REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Nowoczesne biuro - zamiast biurek przestrzeń wspólnej pracy

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 03 sty 2017 13:24
Nowoczesne biuro - zamiast biurek przestrzeń wspólnej pracy
Biuro firmy EY, w warszawskim wieżowcu Rondo 1 – fotografie biura po gruntownej modernizacji przygotowanej wspólnie z Massive Design fot. Armstrong
Nowoczesne biuro - zamiast biurek przestrzeń wspólnej pracy
Nowoczesne biuro - zamiast biurek przestrzeń wspólnej pracy
Nowoczesne biuro - zamiast biurek przestrzeń wspólnej pracy
Nowoczesne biuro - zamiast biurek przestrzeń wspólnej pracy
Nowoczesne biuro - zamiast biurek przestrzeń wspólnej pracy

Nowoczesne biuro wyraźnie dzieli się dziś na trzy strefy odpowiadające specyfice wykonywania zadań: miejsce pracy w pełnym skupieniu, część administracyjną m.in. z kuchnią pracowniczą, oraz strefę, która zaczyna odgrywać kluczową rolę w firmach – miejsce komunikacji i wspólnej pracy, tzw. collaboration area. A wszystko po to, by młodzi pracownicy efektywniej wykonywali swoje obowiązki.

REKLAMA

Różnorodność form pracy widać także gdy spojrzy się na sufit. W kuchni pracowniczej zamontowano metalowy biały sufit z płyt Cellio (sufit otworowy). Wszystkie kuchnie w siedzibie EY potraktowano także jako miejsca nieformalnych rozmów i spotkań pracowników po to, by wspólnie omawiać projekty. Stąd każda z nich powiększona została czterokrotnie.

Z kolei otwarte miejsca wspólnej pracy na fotelach czy przy mniejszych stołach konferencyjnych zaaranżowano m.in. poprzez wykorzystanie akustyczny wysp z linii Optima Canopy. Okrągłe podwieszane panele kształtują przyjazną akustykę, gdyż pochłaniają dźwięki obiema powierzchniami (górną i dolną). Dodatkowo ich biała powierzchnia pomaga doświetlić pomieszczenie, poprzez odbicie światła, a niecodzienny kształt stanowi decydujący element dekoracyjny w spokojnym, pastelowym wnętrzu.

Jak poradzić sobie z hałasem w collaboration area?

Największym wyzwaniem akustycznym podczas aranżacji strefy wspólnej pracy są części, w których zaplanowano miejsca do rozmów telefonicznych. Czasem w biurach wydziela się specjalne zamykane „budki”. Jak podkreśla współpracujący z Armstrong światowej sławy ekspert od dźwięków i ich wpływu na ludzi - Julian Treasure głośna rozmowa telefoniczna w biurze to niechciany dźwięk, który dekoncentruje. Słuch nie pozwala nam jej zignorować, stąd pochłanianie niechcianego dźwięku jest w tym przypadku kluczowe. W sali firmy EY wyposażonej w samodzielnie stojące fotele, które dedykowane są m.in. do telefonicznych konwersacji na suficie zainstalowano wiszące w szeregu pionowe akustyczne panele Baffles. Rozstaw poszczególnych płyt wynosi 300 mm i pozwala na uzyskanie wysokiego współczynnika pochłaniania hałasu. Rosnąca popularność otwartych przestrzeni wspólnej pracy powinna iść w parze ze zrozumieniem konieczności dbania o przyjazną akustykę. Wolnostojące fotele, skupiska miękkich puf, czy stoły w kuchni, wokół których gromadzą się ludzie, mimo swej otwartości nie powinny tworzyć atmosfery, w której pracownik będzie czuł się jakby pracował na środku najbardziej ruchliwego skrzyżowania w mieście. Tylko odpowiednio zaplanowana akustyka podnosi skupienie, kreatywność i samopoczucie ludzi przebywających w biurze.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.