Nowy koncept to prezent, jaki włoska marka postanowiła zrobić swoim klientom na 30-ste urodziny. Pierwszy w Polsce salon w zupełnie nowej aranżacji powstanie w budowanym na południu Katowic wielofunkcyjnym kompleksie handlowo-rozrywkowym Libero. Dwukondygnacyjna Terranova – zajmująca powierzchnię ponad 1 300 mkw. – będzie zdecydowanie największym salonem na liście wszystkich polskich lokalizacji. Do stworzenia nowej aranżacji marka zaprosiła renomowane brytyjskie studio Checkland Kindleysides.
– Ciekawy pomysł na to, jakim miejscem ma być Libero i czym będzie się wyróżniać w katowickiej stawce okazały się jednym z kluczy do sukcesu w wynajmie obiektu. Postawiliśmy na najlepszą lokalizację, wyjątkowy komfort i udogodnienia, a także na przyjazną architekturę. A do tego zadbaliśmy o to, żeby poza mocną listą sklepów Libero przyciągało też rozrywką, gastronomią i wydarzeniami specjalnymi. Jak widać, podobne spojrzenie na nowoczesny handel i rozrywkę ma globalny gracz jakim jest Terranova, skoro na polski debiut swojego nowego konceptu wybrał realizowany przez nas kompleks. Dzięki tej umowie szybkimi krokami zbliżamy się do końca etapu wynajmu – mówi Michał Banasik, senior leasing manager w Dziale Centrów Handlowych Echo Investment.
Nowy koncept prezentem na urodziny
Trudno o znalezienie lepszego miejsca na świętowanie jubileuszu marki modowej niż salon, gdzie codziennie spotykają się z nią tysiące klientów. Nowy koncept Terranovy czerpie inspiracje z Włoch, kraju, z którego wyrastają korzenie marki. Klienci zobaczą rozwiązania i udogodnienia, które mają sprawiać, że poczują się w salonie wyjątkowo mile widziani, gościnnie i będą czerpać przyjemność z zakupów.
– Dla nas każdy jest wyjątkowy. Dlatego chcemy, żeby każdy odwiedzając salon Terranovy czuł się dobrze, jak u siebie i miał same pozytywne skojarzenia. A każde zakupy niech będą jak najlepszy prezent – mówi Andrea Arcangeli, Terranova brand manager. Dodaje, że projektując aranżację starano się oddać klimat słonecznej, kolorowej Riwiery Adriatyckiej, która na całym świecie słynie z gościnności, towarzyskości i dobrej energii. Pierwszy salon zgodny z nową koncepcją zadebiutował pod koniec ubiegłego roku w Pesaro. W jego otwarciu wzięła udział legenda marki, Adele Santini. Pierwsza przedstawicielka handlowa konsorcjum Teddy, który swój pierwszy sklep Terranovy otworzyła w 1969 roku właśnie w Pesaro.
Włoskie korzenie, czyli wzornictwo prosto z riwiery
Do stworzenia nowej aranżacji marka zaprosiła renomowane brytyjskie studio Checkland Kindleysides, które na swoim koncie ma realizacje dla największych światowych marek, w tym m.in. dla Hermès, American Eagle, Adidas, Levi's czy Converse. Projektanci, podobnie jak właściciele marki, zgodnie stwierdzili, że trudno o lepszy sposób na uchwycenie jej wyjątkowości niż odniesienie się do symboli miejsca, z którego Terranova się wywodzi – radosnych ludzi, słońca, morza i skąpanego w słonej morskiej wodzie drewna.
Odpowiedzialny za projekt architekt i "shop designer" Giacomo Ferri podkreśla, że inspiracją dla konceptu były prawdziwe obrazy i formy architektoniczne znamienne dla adriatyckiej riwiery. – Chcąc oddać klimat z nadmorskich deptaków i piaszczystego, adriatyckiego wybrzeża zastosowaliśmy na podłodze różnorodne materiały imitujące właśnie piasek czy drewno. Zależało nam, żeby klienci szybko mogli zorientować się w której strefie salonu się znajdują – dodaje Ferri.
Projektanci podkreślają, że nowy wystrój salonów od progu ma witać klientów w prawdziwie włoskim stylu głośno mówiąc Ciao! Wszystkie elementy dekoracji i grafiki ścienne zostały zaprojektowane w taki sposób, żeby zachęcać użytkowników do krótkiej pauzy, do zatrzymania się i skupienia na nich uwagi. Dodatkowo, część powierzchni ścian jest w całości przeznaczona do prezentowania produktów, a także opowiadania różnych historii związanych z marką. Terranova postawiła także na komfort zakupów. W salonach wytyczone zostały specjalne ścieżki zakupowe, każda w innej tonacji kolorystycznej. Mają one za zadanie płynnie przeprowadzić klientów przez ofertę sklepu. Giacomo Ferri zaznacza, że ich czytelność wzmacniają specjalnie dobrane oświetlenie – przypominające niebieskie niebo na riwierze – oraz meble i standy wyznaczające alejki. Ciekawa jest też sama ekspozycja produktów, które są posegregowane w kubikach stylizowanych na nadmorskie, drewniane skrzynki. Czytelna kategoryzacja ma pomagać w ekspozycji rzeczy z najnowszych kolekcji. Całość doskonale komponuje się z ideą Terranovy, że zakupy modowe powinny być przyjazne, proste i szybkie (en. Fast Fashion and Low Cost – friendly, casual, straight and fast). Innym nowym, bardziej wrażeniowym elementem, który pojawił się w koncepcie jest muzyczna odsłona marki w postaci specjalnie dobranych utworów tworzących składankę TerranovaStyle.
Terranova inwestuje w innowacje
W swoich nowych salonach Terranova poszła także po innowacyjne rozwiązania. Pierwszym, z dwóch najważniejszych, są specjalne dotykowe ekrany zainstalowane w przymierzalniach, przez które klienci mogą skontaktować się z obsługą salonu i poprosić na przykład o inny rozmiar przymierzanej rzeczy. Drugą, znacznie bardziej zaawansowaną nowinką jest interaktywny, cyfrowy panel Digital Point. Przede wszystkim łączy on zakupy w sklepie stacjonarnym z tymi w sklepie internetowym. I tak klienci stacjonarnej Terranovy mogą albo będą mogli w niedalekiej przyszłości – bo pełna funkcjonalność Digital Point na razie dostępna jest we Włoszech – na przykład zamawiać rzeczy przez Internet z darmowym odbiorem w salonie albo dostawą do domu, przymierzać i zwracać rzeczy kupione w e-sklepie albo rejestrować karty lojalnościowe i podarunkowe.
Architekt, założyciel Susuł & Strama Architekci
Architekt, właściciel Plus Architekci
architekt, założyciel Mode:lina Architekci
architekt, założyciel Mode:lina Architekci
Architekt, założyciel BJK Architekci
architekt, założyciel CDF Architekci