REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Jakie trendy zdominowały w tym roku Mediolan?

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 02 lis 2021 11:08
Jakie trendy zdominowały w tym roku Mediolan?
Na zdj. kuchnia Veneta Cucine (fot. Veneta Cucine), lampy marki Artemide z systemem Integralis (fot. Artemide), lampa Polka marki Fabbian (fot. Fabbian) dostępne w ofercie Domoteki oraz stoisko marki DeSede na targach w Mediolanie, fot. mat. prasowe Domoteka

Po 2-letniej przewie design powrócił do Mediolanu. Targi Supersalone w nowej, kompaktowej formie okazały się dość rewolucyjne, odzwierciedlając zmiany, które zaszły na świecie w dobie pandemii. Jak zawsze jednak stanowiły istotny przegląd tendencji wzorniczych. Jakie trendy zdominowały w tym roku Mediolan?

REKLAMA

  • Supersalone to wydarzenie specjalne pod egidą Salone del Mobile, które odbyło się w tym roku w Mediolanie.
  • Wyraźne trendy wzornicze obserwowane w Mediolanie to nacisk na zrównoważony rozwój i większa świadomość psychologii barw.
  • Domoteka tradycyjnie przygotowała przegląd tendencji wnętrzarskich w formie Raportu Wzorniczego Supersalone 2021, opracowany wspólnie z ekspertami.
  • W tym roku w mediolańskich targach wzięło udział 425 wystawców, a wydarzenie przyciągnęło 60 tysięcy odwiedzających. 

Eksperci o trendach

– Domoteka jest jednym z największych centrów wyposażenia wnętrz w Polsce i jedynym, które ma tak szeroką ofertę designerskich marek cenionych na świecie za swoją jakość i awangardowe wzornictwo. Pozycja lidera zobowiązuje, więc po raz kolejny, jak co roku, Domoteka zaprosiła do współpracy ekspertów z branży wnętrzarskiej, by wspólnie opracować Raport Wzorniczy oparty na trendach z Salone del Mobile z Mediolanu. Cieszymy się, mogąc podzielić się tym materiałem z architektami, profesjonalistami i entuzjastami designu – mówi Agata Brzezińska, Head of CEE z firmy Pradera, właściciela Domoteki.

Raport Wzorniczy Supersalone 2021 został przygotowany we współpracy ze specjalistami z branży, takimi jak: architekt Robert Majkut, fotograf trendów Michał Mazur (Trend Nomad), projektant Tomek Rygalik, specjalistka w obszarze workplace strategy Katarzyna Salamonik-Zakrzewska (HOOF) oraz architekt Roland Stańczyk.

Nacisk na zrównoważony rozwój

Przede wszystkim widoczny był nacisk na zrównoważony rozwój, który mocno zredefiniował myślenie o designie. Zdecydowanie na pierwszy plan wyszły przemyślane innowacje oraz projekty przyszłości. Wrażliwość ekologiczna przełożyła się m.in. na coraz szersze zastosowanie materiałów z recyklingu, a także ulepszanie wcześniejszych projektów zamiast kreowania zupełnie nowych. Duży wpływ na myśl wzorniczą miała też pandemia COVID-19, stąd większe zainteresowanie tematem bezpieczeństwa i higieny, a w praktyce – nacisk na materiały antybakteryjne oraz łatwe w czyszczeniu (zwłaszcza metal i szkło).

Psychologia barw 

Również w obszarze kolorów, wzorów i form zaszły istotne zmiany. Dało się zauważyć rosnącą świadomość psychologii barw, a zwłaszcza ich kojącego wpływu na psychikę oraz osobisty komfort. Naturalne formy zdominowały wiele stoisk, a część firm zaproponowała nowe myślenie o luksusie, który dziś bazuje na wartościach prośrodowiskowych, radości z obcowania z przyrodą, aż wreszcie wykorzystaniu tradycyjnych technik rzemieślniczych.

Szczegółowy przegląd trendów z Mediolanu znajduje się w Raporcie Wzorniczym Supersalone 2021 dostępnym na stronie Domoteki.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.