REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Nowe technologie zmieniają hotele

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 10 paź 2019 15:43
Nowe technologie zmieniają hotele
fot. unsplash

Dziś cała branża hotelarska stoi przed dużym wyzwaniem w sferze zaspokajania potrzeb zaawansowanego technologicznie klienta. Współczesne obiekty udostępniają gościom hotelowym szereg innowacyjnych usług podwyższających komfort pobytu, co pozytywnie wpływa na customer experience. Kierunek rozwoju branży wyraźnie wskazuje, że to właśnie digitalizacja jest najistotniejszym krokiem w kierunku zaspokajania potrzeb współczesnego klienta.

REKLAMA

W kierunku digitalizacji

Podczas wyobrażania sobie jak będzie wyglądać branża hotelowa za 10 czy 20 lat, należy pamiętać, że żadna z innowacji nie jest wprowadzana na próżno i wszystkie one mają jeden cel – zwiększenie satysfakcji z pobytu. Dlatego też hotele coraz częściej sięgają po technologie, które umożliwiają im wpływanie na pozytywne doświadczenia gości hotelowych. Służą do tego rozwiązania z zakresu Digital Signage - zintegrowanych systemów do komunikacji audiowizualnej, które oprócz branży hotelarskiej wykorzystywane są także w takich miejscach jak centra handlowe, dworce, lotniska, czy różnego rodzaju zakłady usługowe i placówki edukacje. W przypadku hoteli elementy składowe takiego systemu są indywidualnie dobierane pod potrzeby danego obiektu. - Decydując się na rozwiązanie Digital Signage, hotel może pozwolić sobie na dowolny sposób prezentacji treści, od prostych wyświetlaczy po złożone, wielomonitorowe ściany wideo i z poziomu jednego centralnego interfejsu WWW zarządzać treścią. Dodatkowo wykorzystanie Digital Signane w marketingu cyfrowym, z integracją treści reklamy internetowej, Internetu Rzeczy czy Business Intelligence to narzędzia, które w niedalekiej przyszłości będą warzyć nad sukcesem w przyciąganiu uwagi klientów wszelkiej branży. Do tego typu systemów warto dołożyć też inne rozwiązania audio-wideo, np. centralne operowanie muzyką w tle czy rozbudowane systemy telewizji hotelowej. Wszystkie urządzenia audio-wideo są zarządzane przez centralny serwer z oprogramowaniem pozwalającym na współpracę z innymi systemami w budynku - roletami, oświetleniem czy klimatyzacją, tworząc tym samym unikalne środowisko dostarczania treści i wrażeń gościom hotelowym– mówi Piotr Pawlikowski z MCX PRO. Należy jednak pamiętać, że nie każda technologia używana w procesie budowania pozytywnego customer experience jest dostrzegana przez klienta na pierwszy rzut oka. Hotele równie mocno inwestują m.in. w rozwiązania do efektywnej komunikacji pomiędzy pracownikami jak systemy DECT, punkty dostępowe WI-FI o coraz większej przepustowości czy nowoczesne telefony w pokojach hotelowych.

Z badania „Digital Transformation” firmy doradczej Deloitte wynika, że ponad połowa polskich firm przechodzi przez proces digitalizacji. Walcząc o klienta, branża hotelarska bardzo dokładnie śledzi trendy i działania swojej konkurencji na rynku. Właściciele oraz dyrektorzy firm wiedzą bowiem, że pozostanie w tyle za konkurencją oznacza dla nich wymierne straty. Dlatego też, dzięki temu, że obecnie digitalizacja udowadnia swoją olbrzymią przydatność, możemy spodziewać się jej szybkiego rozprzestrzenienia, i dzięki temu - zmiany w sposobie funkcjonowania hoteli na całym świecie.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.