REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Dystans i wzmożona higiena: przepis na przestrzenie biurowe w nowej rzeczywistości

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 11 maj 2020 08:43
Dystans i wzmożona higiena: przepis na przestrzenie biurowe w nowej rzeczywistości
Fot. Materiały WeWork
Dystans i wzmożona higiena: przepis na przestrzenie biurowe w nowej rzeczywistości
Dystans i wzmożona higiena: przepis na przestrzenie biurowe w nowej rzeczywistości
Dystans i wzmożona higiena: przepis na przestrzenie biurowe w nowej rzeczywistości
Dystans i wzmożona higiena: przepis na przestrzenie biurowe w nowej rzeczywistości
Dystans i wzmożona higiena: przepis na przestrzenie biurowe w nowej rzeczywistości
Dystans i wzmożona higiena: przepis na przestrzenie biurowe w nowej rzeczywistości
Dystans i wzmożona higiena: przepis na przestrzenie biurowe w nowej rzeczywistości

Pandemia koronawirusa w ciągu dwóch, trzech miesięcy w znaczącym stopniu zmieniła świat, w jakim do tej pory funkcjonowaliśmy – od zamknięcia granic państw, po globalny kryzys ekonomiczny. Szeroko odbiła się również na branży architektury, designu czy nieruchomości, w tym również na sposobie w jaki projektujemy i organizujemy przestrzenie wokół nas. Wraz z pojawianiem się pierwszych głosów o tzw. „nowej normalności”, pojawiły się również dyskusje o kształcie przestrzeni biurowych, w jakich przyjdzie nam funkcjonować.

REKLAMA

Firma WeWork, specjalizująca się w zapewnianiu elastycznych przestrzeni roboczych opracowała plan działania pod hasłem Future of the Workplace. W ramach inicjatywy, wszystkie obiekty firmy zostaną dostosowane do nowych warunków, a zmiany obejmą nie tylko wzmożoną dezynfekcję wnętrz czy wyposażenie kuchni w biurach w jednorazowe naczynia i sztućce, ale także modyfikację przestrzeni wspólnych czy maksymalizację dopływu świeżego powietrza do pomieszczeń biurowych.

Więcej przestrzeni (i mniej interakcji)

– Nowe strategie powinny w dużej mierze opierać się na ograniczaniu liczby niepotrzebnych interakcji i zachowaniu przestrzeni osobistej. W porównaniu do tradycyjnych powierzchni biurowych WeWork nadal oferuje bardziej elastyczne rozwiązania poprzez różnorodne miejsca do pracy: sale konferencyjne, budki telefoniczne czy kąciki do prac – podkreśla Piotr Lagowski, Senior Director WeWork, CEE/Russia/Nordics/Dutch/Israel.

We wnętrzach budynków WeWork wprowadzone zostaną strefy buforowe i limity liczby osób, mogących przebywać w przestrzeniach wspólnych, takich jak sale spotkań, kąciki pracy czy kuchnia. O tym, gdzie można usiąść, w jakiej odległości ustawić się w kolejce do windy bądź recepcji informować będą specjalne naklejki na podłogach i blatach mebli. Informacje dotyczące wprowadzonych zasad, wskazówki odnośnie higieny etc. będą również wyświetlane na monitorach oraz dostępne na tabliczkach rozmieszczonych w różnych miejscach w budynku.

Higiena i czyste powietrze

Oprócz wprowadzenia specjalnego oznakowania wizualnego, wnętrza wyposażone będą również w dozowniki i dyspensery środków higienicznych, takich jak chusteczki, środki do dezynfekcji rąk rozlokowane w newralgicznym miejscach, np. przy wejściu do sal, wind czy obok budek telefonicznych. Bezpieczeństwo miejsca pracy zapewnić ma również zwiększony dostęp do świeżego, czystego powietrza we wszystkich pomieszczeniach, który zapewnić mają usprawnione systemy HVAC.

– Systemy HVAC zapewniają nam większą kontrolę nad naszą powierzchnią biurową, odpowiednie zarządzanie może wpływać na mniejsze rozprzestrzenianie i utrzymywanie się bakterii w powietrzu. WeWork konsultuje się ze specjalistycznymi inżynieryjnymi, aby jak najlepiej zarządzać wykorzystaniem naszych systemów, ulepszać je i odpowiednio wprowadzać świeże powietrze. Dzięki odpowiednim filtrom stosowanym w systemach HVAC jesteśmy w stanie usunąć pewne cząsteczki z powietrza przed wejściem w cyrkulacje budynkową – wyjaśnia Aleksandra Chojnacka, Broker & Agent Development Manager, CEE.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.