REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

Empik uratuje 40 tys. drzew rocznie

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 21 kwi 2022 13:59
Empik uratuje 40 tys. drzew rocznie
Empik uratuje 40 tys. drzew rocznie, fot. mat. pras.

Empik wprowadził na szeroką skalę rozwiązanie na rzecz zielonej logistyki. Zamówienia z oferty własnej, z dostawą do salonów stacjonarnych, klienci odbierają już bez opakowań i wypełniaczy. Ogromna popularność tej opcji dostawy sprawia, że rocznie przełoży się to nawet na 40 000 uratowanych drzew. Ponadto firma zmniejszy o 50 proc. w skali roku zużycie kartonów, w których transportowany jest towar od dostawców i z magazynu, dzięki ich wielokrotnemu wykorzystywaniu.

REKLAMA

Zakupy internetowe stale zyskują na popularności. Już ponad 77% internautów w Polsce kupuje online, z czego prawie 1/3 deklaruje, że obecnie zamawia w sieci więcej produktów niż przed wybuchem pandemii w 2020 roku*. Jednocześnie konsumenci są coraz bardziej świadomi tego, w jak dużym stopniu ich codzienne wybory wpływają na zmiany klimatu i stan naszej planety, a firmy odpowiedzialne społecznie inicjują kolejne proekologiczne zmiany. W przypadku obszaru e-commerce największy nacisk kładzie się na zieloną logistykę. Dobrym przykładem może być rozwiązanie, które wprowadził już na szeroką skalę Empik – rezygnacja z pakowania zamówień internetowych w opcji bezpłatnej dostawy do salonów.

– Odbiór zamówień w salonach stacjonarnych to najpopularniejszy sposób dostawy wśród klientów platformy Empik.com, a teraz także najbardziej ekologiczny. Od kilku miesięcy mogą oni odbierać większość produktów zamówionych online bez żadnych opakowań i wypełniaczy. Dzięki temu rozwiązaniu zmniejszamy zużycie kartonów nawet o 610 ton rocznie - wskazuje Mateusz Rokita, Dyrektor ds. Logistyki B2C w Empiku.

Już niespełna 250 zamówień w opcji dostawy do salonów wystarczy, aby uratować 1 drzewo. Rocznie oznacza to ok. 40 000 drzew – to cztery razy więcej niż rośnie w Łazienkach Królewskich w Warszawie.

Zakupy bez opakowań

Już ponad 75% produktów z oferty własnej Empiku jest objętych ekodostawą, czyli trafia z magazynu centralnego do salonów stacjonarnych bez opakowań. Obecnie dotyczy to zamówień online zawierających jednocześnie do czterech sztuk produktów z kategorii: Książka, Muzyka, Film i Zabawki, a także części artykułów z kategorii Sport, Motoryzacja i AGD. Empik zapowiada wprowadzenie tego rozwiązania również dla wybranych artykułów papierniczych i produktów z sekcji Zdrowie i Uroda jeszcze w tym roku.
Zamówienia bez opakowań są odpowiednio zabezpieczone w trakcie transportu z magazynu. Przewożone są w zbiorczych, usztywnionych pudełkach, które chronią je przed uszkodzeniem. Z tej metody dostawy wyłączone są jednak między innymi produkty o wysokiej wartości, tzw. drobnogabarytowe oraz podatne na uszkodzenia mechaniczne (np. szklane flakony perfum, płyty winylowe czy figurki). Usługa ta nie obejmuje również zamówień od firm sprzedających swoje produkty w ramach Empik Marketplace (EmpikPlace).

– Na bieżąco śledzimy reakcje klientów. Okazuje się, że gdy odbierają swoje zamówienia w salonie bez opakowania, ich poziom zadowolenia (mierzony tzw. wskaźnikiem NPS) jest wyższy, niż gdy otrzymują paczkę w kartonie. Reakcje są bardzo pozytywne – nasi klienci wierzą w sens odpowiedzialnego kupowania i to motywuje nas do wprowadzenia kolejnych proekologicznych zmian – dodaje Mateusz Rokita.

Empik Kocha Planetę

Wycofanie opakowań dla zamówień do salonów wpisuje się w założenia programu Empik Kocha Planetę. Firma testowo wdraża ekoopakowania dla innych rodzajów dostaw, z myślą o ograniczeniu generowania dodatkowych odpadów, często trudnych do przetworzenia.

– Pierwsi klienci otrzymują już swoje paczki z nowym, papierowym wypełnieniem. Testujemy również papierowe taśmy. Docelowo, w ciągu kilku miesięcy całkowicie zaprzestaniemy wykorzystywania plastikowych folii do pakowania produktów zamówionych na Empik.com. Uruchomiliśmy także pilotażowy program odzysku kartonów, w których transportowane są produkty od dostawców oraz z magazynu do salonów stacjonarnych. Pozwoli to zmniejszyć ich zużycie o 50% rok do roku. Na naszej liście priorytetów znajduje się również ekologiczny zielony transport, który pomoże nam redukować ślad węglowy generowany w ramach procesów logistycznych - podkreśla Mateusz Rokita.

Już wcześniej marka wprowadziła możliwość rezerwacji produktu online i odbioru w sklepie (alternatywę dla paczek internetowych – bez pakowania i dodatkowego transportu) oraz usługę Pay&Go (pozwalającą na samodzielne zakupy stacjonarne przy użyciu aplikacji mobilnej bez drukowanych paragonów i tylko z fakturami elektronicznymi, co znacznie ogranicza zużycie papieru). Z kolei usługi Empik Premium i Empik Premium Free dostępne są bez plastikowych kart. Już ponad 7 milionów osób korzysta z benefitów obu programów poprzez wirtualne konta w aplikacji mobilnej Empik.

Firma stara się również inspirować do dobrych zmian, np. poprzez warsztaty o tematyce ekologicznej czy spotkania online z aktywistami i ekspertami. Konsekwentnie rozwija też ofertę certyfikowanych ekoproduktów na Empik.com. To jednak dopiero początek długofalowych zmian. O kolejnych inicjatywach z zakresu zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności będzie informować wkrótce.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.