REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Kalwaria Zebrzydowska zmieniła logo i identyfikację wizualną

  • Autor: PAP
  • 29 lis 2021 14:52
Kalwaria Zebrzydowska zmieniła logo i identyfikację wizualną
Kalwaria Zebrzydowska zmieniła logo i identyfikację wizualną, fot. shutterstock

Kalwaria Zebrzydowska wprowadziła nowe logo, które połączyło symbole związane z historią i teraźniejszością miasta. To krzyż, czyli wiara, hebel - stolarstwo, kształt buta – szewstwo, a także fragment herbu papieża Jana Pawła II – podał kalwaryjski magistrat.

REKLAMA

Rzecznik kalwaryjskiego samorządu Tomasz Baluś poinformował PAP, że wśród problemów, z jakimi zmaga się samorząd, są m.in. mała rozpoznawalność samego miasta, migracja młodych, a także problemy branży szewskiej. "Wprowadzając nowe logo chcemy dać nowy impuls" - powiedział.

Jak podkreślił, nowe logo powstało z połączenia czterech symboli ściśle związanych z przeszłością i teraźniejszością miasta. "Równoramienny krzyż symbolizuje wiarę, towarzyszącą od wieków mieszkańcom oraz sanktuarium pasyjno-maryjne w Kalwarii Zebrzydowskiej. Drugi element to hebel. Symbolizuje stolarstwo, które od wieków stanowi jedną z najważniejszych gałęzi gospodarki tego obszaru. Poniżej umieszczony został kształt buta, jako znak rozpoznawczy szewstwa. Podobnie jak stolarstwo zakorzenione jest w historii Kalwarii Zebrzydowskiej. Całość kompozycji dopełnia fragment herbu papieża Jana Pawła II, patrona miasta" - opisał.

Elementy logo na - białym tle - są czerwone. "Czerwień w heraldyce oznacza wspaniałomyślność, hart ducha oraz waleczność. Tych cech nie możemy odmówić mieszkańcom gminy. W psychologii kolor ten jest kolorem ciepła, energii, miłości oraz żywotności" - wyjaśnił Tomasz Baluś.

Herbem Kalwarii Zebrzydowskiej jest Radwan. Rzecznik samorządu podkreślił, że władze pozostawiły go w niezmienionej, historycznej formie. "Ale to z niego właśnie zaczerpnięto inspirację kolorystyczną do zaprojektowania nowego logo miasta. Umieszczenie krzyża w projekcie logo nie jest przypadkowe i nawiązuje do herbu" - wyjaśnił.

W identyfikacji wizualnej jednym z motywów przewodnich są ilustracje ikonicznych postaci, odnoszących się do dziejów miasta. To: szewc, fundator miasta - Mikołaj Zebrzydowski, zakonnik, Jan Paweł II oraz stolarz. "Postacie są bezpośrednim odniesieniem do symboliki zawartej w logo" - zaznaczył urzędnik.

Hasło reklamowe: "od wieków", nawiązuje do bogactwa historyczno-kulturowego gminy Kalwarii Zebrzydowskiej. "Podstawowa jego wersja brzmi: +Kalwaria Zebrzydowska od wieków+. Występuje ono również w wersji rozszerzonej: +od wieków staranni, od wieków uczciwi, od wieków przykładni+" - dodał Tomasz Baluś.

Pracę nad opracowaniem nowego logo i identyfikacji wizualnej trwały blisko rok. "Dzięki nim, a także zasadom tworzenia materiałów reklamowych, Kalwaria Zebrzydowska zyskała nowy, świeży, atrakcyjny dla odbiorcy wizerunek: gminy, która stawia na mieszkańców. Podkreśla on też tradycje (...)" - dodał rzecznik.

Tomasz Baluś zapowiedział, że samorząd podejmie kolejne działania w promocji Kalwarii Zebrzydowskiej. "Będziemy promowali produkt lokalny, jakim jest +ogórek kalwaryjski+" - dodał.

Kalwarianie nazywani niegdyś byli "ogórcorzami". Wspomniał o tym m.in. papież Jan Paweł II podczas pielgrzymi do Wadowic w 1999 r.

Kalwaria Zebrzydowska leży nieopodal Krakowa. W miasteczku mieszka 4,5 tys. osób, a w całej gminie ok. 20 tys. Została założona na początku XVII w. przez Mikołaja Zebrzydowskiego, wojewodę krakowskiego, marszałka wielkiego koronnego i marszałka Trybunału Głównego Koronnego. Rozwinęła się jako ośrodek szewstwa i stolarstwa. Zebrzydowski ufundował także klasztor, w którym opiekują się Bernardyni. Dziś sanktuarium stanowi duchowe centrum Małopolski.

Św. Jan Paweł II został ogłoszony patronem Kalwarii Zebrzydowskiej w sierpniu ub.r.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.