REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Jak nie zgubić człowieka

  • Autor: propertydesign.pl
  • 23 lut 2016 10:29
Jak nie zgubić człowieka
4 Design Days: Nie produkt, lecz człowiek jest celem

Państwo powinno wspierać firmy, które osiągnęły sukces dzięki współpracy z projektantami. Należy promować ten system pracy, bo gwarantuje myślenie o człowieku.

REKLAMA

Wywołać twórczą frustrację

Z tym, że tylko dopasowane do grupy docelowej produkty odnajdą się na rynku zgadza się również Zuzanna Mikołajczyk, dyrektor ds. handlu i marketingu, członek zarządu Mikomax.

– Ludzie dziś są bardziej otwarci na świat, dużo podróżują i wiedzą na przykład, w jakich biurach chcą pracować. Nasze rozwiązania sprawdzają się w całej Europie i nie musimy ich modyfikować. Świat się zglobalizował i potrzeby człowieka również. Polak może trochę inaczej pracuje w biurze niż Niemiec, ale wymagania mają bardzo zbliżone – tłumaczy Zuzanna Mikołajczyk.

Na przykład młodsi pracownicy, jak wyjaśnia, wolą przestrzenie bardziej luźne, kolorowe. Nie chcą do końca czuć, że są w pracy.

– Niektórzy zwracają nam uwagę, że takie wnętrza przypominają przedszkole. I to jest dla nas komplement, bo właśnie o to chodziło – dodaje Zuzanna Mikołajczyk.

Zawsze powtarza swoim pracownikom: „Obserwujcie ludzi. Firma musi mieć ciekawość człowieka, bo tylko dzięki niej pojawia się twórcza frustracja, która skutkuje dobrymi pomysłami”.

Jak osiągnąć luksus sprzedaży

Produkty mają być żywe, zabawne, ergonomiczne i cieszyć ludzi – tę maksymę wciela w życie Oskar Zięta, prezes zarządu Zieta Prozessdesign Sp. z o.o.

– Żyjemy w świecie, w którym zarządzanie informacją ma wielki wpływ na to jak wyglądają przedmioty. Na przykład maszyny, które kupujemy do School of Form, są tak nowe, że my, nauczyciele, uczymy się ich obsługi razem ze studentami, bo jest ich zaledwie kilka na świecie. Pokazuje to, jak szybko świat się zmienia – tłumaczy Oskar Zięta.

Projektant uważa, że dzięki temu świadomych swoich potrzeb konsumentów będzie przybywać. – Jeśli w tej masowości rzeczy na rynku stworzymy produkt dopasowany, to będzie luksus. I nigdy wtedy nie zgubimy człowieka w projektowaniu – uważa Oskar Zięta.

Znane są jednak wyjątki od tej reguły. – Henry Ford kiedyś powiedział, że gdyby miał słuchać swoich klientów, to produkowałby szybkie konie, a nie samochody. Ja też jestem niedojrzałym projektantem. Mam ten luksus, że sam sobie projektuję swoje manifesty i ludzie je kupują. A najbardziej dumny jestem z pierwszego na świecie rolowanego profilu stalowego, który się świetnie sprzedaje, chociaż właściwie nie wiadomo, do czego służy. I to jest niesamowite – przyznaje Oskar Zięta.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.