REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Dystans społeczny i nowe technologie: takie będą postcovidowe biura

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 15 maj 2020 11:00
Dystans społeczny i nowe technologie: takie będą postcovidowe biura

Jak będą wyglądać biura przyszłości w post-coidowym świecie? Jaką rolę spełnią nowe technologie? Dyskutują eksperci Knight Frank.

REKLAMA

Pandemia koronawirusa doprowadziła do sytuacji kryzysowej na wielu rynkach europejskich. W większości przypadków doszło do zamrożenia gospodarki i spowolnienia na rynku nieruchomości komercyjnych. Jednocześnie zarządcy nieruchomości biurowych stanęli przed nie lada wyzwaniem dostosowania budynków do tzw. "nowej normalności".  

 – Bezpieczeństwo pracowników, którzy już teraz stopniowo wracają do swoich biur i dostosowywanie budynków i powierzchni biurowych do nowych wymagań staje się jednym z kluczowych tematów do dyskusji – wyjaśnia Neil McLocklin z Knight Frank UK, który wraz z globalnym zespołem Knight Frank opracował wytyczne dotyczące powrotu do biur, bazując na doświadczeniach Azji, gdzie już od dwóch miesięcy trwa ten proces.  – Widzimy, jak wiele aspektów należy wziąć pod uwagę przy tworzeniu strategii dla budynków, aby sprostać wymaganiom związanym z dystansem społecznym i reżimem sanitarnym. Nie chodzi tylko o utrzymanie odpowiedniego dystansu między ludźmi czy zapewnienie odpowiedniego standardu dezynfekcji przestrzeni, ale przede wszystkim o zmianę zachowania ludzi w trakcie ich powrotu do zupełnie innego miejsca pracy – dodaje McLocklin.

– Myśląc o przyszłości może się okazać, że kluczowym czynnikiem do przetrwania tej wyjątkowej sytuacji będzie elastyczność właścicieli nieruchomości. Ci z nich, którzy będą w stanie szybko dostosować biura do nowych wymogów jakimi są wyższe standardy higieniczne, czy zapewnić właściwą rearanżację powierzchni, aby zapewnić dystans społeczny 2 metrów w Czechach i w Polsce (UK 1,5 m) między pracownikami, wyjdą z tej sytuacji jako zwycięzcy  – zauważa Igor Gacek z czeskiego biura Knight Frank.

Wśród rozwiązań, które mogą okazać się pomocne w zarządzaniu przestrzenią biurową w nowej rzeczywistości, eksperci wskazują na zastosowanie nowych technologii.

 – Jest wiele narzędzi, które mogą istotnie usprawnić funkcjonowanie samym użytkownikom i gościom. Wystarczy wspomnieć o wszystkich bezdotykowych urządzeniach czy autonomicznych kioskach recepcyjnych, które pomagają zmniejszyć ryzyko przenoszenia zakażenia. Także wszelkiego rodzaju aplikacje budynkowe, które łączą w sobie wiele funkcjonalności takich jak karty wejściowe, karty dostępu na parking czy dostęp do kluczowych informacji budynkowych. Tego typu nowoczesne rozwiązania są bardzo przydatne w zarządzaniu nieruchomościami, szczególnie, gdy są zintegrowane z systemem do zgłaszania usterek budynkowych – wylicza Nela Sotonova, Business Development Director z biura Knight Frank Czech Republic. 



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.