REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Design, you idiot!

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 24 lut 2016 11:26
Design, you idiot!
Panel „Design, you idiot! Jak technologia i nowe oczekiwania pokolenia X, Y, Z wpływają na myślenie o projektowaniu i architekturze” podczas 4 Design Days
Design, you idiot!
Design, you idiot!
Design, you idiot!
Design, you idiot!
Design, you idiot!
Design, you idiot!
Design, you idiot!
Design, you idiot!

Czy pokoleniu wychowanemu na grze Minecraft będzie łatwiej projektować? Dlaczego technologie łączą się z emocjami? Czy wizualizacja jest w stanie sprzedać projekt, a może to tylko niespełniona obietnica? O tym rozmawiano w czasie 4 Design Days podczas sesji „Design, you idiot! Jak technologia i nowe oczekiwania pokolenia X, Y, Z wpływają na myślenie o projektowaniu i architekturze”.

REKLAMA

Zdaniem Andrzeja Marka, technologie najmniej pomagają architektom na pierwszym etapie projektowania. - Ten pierwszy moment to projektowanie intuicyjne. Rysowanie to pewnego rodzaju przemyślenia. Bez ołówka w ręku nie doszlibyśmy do pewnych rozwiązań – podkreśla.

Z tą opinią zgodził się Jaume Cassanyer Tosques, architekt i Project Manager, Dział Badań i Rozwoju, Roca Polska. Architekt współpracował przy inwestycji CKK Jordanki w Toruniu. – Ten projekt nie byłby możliwy do zrealizowania bez nowoczesnych technologii. Ale wszystko zaczęło się od szkicu, który był podstawą. Ołówek jest pierwszym narzędziem, z którym mają do czynienia architekci – twierdzi Tosques, choć zaznacza, że emocje, które projektanci chcą pokazać w swoich projektach, są niemożliwe do przybliżenia odbiorcom bez nowoczesnych technologii.

Natomiast Stachowiak zastanawia się, czy pokoleniu wychowanemu na grze typu Minecraft będzie łatwiej projektować? Czy technologia im pomoże? – Może w przyszłości do projektowania nie będzie potrzebna specjalistyczna wiedza i wystarczy ta zdobyta na grach? – przewrotnie pyta Development Director w Workroom Group.

Od potrzeb do technologii

Na ważny problem w projektowaniu zwrócił uwagę Rafał Kołodziej, projektant strategii i usług. Nie tylko technologia ma znaczenie. - Projektanci powinni wychodzić od myślenia z perspektywy człowieka. Zacznijmy od jego potrzeb - apelował Kołodziej.

Projektant zaznaczył, że jest potrzeba sprzedażowa, zrozumienia przestrzeni i wczucia się w nią – to jest mu bliskie i dla niego ważne. Ale często gubimy się w tym, że zaczynamy myśleć od strony rozwiązań technologicznych, samej technologii i pomysłów.... po drodze gubiąc człowieka. A dobre projektowanie powinno odpowiadać na potrzeby człowieka.

Kołodziej jest mentorem wielu programów start-upowych.  Ze swojego doświadczenia wie, że błędem jest wychodzenie od rozwiązań. – Jeśli przychodzi do mnie młody człowiek, który zaczyna od tego, że zrobi aplikację, która… to jest to błąd. Bo pojawia się założenie, że jego pomysł jest niepodważalny. Należy wyjść z zupełnie innej perspektywy - podkreślał.

Od potrzeb do technologii - ten sposób myślenia powinien przyświecać twórcom. – To się sprawdza. Należy się przestawić na myślenie o kliencie. Wyjść od definicji potrzeb i dostosowania do nich technologii - konkluduje.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.