REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Jak gładko przejść przez proces tworzenia przestrzeni? ABC nowego biura

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 31 mar 2020 10:27
Jak gładko przejść przez proces tworzenia przestrzeni? ABC nowego biura
Fot. Mat. prasowe Tétris
Jak gładko przejść przez proces tworzenia przestrzeni? ABC nowego biura
Jak gładko przejść przez proces tworzenia przestrzeni? ABC nowego biura
Jak gładko przejść przez proces tworzenia przestrzeni? ABC nowego biura

Jak sobie poradzić z procesem zmiany, żeby osiągnąć zamierzony efekt i zmieścić się w ramach czasowych czy budżetowych? Podpowiadamy praktyczne rozwiązania do zastosowania bez względu na wielkość biura czy ilość zatrudnianych pracowników.

REKLAMA

Obecnie, przynajmniej na kilka tygodni, pracownicy biurowi zostali, wszędzie, gdzie to tylko możliwe, przesunięci na tryb ‘home office’. W dłuższej perspektywie, aktualna sytuacja epidemiologiczna na trwałe zmieni nasz sposób organizacji obowiązków zawodowych i przestrzeni pracy. Dlatego firmy przenoszące się w nowe miejsca, będą stawać przed jeszcze większym niż dotychczas wyzwaniem zarządzenia zmianą. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku organizacji, które od lat pozostają w jednej lokalizacji i potrzebują odświeżenia oraz dostosowania do nowych uwarunkowań. 

Ostatnie tygodnie pokazały, że dynamicznie zmieniający się rynek biurowy czekają dalsze intensywne modyfikacje. Jak prognozuje JLL [1], także w długim terminie zarysuje się wyraźny wzrost roli pracy zdalnej, ale nie spowoduje to odejścia firm od najmu powierzchni biurowych. Z pewnością na znaczeniu zyskają wszystkie rozwiązania technologiczne umożliwiające współpracę w trybie on-line. Jednocześnie pracodawcy będą poszukiwać nieruchomości wysokiej jakości w celu lepszego zapewnienia bezpiecznego i zdrowego miejsca pracy. A przy planowaniu nowych biur położą jeszcze większy nacisk na optymalizacje powierzchni, jej elastyczność oraz wspieranie efektywności. Proces planowania i przygotowania odpowiednio dostosowanych miejsc pracy od dawna wiąże się ze sporym wysiłkiem ze strony pracodawców, który teraz zdaję się jeszcze zwiększać. O czym warto pomyśleć i jak się ustrzec błędów – podsuwamy kilka porad.

Projekt biura zaczyna się i kończy na ludziach

Czas, koszty, zarządzenie pracami wykończeniowymi czy remontem i przeprowadzką — to ważne elementy procesu zmiany lokalizacji firmy. Jednak już na samym początku, wybierając powierzchnię i później szykując z architektami projekt, warto przede wszystkim zapytać o zdanie pracowników, czyli docelowych użytkowników nowej przestrzeni. Na część pytań oczywiście potrafią tu odpowiedzieć sami zarządzający. Wiedząc, jaka jest kultura pracy w firmie, potrafią wskazać czy więcej jest działań zespołowych, czy indywidualnych, w jakim stopniu określone zadania wymagają pełnego skupienia w ciszy, itd. A może potrzeba bardzo elastycznej przestrzeni z zastosowaniem rozwiązań i mebli typu flex, pozwalających na szybką zmianę aranżacji ustawienia w zależności od potrzeb. Jednak to sami pracownicy są najlepszym źródłem wiedzy o tym, jakie niestandardowe rozwiązania będą dla nich pomocne i sprawią, że poczują się w biurze po prostu u siebie.

— Ergonomia i komfort pracy są ważne dla każdego z nas, ale warto też poznać, na etapie projektowania, zwyczaje zespołu, który będzie korzystał z danej powierzchni. Na przykład dla naszego klienta Reino Partners zaprojektowaliśmy wygodną, otwartą kuchnię z częścią jadalną. Przy dużym, drewnianym stole zmieszczą się wszyscy. A pracownicy Reino mają taką tradycję, że robią wspólne obiady — niektóre osoby lubią gotować dla wszystkich — mówi Danuta Barańska, Creative Director w Tétris



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.