REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Biuro, w którym chce się być

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 09 gru 2020 11:06
Biuro, w którym chce się być
Biuro Engave, proj. Helikon Przestrzeń Ludzie Efekty
Biuro, w którym chce się być
Biuro, w którym chce się być
Biuro, w którym chce się być
Biuro, w którym chce się być
Biuro, w którym chce się być
Biuro, w którym chce się być
Biuro, w którym chce się być
Biuro, w którym chce się być
Biuro, w którym chce się być
Biuro, w którym chce się być
Biuro, w którym chce się być
Biuro, w którym chce się być

Na pierwszy rzut oka w większości polskich firm test z pracy zdalnej się powiódł. Zadania były realizowane na czas, pracownicy otwarcie doceniali elastyczność i oszczędność czasu na dojazdach. Z kolei liderzy zacierali ręce na myśl o potencjalnych oszczędnościach – dzięki zmniejszeniu powierzchni biurowych czy kosztów spotkań z klientami. Z czasem wiele osób zaczęło tęsknić za bezpośrednim kontaktem i interakcjami w biurze. Pracownicy zaczęli do biur wracać.

REKLAMA

W firmowej kuchni unosi się zapach świeżo zaparzonej kawy, która aromatem przyciąga kolejne osoby. Ciągle ktoś wchodzi, wita się, przystaje, aby choć chwilę pogadać. Wymieniamy newsy – jaka sytuacja w kraju, co u kogo słychać, jak idą postępy w nauce zdalnej u dzieci. Za chwilę spotkania zespołowe, projektowe oraz te z klientami. Trzeba się przygotować, przedyskutować, podjąć decyzje.

Niby zwykłe sprawy, a jednak niezwykłe, bo ważne dla każdego z nas razem i z osobna. Dzieląc się nimi, wyraźnie czujemy przynależność do grupy, wspólną tożsamość i współodpowiedzialność za cele. Czy te firmowe rytuały można zastąpić online? Życie pokazuje, że tak. Tylko jeszcze nie widzimy, jaką cenę przyjdzie nam za to zapłacić.

- Każdy z nas na swój sposób odpowiada za to, jak będzie wyglądało środowisko pracy w erze post-covidowej. Dlatego coraz częściej zastanawiam się czy praca zdalna jest dobrym wyborem?- mówi Adrianna Kilińska, Prezes Engave.

Introwertyczni wizjonerzy i ludzie uwielbiający spędzać całe dnie w pidżamie od dziesięcioleci argumentują, że zamiast pracować w open space o wiele efektywniej byłoby wykonywać pracę w domu. Pandemia COVID-19 pozwoliła przetestować tę opinię na ogromną skalę.

Zdania nt. ogólnospołecznego eksperymentu są podzielone. Jack Dorsey, szef Twittera, mówi, że pracownicy firmy mogą pracować z domu „na zawsze”. Z kolei Reed Hastings, założyciel Netfliksa, nie dostrzega żadnych pozytywów pracy zdalnej.

Eksperyment zakończony powodzeniem, ale…

Na pierwszy rzut oka w większości polskich firm test z pracy zdalnej się powiódł. Zadania były realizowane na czas, pracownicy otwarcie doceniali elastyczność i oszczędność czasu na dojazdach. Z kolei liderzy zacierali ręce na myśl o potencjalnych oszczędnościach – dzięki zmniejszeniu powierzchni biurowych czy kosztów spotkań z klientami.

W 2013 roku Marissa Mayer, ówczesna CEO Yahoo! dała pracownikom ultimatum –“albo wracacie do biura, byśmy na nowo stali się wspólnotą, która pokona Google, albo kończymy współpracę”. Dla wielu osób była to kontrowersyjna decyzja. Marissa Meyer tłumaczyła, że spójność zaczyna się od fizycznego bycia razem, a interakcje i doświadczenia, które są tylko możliwe twarzą w twarz, stanowią źródło wielu inspiracji i pomysłów.

Po początkowym zachłyśnięciu się zdalnym modelem pracy zaczęło jednak przybywać jej przeciwników. - Osobiście, jako prezes firmy technologicznej, uważam, że interakcje społeczne są fundamentem kultury pracy sprzyjającej innowacyjności. Pracownikom pracującym z domu łatwiej stracić z oczu normy organizacyjne i standardy firmowej kultury, co długofalowo może mieć nieprzewidywalne skutki - dodaje Adrianna Kilińska.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.