REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Europejski Kongres Gospodarczy - na żywo

Budownictwo – zielone inwestycje

PRZEJDŹ DO STRONY TRANSMISJI
KATOWICE • MCK
20-22 WRZEŚNIA 2021

Centrum handlowe w czasach pandemii

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 03 gru 2020 10:26
Centrum handlowe w czasach pandemii
Centrum handlowe w czasach pandemii. fot. mat. prasowe Galerii Jurajskiej
Centrum handlowe w czasach pandemii
Centrum handlowe w czasach pandemii
Centrum handlowe w czasach pandemii
Centrum handlowe w czasach pandemii
Centrum handlowe w czasach pandemii
Centrum handlowe w czasach pandemii
Centrum handlowe w czasach pandemii
Centrum handlowe w czasach pandemii

Centra handlowe już działają, jednak inaczej niż kiedyś. Systemy monitoringu pomagają dopilnować limitów klientów, bogato rozmieszczone dyfuzory ułatwiają zachowanie czystości rąk, a o dystansie społecznym przypomina oznakowanie na podłogach. Jak zmieniły się przestrzenie galerii handlowych w czasach pandemii widać na przykładzie Galerii Jurajskiej.

REKLAMA

Centra handlowe w całej Polsce wróciły do życia. Wraz z otwarciem sklepów, wrócili także klienci. Także w Galerii Jurajskiej od kilku dni znów można zrobić zakupy w prawie 200 sklepach. Czynne są także wszystkie punkty usługowe. Jeśli jednak ktoś myśli, że galeria działa jak kiedyś, może się rozczarować.

- Centrum handlowe znów jest otwarte, ale działa w najwyższym, bardzo surowym reżimie sanitarnym. Na terenie galerii, a także w sklepach obowiązują dziś ściśle przestrzegane limity 1 klienta na 15 m kw. Do samej Galerii Jurajskiej może wejść jednocześnie maksymalnie 4130 osób, z kolei o tym, ile osób może przebywać w sklepie informują stosowne komunikaty - mówi Anna Borecka-Suda, zastępca dyrektora Galerii Jurajskiej.

Systemy liczące pilnują limitów, oznakowania na podłogach

Jak ocenia przedstawicielka Galerii Jurajskiej, limity i ograniczenia działają. Od otwarcia centrum handlowego w sobotę, Galeria Jurajska ani razu nie zbliżyła się do górnej ich granicy. Oznacza to, że klienci na terenie centrum handlowego są wciąż mocno rozproszeni. W sobotę, kiedy to sklepy organizowały promocje Black, klientów było aż o 40% mniej niż w roku ubiegłym!

- Na bieżąco monitorujemy ruch na pasażu. W dopilnowaniu limitu w galerii pomaga nam nowoczesny system liczący oparty na kamerach, informując nas o tym, czy zbliżamy się do maksymalnej liczby. W ten sposób jesteśmy w stanie szybko reagować, prosząc np. klientów o chwilę cierpliwości przed wejściem. Póki co jednak, taka sytuacja nie musiała mieć miejsca - mówi Borecka Suda.

Nad ruchem czuwają także pracownicy sklepów i sklepowa ochrona. Kontroluje ona na bieżąco, ile osób obecnie przebywa w lokalu danej marki i czy ta liczba zgadza się z ustanowionym limitem. Jeśli ten jest przekroczony i powstaje kolejka, również dopilnowywane jest, aby był w niej zachowany odpowiedni dystans między oczekującymi. Dodatkowo przed sklepami najchętniej odwiedzanych marek znaleźć można specjalne oznakowani na podłodze, pokazujące w jakiej odległości (m.in. 1,5 m) powinno się stać oczekując na wejście.

Dyfuzory, klimatyzacja, aplikacja 

Ale to nie jedyne działania Galerii Jurajskiej, podejmowane od czasu zniesienia lockdownu. Dla klientów obiekt przygotował aż 50 dyfuzorów z płynem odkażającym, które rozstawione są na terenie całej galerii. W centrum działają także "czystozaury", specjalne punkty dezynfekcji dla dzieci z niepodrażniającym skórę płynem. Obiekt realizuje także kampanię informacyjną, która przypomina na każdym kroku o zasadach, a zwłaszcza o dezynfekcji, dystansie i maseczkach.

- Do bezpiecznej obsługi klienta jesteśmy przygotowani od miesięcy. Teraz jednak jeszcze bardziej zaostrzamy procedury związane z dezynfekcją, czystością czy informacją. Reżim sanitarny, który dziś obowiązuje w Galerii Jurajskiej, wykracza daleko poza zalecenia WHO, organizacji Safe Shopping Center, Głównego Inspektoratu Sanitarnego czy Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii. To już kilkadziesiąt różnych rozwiązań, mających zapewnić ochronę kupującym - mówi Borecka-Suda.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.