REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Nowoczesne technologie w biurach zyskują na znaczeniu. Łatwiej i sprawniej pozwolą reagować na zmiany

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 13 paź 2020 12:39
fot. Marvin Meyer / Unsplash

Do niedawna nowoczesne technologie w świecie nieruchomości traktowane były jako przyszłość i element wyróżniający biurowiec na tle innych. Pandemia sprawiła, że w bardzo krótkim czasie zyskały na znaczeniu, stając się kluczowym aspektem w zapewnieniu bezpieczeństwa i komfortu pracy najemców budynku.

REKLAMA

Bezsprzecznie budynki smart mają znaczącą przewagę nad biurowcami starszego typu. Zastosowane w nich inteligentne rozwiązania, które zostały docenione zwłaszcza w czasie pandemii były uwzględnione już na etapie planowania inwestycji. Jednak nawet dla biurowców starszego typu, których właściciele dopiero otwierają się na nowe rozwiązania, jest wiele propozycji mogących znacząco wpłynąć na poprawę standardu bezpieczeństwa.

- Rozważając wybór rozwiązań technologicznych, które chcemy wdrożyć w budynku, warto zastanowić się, czy technologia ma nas wspierać tylko przez najbliższe kilka miesięcy czy zamierzamy wykorzystywać ją również w perspektywie długoterminowej. Jest to niezwykle ważne pytanie, ponieważ już dziś decydujemy nie tylko o tym jaki koszt pojawi się w budżecie na stałe, ale także jaką faktyczną wartość może taka technologia przynieść – dodaje Marta Sobieszczak, ACE Product Manager w dziale Doradztwa Strategicznego EMEA, Knight Frank.

Rozwiązania technologiczne, które mogą okazać się przydatne w czasie pandemii Covid-19 należy przeanalizować pod kątem obszaru, o który chcemy zadbać. Warto zacząć od zadania sobie kilku pytań. Czy technologia, którą wybiorę ma mi pomóc w minimalizowaniu ryzyka zakażenia wirusem? Czy chcę skoncentrować się na budowaniu zaufania i poczucia bezpieczeństwa użytkowników przestrzeni?

Zarządzanie ruchem w budynku

- W celu uniknięcia rozprzestrzeniania się wirusa Covid-19 , a także ze względu na komfort korzystania z przestrzeni przez użytkowników, ważne jest sprawne zarządzanie ruchem w budynku. Składa się na to wiele elementów, m.in. korzystanie z wind i przestrzeni wspólnych, kierunek poruszania się osób czy liczba osób, które pojawiają się w budynku o określonych porach dnia. Zarządzanie tymi elementami również może wspomóc technologia – dodaje Izabela Miazgowska, Head of Property Management, Knight Frank.

- Niektórzy dostawcy aplikacji budynkowych, w związku z epidemią dodali możliwość zarezerwowania godziny przyjścia do biura w celu uniknięcia kolejek. Funkcjonalność ta pozwala również sprawnie zarządzać korzystaniem ze wspólnych udogodnień, takich jak schowki na rowery, siłownie, prysznice i pomieszczenia socjalne – komentuje Marta Sobieszczak, ACE Product Manager w dziale Doradztwa Strategicznego EMEA, Knight Frank

Pojawiła się także odpowiedź technologiczna na ryzyko związane z tworzeniem się kolejek w kantynach i restauracjach w porze lunchu. Niektórzy dostawcy aplikacji wprowadzili możliwość zamawiania jedzenia z restauracji poprzez aplikację, a nawet natychmiastowej płatności bez konieczności stania w kolejce po jedzenie. Dzięki tej funkcjonalności znacząco ograniczamy konieczność kontaktu z innymi. Możemy zamówić, zapłacić, a następnie odebrać zamówienie. Dodatkowo niektórzy dostawcy oferują możliwość wyboru miejsca odbioru zamówienia – np. w restauracji lub recepcji biurowca.

Utrzymywanie odpowiedniego reżimu sanitarnego

Przestrzeganie odpowiedniego reżimu sanitarnego w budynku jest jednym z kluczowych wymogów, które muszą być obecnie spełnione. W przypadku całego budynku doskonałym rozwiązaniem byłoby zastosowanie systemów umożliwiających bezdotykowe poruszanie się w przestrzeni. Mogą to być systemy z czytnikami kodów QR wyświetlanymi w telefonach użytkowników, które umożliwiają wejście do budynku, a nawet wezwanie windy i jednoczesne wybranie odpowiedniego piętra.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.