REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Biuro wolne od hałasu

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 22 wrz 2020 11:18
Biuro wolne od hałasu
We wnętrzach biura Cushman & Wakefield w The Warsaw Hub zastosowano wiele rozwiązań wpływajacych na akustykę we wnętrzach. Proj. Massive Design. Fot. Szymon Polański
Biuro wolne od hałasu
Biuro wolne od hałasu
Biuro wolne od hałasu
Biuro wolne od hałasu
Biuro wolne od hałasu

W nowych biurach tylko 33% pracowników jest zadowolonych z poziomu dźwięków otoczenia, podczas gdy dla 74 % ten aspekt ma kluczowe znaczenie. Pomóc może akustyczna adaptacja przestrzeni. – Stosując odpowiednie materiały wykończeniowe możemy sprawić, że dźwięk pozostaje bliżej miejsca, w którym powstał. W biurze jesteśmy w stanie ograniczyć zasięg hałasu nawet o 70% – wyjaśnia Magda Szubert z Ecophon.

REKLAMA

Światowy raport Leesman jako jedną z głównych przyczyn dyskomfortu w pracy wskazuje hałas. Dzisiaj, wraz z powrotami do szkół i nową falą pandemii, problem hałasu w pracy staje się palący. Z racji na dużą liczbę telekonferencji, wiele z nich musi odbywać się na open space. To powoduje, że miejsca dostosowane pierwotnie do pracy w ciszy nie spełniają swojej roli. Efektem jest stres i problemy z koncentracją u pracowników.

– Biura open space są często tak projektowane, jakby pracownicy mieli wykonywać tam tylko ciche zadania. Są zbyt mało wygłuszone – dominują twarde powierzchnie jak żelbet czy szkło. Hałas odbija się od sufitów i ścian, omija tapicerowane ścianki i rozchodzi się po całej przestrzeni open space. Chcąc zwiększyć elastyczność biura, w pierwszym rzędzie warto wziąć pod lupę właśnie te przestrzenie – mówi Magda Szubert, ekspert w zakresie komfortu akustycznego w biurze z firmy Ecophon.

Czy nowe biura radzą sobie lepiej?

Raport Leesman Index* „The Workplace Experience Revolution” został w całości poświęcony zbadaniu, jak nowe biura odpowiadają na potrzeby pracowników. Przeanalizowano 533 organizacje, od Azji, przez USA, po Europę, zatrudniające łącznie 84,2 tysiące osób.

Badacze zaobserwowali, że relacja między open space a układem gabinetowym w nowych biurach nie sprzyja indywidualnej potrzebie koncentracji wśród pracowników. Zaskoczeniem był fakt, że spośród nowych biur tylko 41% miejsc pracy odnotowało pozytywny wskaźnik efektywności - Leesman Lmi – na poziomie ponad 70 punktów. Kolejne 40% znalazło się w grupie aspirującej, do której kwalifikują się firmy dobrze wspierające pracę w skupieniu, ale nie stymulujące pracy zespołowej – Leesman Lmi 60-69,9.

– Wydawać by się mogło, że nowoczesne przestrzenie, które oferują różnorodne miejsca pracy, jak strefy spotkań i chill-out, kanapy, ciche pokoje czy budki telefoniczne, podniosą ogólną efektywność – komentuje Magda Szubert z Ecophon. – Takie stanowiska świetnie sprawdzają się dla osób mających bardzo zróżnicowane obowiązki, które w większości organizacji, wbrew pozorom, nie stanowią przewagi w firmie. Większość ludzi ma jednak ograniczony zakres zadań i potrzebuje po prostu cichych miejsc do pracy. Stąd brak radykalnej poprawy w produktywności firm po przeprowadzkach do nowoczesnych, modnych budynków. Być może stąd też niechęć wielu osób do powrotu do biur w aktualnej sytuacji – w domu mogą się łatwiej skoncentrować.

Hałas powoduje frustrację

Badacze wskazali w raporcie 13 czynników (super drivers), które są kluczowe dla odczuwania komfortu w miejscu pracy. Spośród bodźców fizycznych dużo problemów sprawia hałas. Z poziomu dźwięku jest zadowolonych 33,4% pracowników nowych biur. Gorzej postrzegana jest tylko obecność ludzi przechodzących blisko stanowiska pracy (30,3%).



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.