REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Biurowce premium odporne na pandemię?

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 12 kwi 2021 12:47
Biurowce premium odporne na pandemię?
Inwestycja Mateczny Office powstająca w Krakowie. fot. mat. prasowe Merari

Wiele mówi się o tym, że rynek biurowy w wyniku pandemii zmienił się na zawsze. Na rynku biurowym kształtują się nowe standardy tego, jak powinno wyglądać biuro.

REKLAMA

  • Home-office towarzyszą wyzwania związane z łączeniem obowiązków zawodowych i domowych, ergonomią środowiska pracy czy komunikacją między pracownikami. 
  • Zwiększanie liczby metrów kwadratowych na jednego pracownika, a także podniesienie standardu inwestycji to nowe trendy projektowania i aranżacji powierzchni biurowych. 
  • Na znaczeniu stracą lokale o zbyt dużych lub zbyt małych powierzchniach. 

W biznesowej dzielnicy Krakowa, przy rondzie Matecznego funkcjonuje już 10 biurowców oferujących łącznie 88,7 tys. mkw. powierzchni komercyjnej. Obecnie trwają intensywne prace nad trzema kolejnymi inwestycjami. Czy taka podaż, ma szansę na znalezienie odbiorców w obecnych warunkach?

Wiele mówi się o tym, że rynek biurowy w wyniku pandemii zmienił się na zawsze. Możliwość zdalnej pracy w warunkach domowych jeszcze niedawno była rzadkością, dzisiaj jest już standardem. Co więcej, okazało się, że takie rozwiązanie przyniosło wiele korzyści – zarówno po stronie pracownika, jak i pracodawcy. Czy ta formuła na stałe zagości w polskich realiach? Aspekty psychologiczne, takie jak potrzeba kontaktu z innymi osobami i wyjścia z domu wydają się silniejsze od wygody pracy w systemie home-office.

Home office na krótką metę?

Potwierdzeniem tych wniosków są wyniki badania „Praca z Domu 2020”, które zostało przeprowadzone przez Akademię Leona Koźmińskiego, Kinnarps Polska, Polski Instytut Środowiska Pracy oraz Pro Progressio. Wyzwaniem stają się produktywność i efektywność, podczas łączenia obowiązków zawodowych i domowych. Wiąże się to z wydłużeniem czasu pracy, co jest spowodowane zacieraniem się granic pomiędzy zadaniami zawodowymi i rodzicielskimi.

W home-office brakuje ergonomicznych warunków, które są w stanie zapewnić profesjonalne środowisko pracy. Wymagania związane z zarządzaniem zespołem rozproszonym powodują nagminne trudności komunikacyjne i utrudnienia w sprawnym obiegu informacji. Dbanie o profesjonalny wizerunek w domowych warunkach staje się wyjątkowo trudne. Pojawia się również ograniczenie prywatności, na której coraz bardziej nam zależy. Zachwianie równowagi pomiędzy pracą a życiem osobistym powoduje, że praca zdalna nigdy nie zastąpi pracy w biurze. Home-office może być rozwiązaniem na pewien czas, ale nie w perspektywie długofalowej.

Nowe standardy biur

Inwestorzy wbrew pozorom nie narzekają na słabe zainteresowanie powierzchniami biurowymi. – Już teraz, nawet w tych trudnych czasach, mamy sprzedane ponad 70 procent powierzchni biurowej, a reszta jest zarezerwowana. Niedawno złożyliśmy wniosek o wydanie pozwolenia na użytkowanie. Inwestycja wybroniła się w czasie pandemii, ale złożyło się na to kilka czynników: bardzo dobra lokalizacja, wysoki standard projektu oraz atrakcyjne powierzchnie; po odsłonięciu elewacji zainteresowanie inwestycją wzrosło - zauważa Witold Indrychowski, prezes spółki Merari, realizującej projekt Mateczny Office. - Możliwość prowadzenia biznesu w prestiżowym otoczeniu jest doceniana przez przedsiębiorców. Mają świadomość, że praktycznie nie ma lepszej lokalizacji w Krakowie, która pozwoli im dotrzeć do klientów z branży finansów, ubezpieczeń czy nieruchomości – wyjaśnia.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.