Karima Rashida znamy z przeróżnych projektów - tworzył zarówno dywany, dekoracje ścian, oświetlenie, ceramikę łazienkową, masę użytecznych (albo i nie) drobiazgów, jak też całościowe koncepcje wnętrz. Tym razem Rashid zaprojektował meble dla trzech marek należących do Grupy Kinnarps.
Współpraca Grupy Kinnarps z Karimem Rashidem zaowocowała trzema nowymi meblami, które projektant stworzył specjalnie dla marek - Materia, NC i Skandiform. Są wśród nich: stołek barowy Kaloo (Materia), wielofunkcyjne krzesło Manhattan (NC) oraz fotel Phaze (Skandiform).
- Praca z międzynarodowymi projektantami, mająca na celu rozszerzanie naszych projektów i docieranie do globalnego rynku, stanowi część naszej strategii. Skoro odnieśliśmy wielki sukces w Ameryce Północnej, logiczne wydawało się podjęcie współpracy z projektantem ze Stanów Zjednoczonych - mówi Thomas Johannesson, dyrektor generalny Materii, NC i Skandiformu. Zwykle nie pracujemy z tym samym projektantem przy projektach dla wszystkich trzech marek, ale po spotkaniu z Karimem w Nowym Jorku zdecydowaliśmy się zrobić wyjątek. Jego celem jest zawsze coś niespodziewanego, a to pokrywa się z naszą ambicją, by nasze marki były innowacyjne i kreatywne - dodaje.
Dla mieszkającego i pracującego w Nowym Jorku Karima Rashida współpraca jest bardzo interesująca. - Kraje skandynawskie szanują design, który stanowi nieodłączną część ich kultury. Kiedy pracuję z różnymi kulturami, staram się uchwycić zarówno kulturę regionalną, jak i tożsamość marki - mówi projektant. Szanuję każdą firmę, z którą współpracuję i ciężko pracuję, aby zrozumieć, co robią i czego potrzebują. Co do Materii, NC i Skandiformu, widzę, że tworzą projekty, które są minimalistyczne, a przy tym zmysłowe; technologiczne, a jednak ludzkie; innowacyjne i eksperymentalne jednocześnie. Moja filozofia świata fizycznego jest taka sama. Korzystając z mocnych stron każdego klienta, stworzyliśmy trzy oryginalne projekty, które łączą moją wizję i ich marki - podkreśla Rashid.
Wszystkie projekty zawierają elementy charakterystyczne dla twórczości projektanta, a więc żywe, intensywne kolory i organiczne formy. Fotel Phaze zwraca uwagę organicznym kształtem i miękkimi, opływowymi liniami. Z racji swoich rozmiarów zapewnia on siedzącemu duży komfort. Jednocześnie istnieje możliwość zestawiania kilku foteli ze sobą, dzięki czemu można tworzyć oryginalne, wielobarwne kompozycje. Sam projektant, opisując fotel Phaze, pisze o "zmysłowym minimalizmie".
Z kolei wyrosły z fascynacji koncepcjami Bauhausu stołek barowy Kaloo bazuje na kontraście solidnej, prostej podstawy z "falującym" siedziskiem. Natomiast krzesło Manhattan stanowi mistrzowskie połączenie funkcjonalności i niebanalnej formy.