REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Circular design, czyli jak odpowiedzialnie myśleć o wystroju wnętrz?

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 14 paź 2019 14:50
Circular design, czyli jak odpowiedzialnie myśleć o wystroju wnętrz?
Equator IV, Warszawa – architekci z APA Wojciechowski zdecydowali się by na sufitach i ścianach zainstalować systemy z siatki cięto-ciągnionej Mesh Metal R-H 215 oraz W-H 1000 firmy Armstrong. Płyty sufitowe i ścienne Mesh Metal mają certyfikat Cradle to Cradle na poziomie Silver, fot. mat. prasowe Armstrong

Gospodarka obiegu zamkniętego wkracza do budownictwa. Kluczowe jest jednak nie tylko myślenie o tym by same obiekty budować według idei zamkniętego cyklu. Równie ważne jest cyrkularne podejście do projektowania wystroju wnętrz. Proste wskazówki jak projektować zgodnie z ideą circular design: wybierać materiały z certyfikacją C2C, planować elementy, które elastycznie można zmieniać i przenosić, współpracować z firmami które produkują odpowiedzialnie.

REKLAMA

Jak obieg zamknięty działa w praktyce w branży budownictwa i wnętrz widać dokładnie na przykładzie programu recyklingu sufitów, który Armstrong prowadzi już od 1999 roku. Do dzisiejszego dnia powtórnemu przetworzeniu poddano już ponad 16 mln mkw. płyt. To ponad 56 tys. ton odpadów budowlanych, które nie trafiły na składowiska odpadów. W Polsce program działa od kilku lat. Korzystają z niego jak na razie głównie duże, świadome firmy, które modernizują swoje biura, m.in. Google i PwC.

Oczywiście nie chodzi o też to, by wszystkich tych materiałów wykończeniowych nie montować. Trudno wyobrazić sobie przyjazne biura bez podłóg, czy podwieszanych sufitów akustycznych, które są najbardziej efektywnym rozwiązaniami wpływającymi na stworzenie przyjaznych dla użytkowników wnętrz pod kątem akustyki i pochłaniania hałasu. Często sufity lub podłogi służą też jako wyraźny element designu wnętrza. Mogą nawet pomagać doświetlić wnętrze. Białe sufity podwieszane osiągają współczynnik odbicia światła na poziomie 87 proc. – co wpływa na lepsze doświetlenie biur, a tym samym obniżenie konieczności zużycia prądu przez elektryczne lampy.

Moda by sięgać po rozwiązania, które zawierają ideę obiegu zamkniętego silnie zafunkcjonowały już w branży odzieżowej i spożywczej. Duże koncerny prześcigają się w pomysłach jak wpasować się w circular economy. Butelki popularnych napojów będą niebawem produkowane z plastiku wyłowionego z mórz i oceanów. Najbardziej znane lub ekskluzywne marki odzieżowe produkują buty ze starych opon i ubrania ze skórek owoców. Wnętrza także będę musiały być niebawem bardziej odpowiedzialnie aranżowane.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.