REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Duńska ikona designu i gwiazda kina

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 17 lut 2020 11:07
Duńska ikona designu i gwiazda kina
O sukcesie Imoli zdecydowała unikalna forma, będąca połączeniem sugestywnych zaokrągleń, ostrych krawędzi i wizualnego napięcia. Tworząc swój kultowy projekt Henrik Pedersen inspirował się połówką wirującej piłeczki tenisowej, fot. mat. BoConcept
Duńska ikona designu i gwiazda kina
Duńska ikona designu i gwiazda kina
Duńska ikona designu i gwiazda kina
Duńska ikona designu i gwiazda kina
Duńska ikona designu i gwiazda kina
Duńska ikona designu i gwiazda kina

Miał być ponadczasowym fotelem wypoczynkowym. I ostatecznie taki właśnie się stał, choć jego twórca – Henrik Petersen, postanowił w 2008 roku zaprezentować coś zupełnie innego niż znane wówczas klasyczne formy. Fotel Imola, w którym jak ujął to sam projektant: „chodziło bardziej o płynną kreskę niż zasady geometrii”, to dziś prawdziwa ikona designu, identyfikowana z duńską marką BoConcept.

REKLAMA

O sukcesie Imoli zdecydowała unikalna forma, będąca połączeniem sugestywnych zaokrągleń, ostrych krawędzi i wizualnego napięcia. Tworząc swój kultowy projekt Henrik Pedersen inspirował się połówką wirującej piłeczki tenisowej. Kontrast płynnych, organicznych zaokrągleń i wyrazistych obrzeży bocznych paneli nadaje fotelowi wizualny twist i pobudza zmysły użytkownika, podczas gdy minimalistyczna podstawa tworzy iluzję lewitacji.

Różnorodne oblicza Imoli

Oryginalny fotel Imola dostępny jest w pełnej gamie ponad stu luksusowych tkanin i skór BoConcept. Klienci mają również możliwość wyboru minimalistycznej lub obrotowej podstawy w kilku opcjach kolorystycznych. Jak dotąd na całym świecie sprzedało się ponad 20 tysięcy sztuk tego kultowego modelu, którego unikalny design opiera się chwilowym trendom.

W 2018 roku z okazji 10. urodzin Imoli duńska marka stworzyła limitowaną edycję fotela w luksusowym czarnym aksamicie i z matową czarną podstawą. W jubileuszowej edycji powstało tylko 600 sztuk, a każdą z nich opatrzono numerowaną plakietką oraz broszurą i certyfikatem autentyczności. Dodatkowo BoConcept wyprodukowało miniaturowe wersje limitowanej edycji w skali 1:16, które służyły jako upominek w niemal 300 salonach tej marki na świecie.

Artystyczne wcielenie ikony designu

Wyjątkową odsłonę fotela Imola przygotował na 10. urodziny także BoConcept Warszawa we współpracy z młodym polskim artystą Mateuszem Sudą. Ceniony malarz, ilustrator i twórca działający w obszarze nowych mediów dokonał własnej interpretacji dzieła Henrika Pedersena, łącząc rynek komercyjny ze sztuką wysoką i rzemiosło artystyczne ze sztuką użytkową. Na nowe wcielenie fotela Imola, które po raz pierwszy mogliśmy ujrzeć 13 grudnia 2018 r., złożył się wyrazisty styl artystyczny Sudy (eksperymenty z fakturą i kolorem) oraz unikalny design BoConcept. Wzrok przyciągała intensywna, energetyczna czerwień materiału, oryginalność portretów kobiety oraz mężczyzny, a także charakterystyczna dla projektanta kreska.

Imola na czerwonym dywanie

Kultową Imolę mogliśmy nieraz podziwiać na szklanym ekranie. W ciągu dwunastu lat obecności na rynku fotel „wystąpił” w niezliczonej liczbie filmów, seriali i reklam. W 2019 roku gościł nawet na Festiwalu Filmowym w Cannes. W festiwalowym wcieleniu Imola wystąpiła w wersji wykończonej piękną czerwoną skórą. Swoje autografy złożyły na niej największe gwiazdy światowego kina, m.in. Willem Dafoe, Antonio Banderas i Chloe Sevigny. Wszystko w szczytnym celu, ponieważ ten wyjątkowy egzemplarz – podobnie jak fotel stworzony w Warszawie przez Mateusza Sudę – został następnie zlicytowany, a dochód z aukcji przeznaczono na cele charytatywne.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.