REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Handel postkorona. Retail musi iść w kierunku innowacji

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 04 maj 2020 11:22
foy. Unsplash

Od dzisiaj galerie handlowe wznawiają działalność, a konsumenci ponownie mogą rzucić się w wir zakupów. Na to przynajmniej liczą właściciele centrów i sklepów. Konsumenci nie prędko jednak wrócą do starych nawyków. W odpowiedzi na obecne i przyszłe wyzwania dla branży retail, firmy na całym świecie muszą wdrożyć wiele innowacji.

REKLAMA

Okres kwarantanny i przymusowego zamknięcia wielu sklepów okazał się nie lada wyzwaniem dla całej branży handlowej. Wiele firm przeniosło się do sieci napędzając rozwój e-commerce. Te które tego nie zrobiły, cały czas liczą, że zniesienie ograniczeń przywróci im „normalność”. Nic z tych rzeczy. Jak pokazują wyniki badań, które przeprowadziła firma Capgemini, w ciągu najbliższych 6 do 9 miesięcy zaledwie czterech na dziesięciu klientów na całym świecie, wróci do częstych zakupów w sklepach fizycznych. Przed epidemią było to 59 proc. konsumentów, w trakcie pandemii tylko 24 proc.

Koniec epoki impulsywnych zakupów?

Badanie Capgemini wyraźnie pokazuje, że obecna sytuacja znacząco zmienia zachowanie konsumenckie. Wiele wskazuje na to, że klienci będą ostrożniej i w bardziej przemyślany sposób wybierać sklepy i towary. 77 proc. konsumentów przyznało, że po zakończeniu pandemii będą bardziej ostrożni w kwestiach czystości, zdrowia i sposobu w jaki kupują. Co więcej, 60 proc. oczekuje wręcz, że sklepy będą wdrażać coraz więcej mechanizmów bezpieczeństwa i umożliwią ograniczenie kontaktów dotykowych.

Interakcja między ludźmi jest niezbędnym elementem funkcjonowania branży handlowej. Czy prowadzimy tradycyjny sklep, czy też online, dobra cały czas muszą przechodzić z rąk do rąk, choćby na linii magazynier-dostawca-sprzedawca. Priorytetem pozostaje dzisiaj jednak zapewnienie bezpieczeństwa oraz zdrowia pracownikom sklepów i konsumentom. Istniejące technologie nie sprawią, że problem zniknie, ale mogą ograniczyć pewne ryzyka. Płatności bezgotówkowe czy kasy samoobsługowe są najlepszym rozwiązaniem w obecnych czasach – komentuje Jarek Matschey, dyrektor ds. technologii dla branży handlowej w firmie VMware.

Według Capgemini tego właśnie oczekują nabywcy. 46 proc. respondentów, deklaruje, że oczkuje większych możliwości w zakresie płatności mobilnych, a 41 proc. konsumentów chce, by detaliści zwiększyli ilość kas samoobsługowych, m.in. z możliwością zapłaty z poziomu aplikacji w smartfonie.

Nowy konsument, nowe zasady

Wyniki badań, jakie przeprowadziła francuska firma analityczna są zbieżne z raportem „EY Future Consumer Index”. Według niego 38 proc. konsumentów przyznaje, że po pandemii nie tylko zmienią sposób w jaki kupują produkty, ale też co kupują. W przypadku obu analiz, ponad 60 proc. konsumentów chce robić zakupy tylko od tych marek, które postawią na bezpieczeństwo produktów i będą angażować się społecznie. Co więcej, połowa z nas zamierza częściej kupować produkty lokalne niż te z importu.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.