Tomasz Deker to jeden z najlepszych cukierników w Polsce. Praca przy restylingu cukierni była długotrwała i składała się z wielu etapów. - Współpraca zarówno z grafikami, jak i z doświadczonymi inwestorami zaowocowała realizacją spójnego wnętrza, które wyraźnie zaznaczyło się na trójmiejskiej mapie interesujących wnętrz - wspominają architekci ze studia Potorska.
- Dotychczasowy wizerunek cukierni Deker był ciężkawy, mięsisty o kontrastowym połączeniu koloru czekoladowego oraz różowego - to jednak znacząco wyróżniało markę na tle konkurencji. Założeniem przy tworzeniu nowego konceptu wizerunkowego sieci, było utrzymanie poziomu wyrazistości marki - wspominają projektanci ze studia Potorska.
W tym celu zespół projektantów grafiki z Less. studio stworzył nową identyfikację graficzną, bazującą na intensywnych, kontrastowych kolorach oraz paskowych motywach graficznych. Projekt grafiki miał niewątpliwy pływ na wizerunek wnętrza, gdyż spójność jednej i drugiej oprawy była kluczowym założeniem zmiany.
Projekt wzorcowy cukierni stworzony przez studio Potorska, został zaprojektowany tak aby wnętrze przypominało przeskalowane pudełko ze słodkościami od Deker'a. Przewodnim motywem są biało-czarne paski, wywinięte na ścianie, suficie oraz posadzce tworzy to tło dla akcentów kolorystycznych oraz drewnianych zabudów. Dobór materiałów wykończeniowych jest zawężony i są to: jasne drewno, matowa czerń oraz matowa biel, kolor pojawia się fragmentarycznie i jest nim intensywny róż. Nieodzownym elementem wnętrza jest podświetlana fotografia perfekcyjnych pralin, mini torcików czy makaroników. Meble wolnostojące miękkie i wygodne, dopełniają wnętrze akcentami kolorystycznymi oraz świecą na biało-czarnej posadzce.
Zmiana dokonała się również w strefach funkcjonalnych. W cukierni oprócz produktów gotowych przygotowywane są desery, tak więc obszar roboczy został stworzony w centralnej części strefy sprzedażowej. Desery przygotowywane są na oczach klientów i wydawane w sposób transparenty. Większość kontuaru stanowią niskie witryny eksponujące imponujące mini torciki, eklery oraz inne łakocie.
Projektanci podkreślają, że graficzność i perfekcja wykonania słodkich produktów autorstwa Tomka Dekera jest relatywna do perfekcji i wyrazistości wnętrza cukierni. Pierwsze wrażenie, które oddziałuje na klienta, jest przedłużonym doświadczeniem zakupowym. Spójność wizerunku z produktem jest znacząca w procesie utrwalania marki w świadomości konsumenta.
Projekt wzorcowy został zrealizowany w Galerii Bałtyckiej, powierzchnia cukierni oraz ogródka wynosi 120 mkw. Cukiernia wyposażona jest w produkty wnętrzarskie następujących marek: fotele i krzesła - Hay, Ton, lampy - Aquaform. Za projekt wnętrz odpowiada studio Potorska, zaś projektantem identyfikacji graficznej było Less.studio.
© Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
Właściciel UGO architecture
Prezes, Generalny Projektant AGG – Architekci Grupa Grabowski Sp. z o.o.
Wiceprezes, Generalny Projektant AGG – Architekci Grupa Grabowski Sp. z o.o.
Prezes Atelier Loegler Architekci Sp. z o.o.
Generalny Architekt, Właściciel Maćków Pracownia Projektowa Sp. z o.o.
Właściciel Autorska Pracownia Architektury HUBKA