegom aranżacyjnym wnętrze biurowe zaproponowane pracownikom globalnego giganta branży spożywczej jest przyjazne i komfortowe, sprzyjając pracy twórczej i wyrażaniu indywidualności.
Badania naukowe i doświadczenie pandemii pokazały, że człowiek jest istotą stadną i potrzebuje bezpośredniego kontaktu ze współpracownikami. W związku z tym, pojawił się trend polegający na przekształcaniu przestrzeni typu open space i dostosowywaniu ich do nowych czasów i potrzeb. Niewątpliwie w tej konkretnej realizacji we wdrożeniu trendu pomogły systemy szklane, dostarczone przez CreoConcept. W biurach PepsiCo zdecydowano się na rozwiązanie służące wyciszeniu wnętrza i stworzeniu przestrzeni, w której ściany pozwalają na pracę intelektualną wymagającą skupienia, bez odbierania możliwości wzajemnego widzenia siebie nawzajem i bez redukcji słonecznego światła.
Atutem ścian szklanych jest fakt, że pozwalają one dowolnie formować oraz dostosowywać przestrzeń biurową do potrzeb pracowniczych, a co za tym idzie - adaptować ją akustycznie. Jest to na pewno rozwiązanie, które w nadchodzących latach stanie się wiodącym trendem.
Realizacja w krakowskim biurze PepsiCo pokazuje, jak dobrze sprawdza się zbliżenie człowieka do natury w obiektach pomyślanych jako miejsca pracy dla większej ilości ludzi. CreoConcept chętnie dostarcza rozwiązania dla projektów, gdzie pojawia się drewno, kamień, bujna roślinność. Ściany szklane w relacji z tymi materiałami – w tym szczególnie z drewnem, prezentują się o wiele bardziej przyjaźnie, wprowadzając do wnętrz przyjemną atmosferę. Nie bez znaczenia jest również fakt, że drewno, podobnie jak panele PET czy rośliny, mają znaczenie w zakresie akustyki pomieszczenia, wyciszając je.
© Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
Projektant, Członek Zarządu Pracownia Architektoniczna 1997 sp. z o.o.
Projektant Pracownia Architektoniczna 1997 sp. z o.o.
Prezes Zarządu, Projektant BULANDA MUCHA Architekci
Właściciel UGO architecture
Prezes, Generalny Projektant AGG – Architekci Grupa Grabowski Sp. z o.o.
Wiceprezes, Generalny Projektant AGG – Architekci Grupa Grabowski Sp. z o.o.