REKLAMA
PARTNER PORTALU partner portalu
×

Szukaj w serwisie

Maserati prezentuje nową koncepcję salonów. Jest luksusowo, zmysłowo i włosko

  • Autor: oprac. AL, PropertyDesign.pl
  • 30 wrz 2022 13:32
Maserati prezentuje nową koncepcję salonów. Jest luksusowo, zmysłowo i włosko
Maserati prezentuje nową koncepcję punktów sprzedaży, fot. mat. prasowe Maserati
Maserati prezentuje nową koncepcję salonów. Jest luksusowo, zmysłowo i włosko
Maserati prezentuje nową koncepcję salonów. Jest luksusowo, zmysłowo i włosko
Maserati prezentuje nową koncepcję salonów. Jest luksusowo, zmysłowo i włosko
Maserati prezentuje nową koncepcję salonów. Jest luksusowo, zmysłowo i włosko
Maserati prezentuje nową koncepcję salonów. Jest luksusowo, zmysłowo i włosko
Maserati prezentuje nową koncepcję salonów. Jest luksusowo, zmysłowo i włosko
Maserati prezentuje nową koncepcję salonów. Jest luksusowo, zmysłowo i włosko
Maserati prezentuje nową koncepcję salonów. Jest luksusowo, zmysłowo i włosko
Maserati prezentuje nową koncepcję salonów. Jest luksusowo, zmysłowo i włosko
Maserati prezentuje nową koncepcję salonów. Jest luksusowo, zmysłowo i włosko
Maserati prezentuje nową koncepcję salonów. Jest luksusowo, zmysłowo i włosko
Maserati prezentuje nową koncepcję salonów. Jest luksusowo, zmysłowo i włosko

Włoska marka zadebiutowała w Mediolanie z nową koncepcją punktów sprzedaży – "sartoria |officina". Maserati odchodzi od tradycyjnej estetyki salonu samochodowego. Przesycone włoskim pięknem wnętrze przyciąga gości i prezentuje samochody niczym  rzeźby w galerii sztuki.

REKLAMA

  • Maserati zaprezentowało nowy globalny format punktów sprzedaży.
  • Jego debiut wyznacza otwarcie nowej przestrzeni w sercu zabytkowej, eleganckiej mediolańskiej dzielnicy Magenta.
  • Innowacyjna koncepcja wyraża siłę marki spod znaku trójzębu i kunszt włoskiego luksusowego rzemiosła, łącząc wyrafinowanie sartorii – pracowni krawieckiej – z surową atmosferą oficyny – warsztatu.

Nowa, pionierska koncepcja architektoniczna, zrealizowana we współpracy z nowojorskim studiem projektowym Eight Inc., stanowi odejście od tradycyjnej estetyki „jasnego, sterylnego” salonu samochodowego. Przesycone włoskim pięknem wnętrze przyciąga gości i prezentuje samochody w teatralnym, punktowym oświetleniu, niczym dynamiczne rzeźby w zaciemnionej galerii sztuki.

Innowacyjna koncepcja wyraża siłę marki spod znaku trójzębu, fot. Maserati
Innowacyjna koncepcja wyraża siłę marki spod znaku trójzębu, fot. Maserati

Od wczesnych etapów projektowania nowego samochodu po kompleksowe, luksusowe doświadczenie zakupu – w Maserati wszystko jest tworzone z myślą o kliencie. Nasza nowa koncepcja punktu sprzedaży ucieleśnia nasze wartości pasji, innowacji i piękna przez pryzmat włoskiego luksusu. Chcielibyśmy, aby klienci mogli wyrazić tu swoją pasję, tworząc własne Maserati – powiedział Davide Grasso, dyrektor generalny Maserati.

 Wielozmysłowe doświadczenie

Na zewnątrz punktu uwagę odwiedzających przykuwa efektowna instalacja okienna, prezentująca jeden wybrany samochód – tzw. bohatera, ustawiony na teatralnym, rozświetlonym LED-ami tle. Wewnątrz na gości czeka nowoczesna przestrzeń z dużą „wyspą kuchenną”, która zaprasza ich do konfiguracji samochodu, a także bar oferujący włoskie espresso, wina lub tłoczone na zimno soki.

Subtelnie podświetlone ekrany na ścianach sąsiadują z przesuwnymi szklanymi panelami, odsłaniającymi – prezentowane niczym biżuteria – wzory obręczy i kierownice, a także wybór próbek ręcznie wykańczanej, najdelikatniejszej skóry, fot. Maserati
Subtelnie podświetlone ekrany na ścianach sąsiadują z przesuwnymi szklanymi panelami, odsłaniającymi – prezentowane niczym biżuteria – wzory obręczy i kierownice, a także wybór próbek ręcznie wykańczanej, najdelikatniejszej skóry, fot. Maserati

We wnętrzu dominują materiały w kolorach ziemi, przywodzących na myśl stare włoskie miasteczka. Całość dodatkowo podkreślają współczesne, swobodnie stojące meble i ekspozycje opracowane przez Cassina Custom Interiors. Subtelnie podświetlone ekrany na ścianach sąsiadują z przesuwnymi szklanymi panelami, odsłaniającymi – prezentowane niczym biżuteria – wzory obręczy i kierownice, a także wybór próbek ręcznie wykańczanej, najdelikatniejszej skóry.

Rozważając nowy projekt, wyobrażamy sobie doświadczenie, które definiuje ludzki proces, i staramy się przewidzieć, jak to doświadczenie może kształtować nasze inspiracje i wrażenia. Nowy punkt Maserati stanowi pomost pomiędzy marką spod znaku trójzębu a jej miłośnikami. Stworzyliśmy go po to, aby zapewnić wielozmysłowe doświadczenie w dziedzinie sprzedaży dóbr luksusowych, nadając mu nowoczesny język projektowania, wierny istocie włoskiej marki – powiedział Tim Kobe, dyrektor generalny Eight Inc.

Klienci mogą odkrywać salon na własnych zasadach, korzystając z najnowocześniejszego cyfrowego konfiguratora MXE 3D na dużym ekranie w prywatnej sali konsultacyjnej lub odczuwając dreszczyk emocji, który zapewni im tzw. launch-pad, czyli miejsce przekazania samochodu. Na to wciągające doświadczenie składają się niezapomniane chwile z jazdy testowej oraz odbiór auta, a jego kulminacją jest efektowne odsłonięcie nowego Maserati. Wszystko rejestruje kamera, tak aby klienci mogli później podzielić się tą chwilą z rodziną i przyjaciółmi.

Ekskluzywne wrażenia

Jeszcze bardziej ekskluzywne wrażenia czekają na nabywców Maserati w ramach programu personalizacji Fuoriserie, który pozwala im wyrazić swój indywidualny styl oraz kreatywność i stworzyć samochód jedyny w swoim rodzaju. Mogą oni zaczynać swój projekt od czystej kartki, korzystając z szerokiej listy możliwości personalizacji, od odważnych kolorów i oklein nadwozia po subtelne detale, takie jak wielokolorowe przeszycia skórzanej tapicerki.

Nowa koncepcja salonu to jeden z elementów holistycznego doświadczenia sprzedaży Maserati o nazwie „OTO” („od online do offline” i odwrotnie), które obejmuje innowacyjną podróż klienta opracowaną w ścisłej współpracy ze wszystkimi dealerami. Sklepy internetowe i salony offline są tu płynnie integrowane z szeregiem cyfrowych punktów kontaktu, w tym z wprowadzonym już w Ameryce Północnej portalem rezerwacji samochodów „My Maserati Showroom”, który pozwala klientom konfigurować i rezerwować swój wóz w zaciszu własnego domu, a następnie zrealizować zamówienie u wybranego dealera. Do innowacyjnych cyfrowych usług, obecnie dostępnych we Włoszech i Ameryce Północnej, należą też: „My Maserati Expert” (zapewnia klientom informacje online), zdalna jazda próbna (umożliwia rezerwację i testowanie samochodu 24/7 w salonie lub w swoim domu), a także wielokanałowa rezerwacja usług (łatwe rezerwowanie wizyty w serwisie online).

Po światowej premierze w Mediolanie do końca 2022 roku Maserati wdroży swoją koncepcję sprzedaży w punktach w Hongkongu, Szanghaju, Melbourne, Madrycie i Berlinie. W 2023 roku na całym świecie pojawi się wiele innych lokalizacji, w tym Los Angeles, Toronto, Londynie oraz Tokio.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie