Największy w Polsce sklep z designem vintage z własną marką w duchu modernizmu



Redakcja PropertyDesign.pl - 09-09-2021 12:40


Yestersen – największy polski ecommerce z unikalnymi meblami od kultowych marek oraz sklepów vintage – pozyskał inwestora branżowego. Grupa Forte nabyła 20,5% udziałów za kwotę 4,5 mln zł. Grupa wesprze projekt stworzenia produktów marki własnej yestersen. Plany obejmują m.in. linię mebli w duchu vintage oraz współpracę z niezależnymi projektantami i rzemieślnikami – pierwsze produkty ukażą się już wkrótce.

- Przestudiowaliśmy tysiące sprzedanych unikatów i porozmawialiśmy z klientami, by zrozumieć ich potrzeby. Wykorzystując naszą wiedzę o vintage i obserwując tendencje na rynku, stworzymy produkty, które dopełnią naszą ofertę produktów współczesnych. Doświadczenie, jak i kompetencje Forte będą dla nas wielkim wsparciem. To bardzo ekscytujący projekt. – mówi Karol Misztal, założyciel i CEO yestersen.

Produkty marki własnej będą odsyłać do wzorów z minionych lat, szczególnie modernizmu, wykorzystując współczesne rozwiązania technologiczne. Ważnym elementem ich produkcji będzie współpraca z lokalnymi dostawcami i rzemieślnikami. Równolegle, w duchu lokalnej produkcji yestersen zaprosi niezależnych projektantów do stworzenia mniejszych rzutów produktów w kolaboracji.

Obecnie yestersen oferuje już blisko 23 tys. unikalnych produktów vintage i antyków oraz 6 tys. produktów współczesnych. W trzecim kwartale 2021 spółka wprowadziła do oferty blisko 1,5 tys. produktów m.in. od kultowych marek takich jak Bolia czy &Tradition oraz zintensyfikowała pozyskiwanie dostawców dotąd niedostępnych na polskim rynku. Do końca roku spółka zaoferuje już 10 tys. starannie wybranych produktów współczesnych od ponad 170 marek, w tym wielu marek niezależnych i manufaktur rzemieślniczych, a także 26 tys. unikatów vintage.

Spółka rozbudowuje również bazę klientów – w pierwszym kwartale 2021 roku platforma pozyskała niemal tylu klientów, co w całym 2019 r. W bieżącym roku spółka podwoi łączną liczbę klientów. Za sprawą usprawnień logistycznych yestersen wysyła już blisko 1000 produktów w zaledwie 24 godziny po złożeniu zamówienia. Z platformy korzystają zarówno klienci indywidualni, jak i firmy m.in. hotele, kawiarnie, biura czy teatry.