REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Design w czasach zarazy: pomysły projektantów na "nową normalność"

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 13 maj 2020 09:01
Design w czasach zarazy: pomysły projektantów na "nową normalność"
Design w czasach zarazy: pomysły projektantów na "nową normalność"
Design w czasach zarazy: pomysły projektantów na "nową normalność"
Design w czasach zarazy: pomysły projektantów na "nową normalność"
Design w czasach zarazy: pomysły projektantów na "nową normalność"
Design w czasach zarazy: pomysły projektantów na "nową normalność"
Design w czasach zarazy: pomysły projektantów na "nową normalność"
Design w czasach zarazy: pomysły projektantów na "nową normalność"
Design w czasach zarazy: pomysły projektantów na "nową normalność"
Design w czasach zarazy: pomysły projektantów na "nową normalność"
Design w czasach zarazy: pomysły projektantów na "nową normalność"
Design w czasach zarazy: pomysły projektantów na "nową normalność"

Od autonomicznych dyspenserów środków higieny, przez przegrody w samolotach, po koc, który ułatwi utrzymanie społecznego dystansu. W ostatnich tygodniach pojawiło się wiele rozwiązań i pomysłów, mających ułatwić dostosowanie się do funkcjonowania w tzw. "nowej normalności".

REKLAMA

Pandemia koronawirusa spowodowała ogromną mobilizację firm z wielu branż: producenci obuwia tacy jak Nike czy Adidas zaczęli produkować przyłbice, ekskluzywne marki odzieżowe – szyć maseczki, a firmy z branży druku 3D – udzielać swojego sprzętu do drukowania części do sprzętu medycznego, w tym respiratorów. W Polsce w akcję drukowania przyłbic zaangażował się chociażby znany polski designer Oskar Zięta. Jego pracownia już na początku kwietnia poinformowała na swoim facebooku o produkcji przyłbic ochronnych dla wrocławskich szpitali. Pracownia otrzymała plik 3D od Politechniki Wrocławskiej, a przyłbice produkowane są we współpracy z firmą Fastpart.pl.

Skutkiem ubocznym pandemii koronawirusa są również liczne przykłady twórczej kreatywności projektantów, architektów, artystów i przedsiębiorstw, którzy prześcigają się w pomysłach na radzenie sobie z nową rzeczywistością. Od autonomicznych dyspenserów środków higieny, przez przegrody w samolotach, po koc, który ułatwi utrzymanie społecznego dystansu. W ostatnich tygodniach pojawiło się wiele rozwiązań i pomysłów, mających ułatwić dostosowanie się do funkcjonowania w tzw. "nowej normalności".

Przyłbica ad hoc

Uznany na całym świecie, wielokrotnie nagradzany projektant i artysta, Tokujin Yoshioka zaprezentował swój sposób na walkę z koronawirusem. Designer zaprojektował przyłbicę do wykorzystania w awaryjnej sytuacji, przy braku sprzętu medycznego. Wykonać ją można w trzech prostych krokach. Przyłbicę wykonać można w trzech prostych krokach: umieszczając szablon na przezroczystym plastikowym arkuszu, tnąc według podanego kształtu i mocując przyłbicę do okularów w miejscu wcześniej wykonanych według szablonu otworów. Film instruktażowy, jak wykonać przyłbicę dostępny jest w mediach społecznościowych: na YouTube, Instagramie, Facebooku i Twitterze. Szablon dostępny jest do pobrania za darmo pod linkiem udostępnionym przez designera na jego stronie. 

Nowy wymiar podróżowania

Włoska firma Aviointeriors specjalizująca się w projektowaniu i produkcji siedzeń pasażerskich do samolotów wyszła z inicjatywą wprowadzenia zasad social distancing również w samolotach. Proponuje rozwiązanie Glassafe: przesłony montowane na siedzeniach, pozwalające odseparować pasażerów podróżujących w tym samym rzędzie.

Przesłony tworzyć mają barierę ochronną wokół pasażera, minimalizując tym samym ryzyko zarażenia się wirusem od osoby podróżującej nieopodal. Ich design pozwala na łatwy montaż na istniejących siedzeniach, a transparentna powierzchnia przepuszcza światło i nie przytłacza wnętrza samolotu. Czy tak będzie wyglądało podróżowanie przyszłości?



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.