Blue Bolt dla Adgar. Jako pierwsi drzwi telefonem otworzą użytkownicy Brain Embassy w Warszawie



PropertyDesign.pl - 19-03-2020 15:11


Start-up Blue Bolt pojawił się w Brain Embassy w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich. Dzięki wsparciu firmy Adgar uzyskał także dostęp do przestrzeni oraz członków społeczności co-workingowej, którzy przystąpili do procedury proof of concept, testując aplikację i realnie wspierając jej rozwój. Blue Bolt to zaawansowane rozwiązanie technologiczne stworzone z myślą o rynku nieruchomości. System składa się z modułów umożliwiających otwieranie dowolnych drzwi, szlabanów i bram garażowych za pomocą dedykowanej aplikacji mobilnej.

Technologia wchodzi do naszego życia w tempie, które jeszcze parę lat temu trudno byłoby sobie wyobrazić. Kiedyś karta dostępowa - innowacyjny przywilej nielicznych pracowników dzisiaj stała się przeżytkiem, co wynika między innymi ze zmiany pokoleniowej. Nowocześni pracownicy, zmęczeni noszeniem dodatkowych, plastikowych kart, chętnie przesiadają się na rozwiązania wspomagane przez smartfony. Nowe pokolenia pracowników oraz konsumentów dają do zrozumienia pracodawcom oraz właścicielom obiektów biurowych, że kluczowe jest zaakceptowanie rosnącej roli technologii w miejscu pracy. Aktualnie stopień zastosowania zaawansowanej kontroli dostępu obejmujący również wykorzystanie aplikacji mobilnej jest niewielki i wynosi zaledwie 12 proc. Jednak, badania CBRE wykazały, że 70 proc. najemców na przestrzeni kilku najbliższych lat zamierza zwiększyć nakłady inwestycyjne na rozwiązania technologiczne wykorzystywane w sektorze nieruchomości, mające bezpośredni związek ze spełnianiem potrzeb nowoczesnego pracownika.

Trend doskonale odzwierciedla współpraca podjęta przez Adgar Poland i NTT – właściciela aplikacji Blue Bolt, a za nią stoją niezwykle ciekawe okoliczności. Początkowo, zespół zajmujący się głównie tworzeniem gier i aplikacji, trafił do Brain Embassy (BE) w poszukiwaniu dogodnego miejsca na rozwój swojego biznesu. Będąc jednymi z pierwszych członków społeczności, zlokalizowali siedzibę firmy w kreatywnych przestrzeniach BE już w 2016 roku – krótko po tym, jak została otwarta pierwsza lokalizacja w budynku Adgar Park West przy Alejach Jerozolimskich 181B w Warszawie.

Obecność Blue Bolt w Brain Embassy okazała się większym źródłem kreatywności biznesowej niż właściciele marki zakładali początkowo. W 2017 roku zainteresowali się Prop Techem i zaczęli tworzyć aplikację umożliwiającą poruszanie się po budynku bez używania karty dostępu. Zaprojektowany pod nazwą Blue Bolt system składa się z inteligentnych modułów i dedykowanej aplikacji umożliwiającej otwieranie drzwi, bram oraz szlabanów przy użyciu smartfona. Wszystkie elementy systemu tworzone są od podstaw i mogą być dostosowane do potrzeb klienta oraz konkretnego budynku, a także integruje go z istniejącymi w nim wcześniej technologiami. W budynkach biurowych, oprócz podstawowych funkcji, aplikacja oferuje możliwość rozszerzenia o np. wirtualne recepcje, car pooling czy też moduły społecznościowe, ułatwiające m.in. networking. Dzięki pozyskanym danym, właściciele mogą również analizować ruch w dowolnym budynku i na tej podstawie modyfikować swoją ofertę.

– Jeszcze w 2016 roku byliśmy bardzo małym zespołem projektowym, we wczesnej fazie rozwoju. Wtedy wynajęcie tradycyjnego biura było dla nas nieosiągalne, a praca zdalna przestała być wystarczająca, bo nie przynosiła spodziewanych efektów. Doszliśmy do etapu, w którym potrzebowaliśmy bezpośredniej wymiany myśli. Szukałem alternatywnego, elastycznego rozwiązania, nie generującego tak dużych kosztów jak najem tradycyjnego biura. I tak znalazłem Brain Embassy, które szybko stało się inspiracją do rozwoju naszej aplikacji Blue Bolt – mówi Maciej Grabowski, pomysłodawca aplikacji Blue Bolt.

Dzięki temu, że Adgar, właściciel konceptu Brain Embassy, jest równocześnie właścicielem całego kompleksu budynków wraz z miejscami parkingowymi, start-up mógł wykorzystać go jako obiekt testowania powstającej aplikacji. Wkrótce po zaprezentowaniu pomysłu, Blue Bolt rozpoczął instalacje aplikacji na terenie budynku Adgar Park West. W ten sposób Adgar Poland stał się największym klientem i jednocześnie prekursorem wykorzystania innowacyjnego podejścia proponowanego przez Blue Bolt. Oprócz tego, że Brain Embassy stało się idealnym środowiskiem testowania aplikacji, było również inspirującym miejscem, sprzyjającym udoskonalaniu i rozwijaniu aplikacji, dzięki możliwości zaangażowania w procesy pozostałych członków Brain Embassy. Było to możliwe zarówno w trakcie tzw. „Kitchen stories”podczas których otrzymali wiele cennych pytań oraz wskazówek, które zainspirowały ich do nowych pomysłów, a przede wszystkim skrojonych na miarę, rozwiązań, jak w ramach programu mentoringowego, z którego skorzystał Maciej Grabowski. Jak sam mówi dzięki rewelacyjnie dobranemu mentorowi zajmującemu się wspieraniem start – upów z różnych branż, zyskał kolejne wartościowe kontakty a sam rozwój projektu znacząco przyśpieszył. Niebagatelną rolę odegrali tutaj community managerowie, którzy znając projekt i jego bieżący status jak i samego założyciela mogli zaproponować odpowiednią osobę na pozycję mentora.

– W Brain Embassy cenimy możliwości, do których mamy dostęp jako członkowie społeczności. Niezwykła jest dla nas ta wspierająca atmosfera i przebywanie wśród ludzi o otwartych umysłach, którzy często zaskakują nas świetnymi, kreatywnymi pomysłami. Muszę również przyznać, że same wnętrza co-workingu zrobiły ogromne wrażenie – nie tylko na mnie czy moim zespole, ale i na klientach i potencjalnych partnerach, którzy odwiedzali nas w biurze. Bardzo dobrze nam się tu pracuje i nie wyobrażam sobie lepszego miejsca do dalszego rozwoju naszego biznesu i produktu – mówi Maciej Grabowski, zarządzający projektem Blue Bolt.

Wiosną br. w budynkach Adgar zainstalowanych zostanie 341 urządzeń, które obsłużą punkty kontroli dostępu.