
Wszystko wskazuje na to, że IKEA otworzy swój pierwszy sklep indyjski w Hyderabad 9 sierpnia br. Mimo, że tamtejszy rynek jest bardzo rozdrobniony i niezorganizowany, szwedzkiemu gigantowi wcale nie będzie łatwo przekonać do siebie konsumentów. Z pewnością obecność IKEA przyspieszy zmiany organizacyjne wśród konkurencji - uważają analitycy GlobalData.
IKEA ponoć wydała 10 miliardów indyjskich rupii (INR), co stawi 10 proc. całkowitej kwoty inwestycji, na budowę sklepu o powierzchni ok. 400 000 stóp kwadratowych. Jest to jedna z największych inwestycji zagranicznych na rynku indyjskim meblowym/wyposażenia wnętrz, w dużej mierze zdominowanym przez niezorganizowanych graczy.
Według GlobalData, rosnące dochody oraz poprawa warunków życia mieszkańców miast stwarzają ogromne możliwości dla producentów mebli w Indiach. Firma szacuje, że skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) wyniesie 10,9 proc. w okresie 2016-2021, a wartość rynku do 20121 roku wyniesie blisko 5 mld INR. Produkty do majsterkowania i ogrodnictwa były dotąd największą kategorią - 52,3 proc. udziału w 2016 r. Oczekuje się, że produkty z kategorii wyposażenia wnętrz będą najszybciej rosnącą kategorią (CAGR na poziomie 13,4 proc. w okresie 2016-2021).
partner i wspólnik JEMS Architekci
partner i wspólnik JEMS Architekci
współzałożyciel i wspólnik JEMS Architekci
Projektant i Wspólnik Open Architekci
Projektant i Wspólnik Open Architekci
Projektant i Wspólnik Open Architekci