
Izolacja społeczna spowodowana pandemią wymusiła zmianę modelu pracy i nauki na zdalny i hybrydowy. Odświeżanie i aranżowanie przestrzeni okazało się niezbędne w kontekście komfortu przebywania w czterech ścianach, co Polacy chętnie realizowali. A najchętniej remontowali z sieciami IKEA, Castorama i Leroy Merlin.
Odzwierciedleniem trendu remontowego jest liczba list zakupowych w aplikacji Listonic w kategorii dom i ogród, która wzrosła dwukrotnie z 45 000 w roku 2020 do 90 000 w roku 2021.
Przeczytaj: Krzysztof Miruć zdecydował zawiesić współpracę z Leroy Merlin
Ostatnie dwa lata to również znaczne przyspieszenie procesów cyfryzacji i rynku e-commerce. Konieczność przeniesienia części sprzedaży do przestrzeni online zrozumiała IKEA, proponując w 2021 roku oryginalne rozwiązanie zakupów na żywo, czyli livestream e-commerce, dzięki któremu klienci mogli poznać atrakcyjne oferty ograniczone czasowo. To właśnie poprzez wychodzenie naprzeciw rosnącym i zmieniającym się oczekiwaniom klientów, IKEA zapewniła sobie utrzymanie pozycji lidera w kategorii dom i ogród w ramach VII edycji raportu „Ranking popularności sieci handlowych w Polsce” przygotowanego przez firmę Listonic.
IKEA od lat króluje w rankingu, zwiększając popularność z 30.25% w 2020 roku do 34.94% w 2021 (+4.69 p.p.). To jedyna sieć, która osiągnęła tak dobry wynik w swojej kategorii. Wśród użytkowników aplikacji liczba list zakupów do realizacji w IKEA wzrosła trzykrotnie.
Drugie miejsce, również niezmiennie, zajmuje Castorama (23,43%), która z roku na rok rośnie w siłę. Podium w tej kategorii zamyka natomiast sieć Leroy Merlin (17,87%).
założyciel, główny projektant Koziarski Pracownia Projektowa
Architekt-Partner, Członek Zarządu APA Wojciechowski Architekci
współzałożyciel, architekt Forbis Group
właściciel, architekt Archas Design
Architekt Tremend
architekt, partner More Design & Architecture (MRDA)