REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Biurowa piramida Maslowa, czyli czego pragną najemcy

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 10 mar 2020 10:09
Biurowa piramida Maslowa, czyli czego pragną najemcy
Dzisiejsze powierzchnie biurowe powinny posiadać indywidualny charakter dopasowany do szczegółowych wymagań klienta. Biuro w budynku Sepia, OFF Piotrkowska Center, fot. mat. prasowe

Prawdopodobnie każdy słyszał o piramidzie Maslowa, czyli hierarchii potrzeb człowieka – od najbardziej podstawowych, aż po te najwyższego poziomu. Okazuje się, że podobny model można odnieść do… firm poszukujących nowego biura.

REKLAMA

Dziś nie wystarczy już jedynie dobra lokalizacja czy udogodnienia techniczne, które oferują praktycznie wszyscy. Czego pragną najemcy? O czym marzą sami zatrudnieni?

Poziom pierwszy: potrzeby podstawowe

Każda piramida posiada podstawę. Za najbardziej standardowe kryteria podczas wyboru biura można więc uznać metraż, liczbę pomieszczeń oraz lokalizację zapewniającą pracownikom wygodny dojazd. Oczywiście, im więcej salek konferencyjnych i miejsc do pracy w skupieniu, tym lepiej, przestronna i świetnie wyposażona kuchnia również brzmi świetnie. Nikt nie działa jednak w próżni, dlatego do wymienionych wcześniej zmiennych musimy dodać stawkę czynszu, wysokość opłaty eksploatacyjnej, a także długość umowy najmu.

W przypadku wielu firm poszukiwania nowego adresu kończą się właśnie na tym etapie. W biurze spędzamy jednak znaczną część dnia, dlatego oprócz fizycznej przestrzeni do działania, najemcy starają się w miarę swoich możliwości zapewniać własnym pracownikom jak najwyższy komfort. Niestety nierzadko okazuje się, że nowy adres nie jest w stu procentach dopasowany do naszych oczekiwań, preferencji czy stylu funkcjonowania. To znak, że aktywują się potrzeby drugiego rzędu.

Poziom drugi: potrzeby praktyczne

Firma nauczona doświadczeniami (własnymi lub innych) może na tym etapie podjąć kluczową decyzję: albo wyszukuje oferty najmu i negocjuje warunki bezpośrednio z właścicielami kilku budynków, albo stawia na doradcę, który pomoże jej przejść przez skomplikowany proces. Chodzi o to, by dokonać trafnych wyborów – zarówno w kontekście samego miejsca, jak i zapisów umowy oraz aranżowania przestrzeni. – Szczegółowo analizujemy branżę klienta, dynamikę zatrudnienia, a także styl pracy pracowników i zespołów, po czym proponujemy szyte na miarę rozwiązania – podkreśla Monika Hryniewicz, Head of Leasing w firmie OPG Property Professionals. – Kluczowe przy tym wszystkim jest to, by na podstawie takiej analizy klient uświadomił sobie, jak naprawdę funkcjonuje jego firma oraz w którym kierunku chciałby ją dalej rozwijać – dodaje.

Oczywiście wiele zależy od tego, w jakiej branży operuje dana firma. Dla jednych biuro będzie dedykowane w całości pracownikom, dla innych – stanowi codzienne miejsce spotkań z klientami. Jak wpływa to na dobór konkretnych rozwiązań? – W przypadku firm technologicznych niezwykle istotny jest na przykład standard techniczny w postaci klimatyzacji z nawilżaniem, kontroli dostępu, szybkiego połączenia z Internetem i wysokiej jakości okablowania, a także elastyczny układ przestrzeni. Biuro kancelarii lub firmy consultingowej powinno zaś sygnalizować prestiż oraz zapewniać komfortową przestrzeń do spotkań z klientami – dodaje Monika Hryniewicz.

Poziom trzeci: potrzeby ducha i ciała

Aż 82% firm w Polsce spodziewa się w tym roku w trudności w pozyskiwaniu pracowników – wynika z najnowszych badań firmy Hays Poland. Spośród najważniejszych przeszkód respondenci wymieniają rosnącą konkurencję pomiędzy pracodawcami. Miejsce pracy może stanowić realny oręż w walce o specjalistę lub młode talenty – szczególnie, że prawie połowa ankietowanych pracowników (44%) przyznaje, że oferowane świadczenia pozapłacowe nie spełniają ich potrzeb.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.