REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Jedno biuro i cztery generacje. Jak odnaleźć się w międzypokoleniowej rzeczywistości

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 27 lip 2016 15:13
fot. Skanska

Współcześnie w jednym biurze codziennie spotykają się cztery różne pokolenia – Baby Boomers, generacja X, Millenialsi oraz Zetki. Aby żyjąca w szumie informacyjnym i otwarta na zmiany formacja młodych pracowników mogła bez przeszkód współpracować z ceniącymi sobie ciszę tradycjonalistami, potrzeba przestrzeni odpowiadającej rozmaitym stylom działania oraz przyzwyczajeniom. Dlatego proces integracji różnych generacji pracowników najlepiej zacząć od aranżacji biura.

REKLAMA

Na tym nie koniec…

Podczas gdy jeszcze piętnaście lat temu o nowoczesności biura świadczyły takie czynniki, jak open space, system klimatyzacji i lokalizacja w ścisłym centrum miasta, dziś komfortowe środowisko pracy jest definiowane przez takie hasła jak zdrowie, zieloność czy innowacyjne technologie. Kolejne pokolenia pracowników deklarują także coraz większą chęć integracji życia zawodowego z prywatnym. Stąd na przykład pomysł norweskiej firmy meblarskiej, aby w piwnicy biura stworzonego na potrzeby generacji Z urządzić „pokój urlopowy” z plażą, basenem i hologramami na ścianach imitującymi wakacyjny krajobraz.

Szczegółową próbę zbadania potrzeb najmłodszego pokolenia na rynku pracy, tzw. Zetek, czyli osób urodzonych po 1995 roku, podjęli eksperci z Norwegii. Okazało się, że biuro przyszłości powinno przede wszystkim wspierać dbałość o dobrostan organizmu i relaks. Grządki z warzywami w hallu głównym, centrum fitness połączone z odnową biologiczną i przychodnią lekarską, a także specjalne kapsuły pozwalające odizolować się od reszty pracowników i oddać zasłużonej drzemce są marzeniem wielu młodych ludzi.

Na własnym podwórku

Choć powyższe rozwiązania wydają się jedynie melodią przyszłości, a głównym przeznaczeniem biura nadal jest praca, to deweloperzy coraz częściej starają się projektować biura typu „human friendly”. Przykładem takiej inwestycji jest kompleks Generation Park realizowany przez Skanska Property Poland w Warszawie. Inwestycja będzie komfortowym miejscem pracy zarówno dla poszukujących stabilizacji przedstawicieli generacji X, jak i oczekujących elastyczności oraz szybkiego rozwoju kariery Igreków. W zielonym pasażu, zlokalizowanym pomiędzy trzema budynkami, nieprzypadkowo nazwanymi symbolami X, Y i Z, powstanie przestrzeń, która połączy pokolenia.

Taki też ma być najnowszy projekt Skanska Property Poland – biurowiec Spark realizowany na tzw. Serku Wolskim w Warszawie.

– Wokół kompleksu powstaną między innymi amfiteatr, strefa sportu oraz kwiecisty ogród. Z kolei na tarasach budynku zostaną zainstalowane ule, którymi zajmą się profesjonalni pszczelarze, a pozyskany miód będzie można zakupić w zlokalizowanych w obiekcie kantynach. Chcemy, aby oryginalny format projektu był iskrą do działania, która trafi w potrzeby różnych pokoleń pracowników, w tym także osób niepełnosprawnych – Spark będzie pierwszym budynkiem biurowym w Polsce, który otrzyma certyfikat „obiekt bez barier” – mówi Ewelina Kałużna, dyrektor ds. wynajmu i zarządzania wartością budynków w Skanska Property Poland.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.