REKLAMA
PARTNER PORTALU partner portalu
×

Szukaj w serwisie

Jeden z najsłynniejszych obiektów AccorHotels staje się hotelem... inteligentnym

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 22 sie 2018 15:22
Jeden z najsłynniejszych obiektów AccorHotels staje się hotelem... inteligentnym
fot. mat. prasowe

System oparty o Internet Rzeczy na nowo definiuje doświadczenia gości. Upraszcza funkcjonowanie hoteli, oszczędza energię i poprawia wydajność oraz zadowolenie pracowników. Innowacyjne rozwiązanie debiutuje w singapurskim Swissôtel The Stamford, słynnym hotelu spółki AccorHotels.

REKLAMA

Dzięki Interact Hospitality od Signify jesteśmy o krok bliżej inteligentnego hotelu przyszłości. System zarządzania pokojem hotelowym umożliwia dostosowanie oświetlenia, temperatury i składanie zamówień kierowanych do obsługi poprzez naciśnięcie jednego przycisku. Pozwala on również zorientować się personelowi, czy pokój jest zajęty, dostarczać przydatne informacje, a także szybciej reagować na prośby gości. Dzięki temu optymalizuje on funkcjonowanie hotelu i oszczędza energię, a odwiedzającym umila pobyt. Lokalizacja pierwszej komercyjnej implementacji tego inteligentnego systemu to składający się z 1261 pokojów hotel Swissôtel The Stamford w Singapurze.

Inteligentne zarządzanie hotelem

Wyobraź sobie pokój hotelowy, w którym obsługa nigdy nie zakłóci niepotrzebnie twojego czasu. Pokój, do obsługi którego nie potrzebujesz specjalnego pilota – światła włączają się automatycznie, kiedy wchodzisz, gasną, gdy wychodzisz, jednocześnie wyłączając HVAC i inne systemy, aby oszczędzać energię. Inteligentny pokój, który pamięta, jakie są twoje preferencje i wie, czy w nim jesteś. Wszystko to staje się możliwe dzięki Interact Hospitality, oprogramowaniu zaprojektowanemu z myślą o Internecie Rzeczy.

Interact Hospitality to również korzyść dla menadżerów hoteli. Dzięki integracji oświetlenia, czujników i systemów HVAC, system umożliwia zarządzanie całym obiektem przy pomocy jednego kontrolera.

Otwarty interfejs programowania aplikacji (API) daje możliwość połączenia z różnymi systemami hotelowymi, dzięki czemu informacje mogą być przekazywane w czasie rzeczywistym do każdego – od działu pokojówek, aż po inżynierów systemu. Dzięki temu hotel działa bardziej wydajnie.

Jedną z kluczowych korzyści operacyjnych Interact Hospitality jest oszczędność energii. W gorącym klimacie systemy HVAC często zużywają ponad połowę mocy wykorzystywanej przez cały hotel. Dzięki czujnikom obecności znajdującym się w pokojach i informacjom z systemów zarządzania obiektem, Interact Hospitality może automatycznie wyłączać systemy – w tym HVAC i oświetlenie – kiedy pokoje są puste. Pozwala to obniżyć rachunki za energię elektryczną, jednocześnie zapewniając pokoje zgodne z preferencjami gości.

Intuicyjny system zarządzania pokojem wyświetla również informacje o stanie pokoju, dzięki czemu personel nie musi niepotrzebnie zakłócać spokoju gościom. Na przykład, jeśli status pokoju jest ustawiony na „nie przeszkadzać”, dostawa prania zostaje automatycznie wstrzymana, aby spełnić życzenia gości i zaoszczędzić czas personelowi. Usprawniona jest także płynność wszystkich procesów oraz obiegu informacji, co zwiększa zadowolenie pracowników.

- Zarządzamy naszym hotelem patrząc w przyszłość z myślą o kolejnych pokoleniach. Dlatego też stale szukamy sposobów usprawnienia zarządzania i zapewnienia naszym gościom lepszej jakości obsługi. Nowy system Interact Hospitality pozwala nam jeszcze bardziej podnieść poziomom usług i daje menadżerom całościowy wgląd w funkcjonowanie hotelu. Ta technologia pomaga nam wyeliminować niepotrzebną pracę i umożliwia pracownikom obsługę zgłoszeń gości w rekordowym czasie! System wzmacnia zaangażowanie naszej marki w rozwijanie innowacji, dzięki czemu zapewniamy wyjątkowe przeżycia naszym gościom i poprawiamy jakość ich życia, korzystając z bezproblemowej i intuicyjnej technologii. Poprzeczka w branży hotelarskiej została zdecydowanie podniesiona - powiedziała Katya Herting, menadżer w Swissôtel The Stamford.

Nigdy więcej włączników światła

- Interact Hospitality oferuje zaoferowanie w pełni zintegrowany system inteligentnego pokoju, który pomaga hotelowi poprawić wydajność operacyjną, przy jednoczesnym zwiększeniu komfortu gości. Wiemy, na przykład, że około 35 proc. gości hotelowych, gdy obudzi się w nocy w nowym otoczeniu, zapala światło w łazience, aby zorientować się, gdzie jest. Może to wpływać na jakość odpoczynku i uniemożliwiać przejście w fazę głębokiego snu. Dzięki naszemu systemowi, gdy gość wychodzi z łóżka, lampki nocne zapalane są automatycznie. Natężenie światła jest na tyle niskie, że nie rozbudza go całkowicie i nie przeszkadza pozostałym osobom w pokoju - mówi Jella Segers, Global Lead dla Interact Hospitality w Signify. Ponadto goście hotelowi mogą teraz łatwo dostosowywać oświetlenie za dotknięciem przycisku na panelu sterowania, wybierając wstępnie zdefiniowane ustawienia, inne na przykład podczas czytania, pracy czy odpoczynku w swoim pokoju - dodaje.

Swissôtel The Stamford, jeden z najsłynniejszych hoteli AccorHotels, to pierwszy obiekt, w którym zostanie zastosowany system Interact Hospitality. System zostanie w pełni zainstalowany w każdym z 1261 pokoi gościnnych tego jednego z najwyższych hoteli w południowo-wschodniej Azji. Zakończenie remontu zapowiadane jest na koniec 2018 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie