REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Coraz bardziej wysmakowane miejsca spotkań w Warszawie

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 20 sty 2020 15:24
fot. Fotolia

Mieszkańcy stolicy polubili jedzenie na mieście, które nie bywa już okazjonalnym spotkaniem od święta do święta. Coraz częściej warszawiacy korzystają z bogatej oferty gastronomicznej, a sama branża prześciga się w kreowaniu nowych konceptów. Nie można się dziwić, że nowe lokale gastronomiczne wyrastają jak przysłowiowe grzyby po deszczu.

REKLAMA

Od kilku lat sektor gastronomiczny odnotowuje wzrost zarówno jako wartość branży, ilości lokali i użytkowników oraz wysokości rachunku. Za tak dobrymi wynikami stoi kilka przesłanek, w tym zmieniające się nawyki konsumentów, szybsze tempo życia, utrzymujące się na niskim poziomie bezrobocie, rosnące zarobki, a co za tym idzie również budżety domowe. To wszystko zwiększa apetyt na kolejne kulinarne doznania oraz formy spędzania wolnego czasu.

Z drugiej strony świadomość konsumentów stale rośnie, co wymusza pewne zmiany również w obszarze gastronomii. Popularna inicjatywa „zero waste” wywiera naciski na ograniczenie wykorzystania plastiku w postaci jednorazowych słomek czy odpowiednim gospodarowaniem przygotowanych, ale nieskonsumowanych potraw. Konsumenci coraz bardziej zwracają uwagę na diety i produkty w odniesieniu do filozofii, którą kierują się w życiu. W efekcie powstaje coraz więcej lokali, w których serwowane jest menu bezglutenowe, wegańskie czy wegetariańskie. Rośnie również liczba flexiterian, czyli osób które świadomie ograniczają spożycie mięsa. Popularność zyskały śniadania na mieście oraz organizowane w okresie letnim targi śniadaniowe, które dzięki różnorodnemu menu i bogatej ofercie artystycznej przyciągają całe rodziny.

Już po raz czwarty eksperci Knight Frank opracowali kulinarna mapę Warszawy „Miejsca spotkań”. - Opracowując „Miejsca Spotkań” rozmawialiśmy z warszawskimi restauratorami i przyjrzeliśmy się bieżącym trendom w gastronomii. Pozwoliło to nam lepiej zrozumieć czym kierują się mieszkańcy stolicy wybierając miejsce spotkania lub rodzaj kuchni. Staraliśmy się wybrać lokale, które wyróżniają się na tle innych oryginalnym konceptem, zaskakującym menu czy lokalnymi produktami. Jednocześnie pod lupę wzięliśmy najbardziej popularne obszary koncentracji lokali gastronomicznych, gdzie najchętniej spotykają się warszawiacy. W ten sposób wyodrębniliśmy 11 przestrzeni miejskich, które zlokalizowane są w Śródmieściu oraz na Pradze Północ i Południe. Dzięki temu powstały szczegółowe kulinarne mapy Warszawy z krótkimi charakterystykami poszczególnych obszarów, jak i wybranych lokali gastronomicznych – podsumowuje Elżbieta Czerpak, dyrektor Działu Badań Rynku w Knight Frank.

- Z naszych obserwacji oraz zainteresowania naszych klientów wynika, że branża gastronomiczna rozwija się bardzo dynamicznie. Nowe koncepty są coraz bardziej wyspecjalizowane, aby przyciągnąć konkretną grupę konsumentów, a że konkurencyjność jest duża to niezbędne jest wyróżnienie się i zaoferowanie jak najwyższej jakości. Zaostrzenie zakazu handlu w niedziele sprzyja również umacnianiu się pozycji ulic handlowych, gdzie znajduje się obecnie największy wachlarz oferty gastronomicznej – dodała Marta Keszkowska, menadżer w Dziale Wynajmu Powierzchni Handlowych w Knight Frank.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.