REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

Case study: ergonomiczna przestrzeń biura Yareal Polska

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 11 lut 2022 11:55
Case study: ergonomiczna przestrzeń biura Yareal Polska
Siedziba Yareal Polska w kompleksie biurowym Lixa, fot. fotomohito
Case study: ergonomiczna przestrzeń biura Yareal Polska
Case study: ergonomiczna przestrzeń biura Yareal Polska
Case study: ergonomiczna przestrzeń biura Yareal Polska
Case study: ergonomiczna przestrzeń biura Yareal Polska
Case study: ergonomiczna przestrzeń biura Yareal Polska
Case study: ergonomiczna przestrzeń biura Yareal Polska
Case study: ergonomiczna przestrzeń biura Yareal Polska

Zaglądamy za kulisy realizacji nowej siedziby Yareal Polska w kompleksie biurowym Lixa. Za projekt odpowiada BIT Creative, a umeblowanie biura powierzono firmie Kinnarps.

REKLAMA

  • Yareal Polska, deweloper obiektów biurowych i mieszkaniowych przeniósł w czerwcu 2021 r. siedzibę do swojego flagowego biurowego w Warszawie, Lixa. 
  • Za projekt wnętrza odpowiadała pracownia Bit Creative, a umeblowanie powierzchni obiektu powierzono firmie Kinnarps.

Celem projektu nowego biura było stworzenie harmonijnej przestrzeni, która będzie odzwierciedlać prestiż marki, a także stanowić dynamiczną odpowiedź na najnowsze trendy w pracy biurowej. Wnętrze, dzięki oszczędnej palecie kolorystycznej oraz wysokiej jakości materiałów wykończeniowych, jest jednocześnie eleganckie, nowoczesne, spójne i przytulne.

Przeczytaj także, co o projekcie biura mówi arch. Barnaba Grzelecki, BIT Creative

  • Biuro Yareal Polska

    Lokalizacja: Warszawa
    Inwestor: Yareal Polska
    Projekt: BIT Creative (projekt), Studio Quadra (projekt wykonawczy)
    Powierzchnia: 946,24 m²
    Oddanie do użytku: czerwiec 2021

Celem projektu nowego biura było stworzenie harmonijnej przestrzeni, która będzie odzwierciedlać prestiż marki, a także stanowić dynamiczną odpowiedź na najnowsze trendy w pracy biurowej. Wnętrze, dzięki oszczędnej palecie kolorystycznej oraz wysokiej jakości materiałów wykończeniowych, jest jednocześnie eleganckie, nowoczesne, spójne i przytulne.

Przestrzeń biura Yareal Polska, liczącą blisko 1000 m kwadratowych, tworzą dwie strefy. Pierwsza - dostępna dla gości obejmuje efektowną recepcję wraz z lobby i garderobą oraz kilka półotwartych kilkuosobowych miejsc do nieformalnych spotkań, duże sale konferencyjne oraz mniejsze pomieszczenia dla 5 - 6 osób. Druga część, przeznaczona dla pracowników, to obszerny open space z wydzielonymi strefami dla poszczególnych działów i otwartymi miejscami do wspólnej pracy projektowej, a także kilkuosobowe sale konferencyjne, współdzielony zakątek do koncentracji oraz 3 pomieszczenia do realizacji zadań w wysokim skupieniu. Usytuowana w tej części obszerna kuchnia z dostępem do tarasu, obejmująca jadalnię i kawiarnię, może służyć jako miejsce pracy lub relaksu.

Środowisko pracy w firmie Yareal Polska zostało zaprojektowane na podstawie analizy stylu pracy zespołu, z uwzględnieniem wszystkich jego potrzeb. Otwarta przestrzeń biura sprzyja współpracy i wymianie informacji, a jej podział funkcjonalny zapewnia zarówno kameralną atmosferę spotkań, jak i doskonałe warunki do indywidualnej pracy w skupieniu. Wprowadzono także tzw. politykę czystych biurek, która umożliwia łatwe zmiany miejsca pracy w zespołach, do czego zachęca zastosowanie stołów z możliwością elektrycznej regulacji wysokości.

– Elastyczność i praca zespołowa znajdowały się wysoko na liście priorytetów, zaś połączenie wspólnych i cichych miejsc pracy zachęca użytkowników biura do ruchu. Odpowiedni projekt, w tym również dobór mebli, w którym radą służyli eksperci z firmy Kinnarps, odzwierciedla wartości takie jak uczciwość i szczerość, dążenie do doskonałości, praca zespołowa, zaangażowanie i zrównoważony rozwój , którymi kierujemy się w swojej działalności na co dzień – mówi Iwona Zielińska, Office Manager w Yareal Polska.

Odpowiedź na nowe potrzeby

Środowisko oraz styl pracy w ostatnim czasie uległy dynamicznym przemianom, a ich katalizatorem stała się pandemia. Dlatego kluczową potrzebą było, z jednej strony, zapewnienie bezpiecznego środowiska pracy, z drugiej zaś - stworzenie w biurze przyjaznych warunków do spotkań i pracy w zespole.

– W projekcie chodziło nam o dostosowanie funkcji biura do dzisiejszego modelu pracy oraz zharmonizowanie warstwy estetycznej z tożsamością marki oraz charakterem działalności firmy – powiedział architekt Barnaba Grzelecki, założyciel pracowni BIT Creative.

Praca nad estetyką biura okazała się najbardziej czasochłonnym zadaniem. Projektanci z pracowni BIT Creative dostarczyli wiele pomysłów w formie realistycznych wizualizacji. Dzięki ich zaangażowaniu projekt został dopracowany w najdrobniejszych detalach. Przejrzyste zestawienie proponowanego wyposażenia do każdego z pomieszczeń posłużyło jako podstawa pracy nad wyborem poszczególnych elementów. Bardzo duże znaczenie dla zespołu projektowego klienta miała możliwość obejrzenia na żywo i wypróbowania mebli w showroomie Kinnarps oraz podczas testów w swojej siedzibie.

Ergonomia przede wszystkim

Najważniejszym kryterium wyboru mebli była ergonomia. Model krzesła do pracy Plus 6772 został wyselekcjonowany na podstawie analizy opinii pracowników, którzy mieli możliwość przetestowania mebli zanim zapadła decyzja o wyborze dostawcy.

– Jednym z kluczowych czynników, który zadecydował o współpracy z Kinnarps była oferta wyposażenia ergonomicznych stanowisk pracy, obejmująca fotele do pracy oraz biurka z elektryczną regulacją wysokości, a także eleganckie i wygodne fotele do miejsc spotkań i wysokiej jakości, funkcjonalne stoły konferencyjne – podkreśla Iwona Zielińska.

Na realizację prac wykończeniowych oraz całkowitą aranżację przestrzeni biurowej wraz z zamówieniem, dostawą i montażem mebli, zabudów niestandardowych oraz zieleni przewidziano 4 miesiące. Największym wyzwaniem tego etapu były utrudnienia związane z dystansowaniem społecznym w czasie pandemii. Dzięki doskonałej współpracy wszystkich zaangażowanych stron całość prac została przeprowadzona sprawnie, w miłej atmosferze i co najważniejsze - w zakładanym terminie.

Nowa lokalizacja i nowe podejście do środowiska pracy

Biuro firmy Yareal Polska stanowi nie tylko atrakcyjną wizualnie przestrzeń, ale przede wszystkim odzwierciedla nowoczesne podejście do zmian zachodzących w środowisku pracy.

– Zmieniliśmy nie tylko lokalizację, lecz także podejście do środowiska pracy. Nasze nowe biuro stanowi połączenie dwóch obecnie współistniejących stylów biurowych - tradycyjnego i „agile”. Uważamy, że zróżnicowane i ergonomiczne środowisko oraz liczne udogodnienia do pracy hybrydowej i spotkań zdalnych, jakie wprowadziliśmy, zachęcą wszystkich pracowników do korzystania z biura – podsumowuje Jacek Zengteler, Dyrektor Generalny Yareal Polska.

– Yareal, jako firma, która posiada doświadczenie w tworzeniu przestrzeni biurowych, jest świadomym i wymagającym klientem. Tym bardziej jesteśmy dumni, że Kinnarps stał się częścią tego projektu. Najbardziej cieszą nas pozytywne komentarze użytkowników biura. Pracownicy Yareal podkreślają swoje zadowolenie z ergonomicznych stanowisk pracy, funkcjonalności i wygody sal konferencyjnych, a także spójności całego biura – dodaje Beata Osiecka, Prezes Kinnarps Polska.

----------------------------------

Zakres wyposażenia

Strefa dostępna dla gości: recepcja z garderobą i miejscem spotkań w formie otwartych budek telefonicznych, duże sale konferencyjne ze ścianą mobilną, mniejsze sale od 5 do 6 osób.

Strefa dla pracowników: open space z wydzielonymi strefami dla poszczególnych działów,  otwarte miejsca do wspólnej pracy projektowej,  sale lounge, strefa współdzielona do pracy w skupieniu, sale konferencyjne 5-8 osobowe, 3 pomieszczenia do pracy w koncentracji, oraz ok. 70 m2 kuchnia z dostępem do tarasu.

Zastosowane rozwiązania Grupy Kinnarps:
Fotele obrotowe Plus 6772, Stoły do spotkań Nexus z akcesoriami z serii Opti, stoły konferencyjne z serii Oberon, fotele konferencyjne Monroe, fotel konferencyjne Koy, biurka z elektryczną regulacją wysokości z serii[P] z akcesoriami z serii Opti, sofy Scandinavia (marka Kinnarps) sofy i fotele Jefferson, krzesła Deli (marka Skandiform), hokery Neo (Materia)

Pozostali dostawcy:
stoły Madison, fotele Ester (Johanson Design),
Ścianki nabiurkowe IT i akcesoria do okablowania (Gotessons)

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.