REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Jak zaprojektować biuro dla 2,5 mln efektywnych pracowników?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 14 cze 2018 13:26
Jak zaprojektować biuro dla 2,5 mln efektywnych pracowników?
fot. mat. Regus

Zapomnij o stołach do ping-ponga, pokojach do medytacji czy piwie w firmowym barku. Dziś, idealna przestrzeń biurowa, która zwiększa komfort i wydajność pracownika to kompromis sztuki i nauki – tłumaczy zespół ekspertów Regus, odpowiedzialny za opracowywanie kluczowych elementów doskonałej przestrzeni do pracy.

REKLAMA

W interakcjach siła

Kolejnym ważnym aspektem jest przestrzeń do relaksu. Badania pokazują, że interakcje, w tym przypadkowe spotkania — czasem nazywane „kolizjami twórczymi” – wbrew pozorom, zwiększają produktywność. Studium przypadku cytowane w miesięczniku Harvard Business Review opisuje sytuację, gdy pracownicy otrzymali znaczki socjometryczne umożliwiające śledzenie ich ruchów i interakcji. Dane zebrane w ciągu kilku tygodni wykazały, że gdy sprzedawca zwiększył interakcje ze współpracownikami w innych zespołach o 10 proc., jego sprzedaż wzrosła również o 10 proc.

Prosta decyzja o tym, gdzie są umieszczane ekspresy do kawy, może okazać się krytyczna w inżynierii takich kolizji. Dlatego właśnie kafejka i przestrzeń socjalna są sercem każdego nowego centrum biznesowego — od Chin po Kolumbię. - Chcemy zachęcać do interakcji –powiedział Cleary. Kafejka znajduje się tuż przy wejściu i jest połączona ze wszystkimi pozostałymi obszarami, dzięki czemu poszczególni pracownicy również mogą poczuć większą więź - dodaje.

W Rzymie zachowuj się jak Rzymianin

Ostatni etap polega na indywidualnym dostosowaniu przestrzeni za pomocą materiałów, wyselekcjonowanego umeblowania czy dzieł sztuki. To tutaj istnieje największy potencjał, aby nadać każdemu centrum biznesowemu odrębną a jednak współgrającą z lokalizacją, tożsamość. W centrum biznesowym Menara Boustead, które zostało otwarte w 2017 r. w Penang w Malezji, stare mapy Penang pokrywają ściany, a dekoracyjne płytki podłogowe pochodzą z tradycyjnych malezyjskich sklepów. - Chodzi o to, aby wybrać jakąś część lokalnej architektury i nadać przestrzeni indywidualny charakter – powiedział Cleary.

- Błędem byłoby ignorowanie wpływu lokalizacji na projekt – powiedział Sarti. - Centra Regus na całym świecie mogą opierać się na tych samych wytycznych projektowych i dążyć do utrzymania stałej jakości i standardu, ale korzystają z produktów lokalnych i są dalekie od jednostajności -

Nowe technologie na straży Twojej produktywności i jakości naszych usług

Od czujników pod blatami po elektroniczne identyfikatory, wszystko w biurach Regus ma dostarczać informacji na temat potencjalnych potrzeb klienta. - Dysponujemy ogromnymi zasobami informacji na temat sposobu korzystania z naszych centrów – powiedział Andre Sharpe, dyrektor ds. informacji w firmie Regus. Jesteśmy jak laboratorium, które może monitorować sposób korzystania z naszych produktów i usług, a następnie dostosowywać je i zapewniać użytkownikom większą wygodę na podstawie otrzymanych wyników.

Jednym z przykładów jest wykorzystywanie danych dot. rezerwacji sal, z różnych lokalizacji Regus na świecie a następnie monitorowanie, w jaki sposób klienci korzystają z danego centrum biznesowego. - Widzimy, w których przestrzeniach i o jakich porach dnia panuje duży ruch. Pomaga nam to zrozumieć, czy obszary zapewniają naszym klientom optymalną wydajność - dodaje.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.