REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

Jak zaprojektować biuro? Cavatina radzi

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 19 sty 2022 10:03
Jak zaprojektować biuro? Cavatina radzi
Lobby w Cavatina Hall, fot. mat. pras.

Każda zmiana w życiu powoduje choćby niewielki dyskomfort. Wybór nowej siedziby dla firmy i jej funkcjonalne urządzenie to poważny projekt i jednocześnie wielka podróż w nieznane. Jak odpowiedni dobór partnera, który będzie zaufanym przewodnikiem, wpływa na komfort doświadczeń? Jak robi zespół odpowiedzialny za projektowanie i design? Eksperci z Cavatina Holding podsumowują kilka stałych punktów tej wyprawy.

REKLAMA

Na start research i warsztaty zapoznawcze

- Początek procesu projektowania biura jest dla nas bardzo wymagający. Rozpoczynamy od dokładnego zbadania potrzeb naszego klienta. Sprawdzamy podstawowe informacje o firmie, takie jak jej księga znaku i system identyfikacji wizualnej, ale także szereg dokumentów związanych ze strukturą organizacyjną czy działalnością biznesową. Na tym etapie niezwykle cenne są wszelkie fakty i wskazówki od naszego klienta. Musimy go dobrze poznać i wyczuć jego oczekiwania wobec nowego biura - mówi Lena Suliga, Space Planning Project Manager w Cavatina Holding.

Po wstępnej fazie przygotowawczej, zespół Cavatiny organizuje zatem warsztat zapoznawczy, podczas którego jako projektant rekomenduje pewne rozwiązania, sporządza w czasie rzeczywistym szkice oraz pokazuje możliwości jakie daje konkretna przestrzeń. Wszystko po to, aby jak najlepiej dopasować pomysły i odzwierciedlić DNA firmy w wystroju jej nowego biura. Po warsztacie, po wspólnej naradzie, która daje komplet wskazówek co do tego, w jakim kierunku powinny pójść dalsze prace, zespół przystępuje do projektowania.

Bez spaceplanu ani rusz

Ważnym elementem procesu jest spaceplan. Towarzyszy projektantom i space-plannerom od początku rozmów na temat możliwości ulokowania danego najemcy budynku Cavatiny, aż do momentu oddania powierzchni zaprojektowanej indywidualnie dla niego.
 
- To podstawa naszego dialogu. Dzięki temu, że Cavatina posiada swój wewnętrzny dział odpowiedzialny za architekturę i projektowanie, w dynamiczny sposób możemy odpowiedzieć na wszystkie potrzeby najemcy. To nasz priorytet, aby jak najlepiej dopasować przestrzeń biurową do charakteru działalności naszego klienta, przyzwyczajeń i sposobu działania jego zespołu. Patrząc na naszą pracę z boku, łatwo można ulec złudzeniu, że jeśli zaprojektowaliśmy już dziesiątki tysięcy metrów kwadratowych biur dla firm, np. z branży IT, to wiemy o nich wszystko. Nic bardziej mylnego, ponieważ każda organizacja ma swoje unikatowe DNA oraz pracowników, którzy wywodzą się z różnych kultur. Dlatego tak ważne jest, abyśmy poznali ich sposób funkcjonowania i myślenia o przestrzeni - tłumaczy Lena Suliga.

Wizualizacje i zaproszenie na wirtualny spacer

Po przygotowaniu projektu ważnym elementem, który pomaga najemcom zrozumieć propozycję układu przestrzeni są oczywiście wizualizacje, z których sam zespół projektujący czerpie satysfakcję. Przygotowując takie materiały spotyka się z klientem i szuka wspólnie rozwiązań, które będą najlepiej pasowały do nowego biura, wprowadza korekty, uwzględnia rodzące się w toku spotkania sugestie. W efekcie powstaje materiał, który pomaga klientowi jeszcze lepiej ocenić, czy uzyska oczekiwany efekt. Ale to nie koniec przygody z odwzorowaniem nowej siedziby.
 
- Oprócz wizualizacji przygotowujemy także wirtualny spacer, dzięki któremu klient nie tylko w najdrobniejszych szczegółach będzie mógł zobaczyć swoje przyszłe biuro, ale będzie mógł się po nim przejść. Jest to kolejny poziom obcowania z przestrzenią, który z pewnością wyróżnia Cavatinę na tle innych deweloperów. Po zaakceptowaniu projektu przystępujemy z naszym wykonawcą do realizacji – także i te kompetencje mamy wewnątrz grupy kapitałowej, co znacznie ułatwia prace i pilnowanie harmonogramu - mówi Lena Suliga.

Kompleksowe spojrzenie i partnerska relacja

Warto podkreślić, że w przypadku Cavatiny, jako jednocześnie dewelopera biurowego i projektanta wnętrz dla najemców, firma ta ma wpływ na estetykę nowej siedziby swojego klienta nie tylko z puntu widzenia samego biura. Odpowiada bowiem za całą bryłę biurowca – każdy element elewacji, zagospodarowania przestrzeni wspólnych takich jak lobby budynku, ale i patio, i przestrzenie relaksu.
 
- Mamy pewność, że wszystkie elementy architektury są ze sobą spójne, bo za nie odpowiadamy w ramach jednej organizacji – co jest naszym bezsprzecznym atutem. Wychodzimy naprzeciw klientowi, budujemy z nim partnerską relację opartą na transparentnej komunikacji i regularnym kontakcie, która gwarantuje, że produkt, który dla niego tworzymy jest nie tylko bardzo indywidualny, ale powstaje w takim tempie jakiego sam oczekuje - podsumowuje Lena Suliga.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Bauhaus i miasta przyszłości

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU


Rekomendowane dla Ciebie





Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.