Klimatyczne miejsce tętniące życiem, doskonała lokalizacja, zabytkowa architektura - biuro projektowe Smart Design Expo zrealizowało dla marki Ciarko pierwszy, flagowy showroom inspirowany kosmosem i zjawiskiem czarnej dziury.
– Światowe trendy pokazują, że tradycyjne sklepy czeka zmiana, polegająca na dostosowaniu ich do pełnienia funkcji showroomów, w których będzie można obejrzeć przykładowy towar, a zakupów dokonać online – taką prognozą bazującą na raporcie analizującym trwającą handlową rewolucję, podzielił się na łamach swojego serwisu Business Insider.
Przeczytaj także >> Niezwykły showroom na warszawskiej Saskiej Kępie. Oto Dutchhouse
W ten nurt zdecydowanie wpisała się marka Ciarko Design - w centrum praskim Koneser powstał flagowy showroom marki, łączący design z funkcjonalnością, czyli wartości, z którymi polski producent okapów kuchennych mocno się utożsamia.
- W Ciarko Design od samego początku współpracujemy z młodymi, polskim projektantami wzornictwa przemysłowego. W swoich projektach stawiamy na połączenie najnowocześniejszych technologii z designem. Oprócz wysokiej jakości rozwiązań, swoim klientom oferujemy produkty, które wpisują się w światowe trendy projektowania i wystroju wnętrz. Taki też jest nasz flagowy showroom – mówi Zuzanna Ziarko-Gaehler, Marketing Manager firmy Ciarko.
Dzięki współpracy z poznańską firmą Smart Design Expo, która w całości odpowiada za projekt oraz jego realizację, powstało nie tylko miejsce spotkań marki z klientami, architektami, czy projektantami wnętrz, ale i inspiracji. Zadbała o to architekt Joanna Dittmar, łącząc artystyczną wizję z technologicznymi i funkcjonalnymi rozwiązaniami.
Kosmos oraz zjawisko czarnej dziury, która jak okap pochłania cząsteczki tego, co unosi się dookoła – to z tych motywów projektantka czerpała inspirację. Znajdziemy je m.in. w metalicznej kolorystyce czy w przyciągającej wzrok, artystycznej instalacji, której dynamiczne srebrne oraz różowo - złote elementy mają symbolizować pracę okapu, filtrującego cząsteczki powietrza.
– Showroom ma za zadanie jak najlepiej wyeksponować nie tylko sam produkt, ale również poszczególne grupy asortymentu. Dlatego w projektach pojawia się strefowość, która powinna być wynikiem przemyślanego i funkcjonalnego podziału pomieszczeń – mówi Joanna Dittmar.
Reprezentacyjna część showroomu na parterze obejmuje 3 główne strefy: design, minimal oraz technologiczną.
Strefa design to odzwierciedlenie stylistyki produktów Ciarko - znajdziemy tu podstawowe formy geometryczne – koła i prostokąty. Tu rządzi też kolor - zarówno we wnętrzu jak i próbnikach kolorystycznych okapów. Strefa minimal została wyodrębniona jako najbardziej prestiżowa część wnętrza. Swoje miejsce mają tu produkty premium oraz najnowsza wprowadzona na rynek kolekcja. W strefie technologicznej przedstawione zostały przekroje okapów, a także proces ich konstrukcji.
W sumie na 100 metrach kwadratowych zaprezentowanych zostało 45 okapów.
Warto podkreślić, że zarówno materiały użyte w projekcie, jak i te, z których produkowane są okapy Ciarko pochodzą w większości od polskich producentów.
W projekcie wykorzystano również meble tworzone na zamówienie przez polskie firmy.
- Projektując showroom mieliśmy dwa cele – zróżnicowaną prezentację szerokiego asortymentu klienta przy jednoczesnym wpisaniu się w charakter miejsca, w którym się znajduje - czyli Centrum Praskie Koneser - dodaje Joanna Dittmar.
Oficjalne otwarcie showroomu zaplanowano na październik 2021r.
Współwaściciel, Architekt Ultra Architects
Członek Zarządu, Współwłaściciel, Architekt RKW Rhode Kellermann Wawrowsky Architektura + Urbanistyka
Współwłaściciel, Architekt AD Artis Architects
Właściciel, Architekt Arco
Partner, Architekt Dedeco
Wspólnik Grupa 5 Architekci