REKLAMA
PARTNER PORTALU partner portalu
×

Szukaj w serwisie

Moda i aranżacja wnętrz - czy istnieje wspólny trend?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 17 wrz 2018 15:23
Moda i aranżacja wnętrz - czy istnieje wspólny trend?
fot. BIZUU

Każdy sezon przynosi zaskakujące nowości, które goszczą w naszych wnętrzach i szafach – jedne skradają nasze serca na dłużej, z innych rezygnujemy już po krótkim czasie. Trendy obserwujemy wszędzie, ale czy zastanawia nas to, jak one powstają i czy pomiędzy poszczególnymi branżami istnieje nić styku?

REKLAMA

Jednego roku dominują kwieciste wzory, a w kolejnym – neonowe kolory. To wszystko za sprawą trendów, za którymi podąża cały świat. Nie powstają z przypadku, są konsekwencją minionych wydarzeń, sytuacji oraz osób, które w danym momencie cieszą się popularnością. Za to, co jest modne w danym okresie, odpowiadają osoby otwarte na świat, potrafiące czerpać inspiracje z wielu dziedzin życia. Marka Agata, która od kilku lat konsekwentnie śledzi trendy i dopasowuje się do ewoluujących potrzeb konsumentów zaobserwowała, że jako społeczeństwo jesteśmy coraz bardziej otwarci na nowoczesne, oryginalne rozwiązania w zakresie aranżacji wnętrz. Coraz częściej wybieramy meble, które nie tylko odpowiadają nam pod kątem funkcjonalnym, ale również współgrają z naszym stylem i osobowością. Aby zbadać, czy istnieją konkretne zależności pomiędzy tym, jak się ubieramy, a tym, jak mieszkamy, salony Agata przeprowadziły badanie opinii „Jaka szafa, taki dom”, kreując w ten sposób nowy trend na wyrażanie siebie poprzez indywidualizm w wystroju wnętrz.  

Kto wyznacza trendy?

Osoby, które zawodowo zajmują się śledzeniem trendów, nazywa się trendswacherami. Uważnie obserwują sytuację na świecie i tworzą analizy dla czołowych marek. Trend jednak musi posiadać swojego pośrednika, który trafi z przekazem do większego grona odbiorców. Są to zazwyczaj osoby publiczne, zajmujące się modą lub mające wpływ na społeczeństwo, interesujące się wieloma dziedzinami.   Świat aranżacji wnętrz funkcjonuje w zgodzie z modą. Architekci, projektanci wnętrz czy designerzy inspirują się patternami, kolorami czy stylistyką, która króluje na największych, światowych pokazach. Bardzo dużą popularnością cieszą się nie tylko pokazy mody, ale również targi wnętrzarskie, m.in. Salone Internazionale del Mobile odbywające się w Mediolanie, mieście niezmiennie uważanym za kolebkę modowego świata. Nie zapominajmy także, że zarówno projektanci mody, jak i designerzy korzystają z tych samych, wysokogatunkowych materiałów oraz bazują na aktualnie modnych wzorach, wzajemnie się inspirując. Wynika więc z tego, że moda na wybiegu i trendy we wnętrzach mogą mieć ze sobą wiele wspólnego i wywodzą się z tych samych, włoskich korzeni.

Modne wnętrza

Eksperci salonów Agata na bieżąco śledzą najnowsze trendy i dopasowują do nich ofertę dla szerokiego grona odbiorców. Powstają propozycje aranżacyjne na tyle różnorodne, że każda osobowość może znaleźć coś dla siebie. Wystrój wnętrza, tak samo jak ubiór, odzwierciedla nasz styl i charakter, dlatego warto poświęcić czas i energię, aby w ten sposób wyrazić siebie.

- W świecie aranżacji wnętrz i szeroko rozumianej mody istnieje „General Trend Book", tworzony przez ekspertów Li Edelkoort, przedstawiający to, co będzie modne za dwa lata. Książka ta zawiera wycinki tkanin, tworzyw, zestawienia kolorów, kształtów, zapachów, cytatów kulturowych. Raz do roku ten sam zespół publikuje również „Lifestyle Forecasting Book", odnoszący się do najnowszych zjawisk w architekturze, dekoracji wnętrz, designie. Obie te księgi to skarbnica wiedzy dla wielu designerów – tak jak niewątpliwie targi branżowe w Mediolanie, Paryżu czy Frankfurcie. Jednak to, co dzieje się w naszym najbliższym otoczeniu, w największym stopniu determinuje zbliżające się trendy: sytuacja ekonomiczna, rozwój dziedzin nauki i kultury oraz styl życia mieszkańców całego świata - mówi Natalia Nowak, ekspert ds. aranżacji wnętrz Agata S.A. 

Synergia światów

Dynamiczna, młoda marka Bizuu, istniejąca na rynku od 2010 roku zdobyła swoją popularność w zaskakującym tempie. Siostry Blanka i Zuzanna, które są pomysłodawczyniami i twórcami marki,  zaryzykowały wiele, by spełnić swoje marzenia i otworzyć butik z autorskimi pomysłami.

W projektach dostrzegają niebanalne rozwiązania wiodących trendów z akcentami nowatorskich rozwiązań. Duet dowodzi, że każda kobieta, mimo odmiennych gustów i upodobań, jest w stanie odnaleźć „własne ja”. Taka wizja przyświeca zarówno projektantkom, jak i salonom Agata, dlatego obie marki zgodnie twierdzą, że między światem mody z wybiegów a tym, który znamy z aranżacji wnętrz, istnieje nić styku, wzajemnej inspiracji i łączenia idei czerpania z trendów, aby docelowo wyrażać siebie.

- Idealnym potwierdzeniem tej zależności jest fakt, iż z wykształcenia jestem architektem wnętrz. Nieprzypadkowo synergia tych dwóch światów sprawiła, że mimo wszystko zawodowo związałam swoje życie z modą i projektowaniem strojów, a aranżacje wnętrz to niezależnie nadal moja druga życiowa pasja - mówi Zuzanna Wachowiak z BIZUU

Jej słowa potwierdza również druga z projektantek. - Zgodnie z Zuzią uważamy, że projektowanie ubioru i aranżowanie własnego wnętrza łączy wspólny cel, by czuć się wyjątkowo i komfortowo na co dzień zarówno z tym jak wyglądamy, jak również w otoczeniu domowym, w którym spędzamy wolny od pracy czas - dodaje Blanka Jordan, druga połowa duetu BIZUU

Obie marki cenią równowagę między estetyką, wygodą i różnorodnością. Łączą ideę indywidualnego dopasowania z możliwością wyrażania siebie na każdym kroku – poprzez to, jak się ubieramy oraz to, jak mieszkamy. Tak narodził się pomysł na współpracę przy pokazie jesień/zima 2019, podczas którego zostaną zaprezentowane zaskakujące, a zarazem klasyczne w rozwiązaniach propozycje, dopasowane do każdego typu osobowości.

- Idea badania „Jaka szafa, taki dom”, przeprowadzonego na zlecenie salonów Agata, ma szansę zmienić myślenie wielu osób o tym, jak wyrażać siebie poprzez wystrój wnętrza i jak ważne jest to, aby czuć się dobrze we własnym domu. Wynika z niego bowiem, że dla 59 proc. z nas nasze mieszkanie jest odzwierciedleniem naszej osobowości, a to, w jakim stylu je urządzamy, jest ściśle powiązane z tym, jak się ubieramy - mówi Angelika Anusiewicz-Bochenek, Zastępca dyrektora ds. marketingu salonów Agata.

Obie marki podkreślają, że przenikające się trendy są po to, aby się nimi inspirować i dostosowywać je do nas samych, gdyż najważniejsze jest zawsze wyrażenie siebie i poczucie satysfakcji z tego, jacy jesteśmy.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie