
W Zakopanem powstał pierwszy concept store marki 4F. Na poziomie idei nowy sklep odwołuje się do sportowych tradycji miasta oraz samych Tatr. W jego wnętrzu można znaleźć portrety legend – skoczków narciarskich, narciarzy alpejskich, a także mapę z ważnymi wydarzeniami na Wielkiej Krokwi.
Osią koncepcji są Tatry, dlatego nie zbrakło odwołania się do nich. Organiczna architektura wnętrz, wzornictwo to nawiązanie do natury oraz elementów stylu zakopiańskiego. Salon 4F w Zakopanem to największy sklep własny marki. Dodatkowo powstała w nim strefa dla najmłodszych, z asortymentem 4F Junior.
Projektowanie doświadczeń
Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że to po prostu sklep 4F. Dopiero jego wnętrze odkrywa cały koncept, którego inspiracją stały się Tatry. Aranżacji sklepu 4F nie mogła powstać w oderwaniu od tradycji Zakopanego. Jego przestrzeń to połączenie mody, sportu, a całość została dopełniona organicznym designem. Jest on widoczny także w deltach tj. logotyp marki 4F, standy na akcesoria, elementy w strefie przymierzalni.
Przestrzeń, w której klient robi zakupy ma dostarczać pozytywnych wrażeń i skojarzeń z wartościami, które są ważne dla marki 4F. Pomiędzy kolekcjami zostały umieszczone archiwalne fotografie legend polskiego sportu. W przerwie klienci mogą poczytać m.in. o osiągnięciach Stanisława Marusarza, Stefanii Biegun. Wnętrze sklepu 4F to opowiadanie o sportowej historii Tatr, dlatego zaprojektowano w niej miejsce poświęcone najstarszej polskiej skoczni – Wielkiej Krokwi.
Projektant Pracownia Architektoniczna 1997 sp. z o.o.
Prezes Zarządu, Projektant BULANDA MUCHA Architekci
Właściciel UGO architecture
Prezes, Generalny Projektant AGG – Architekci Grupa Grabowski Sp. z o.o.
Wiceprezes, Generalny Projektant AGG – Architekci Grupa Grabowski Sp. z o.o.
Prezes Atelier Loegler Architekci Sp. z o.o.